Olej BMW E90 320i 110kw
Moderátor: Colommbo
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Taky tam mohl prodejce dát klidně 5W50, aby to zamaskoval...kde bereš jistotu, co tam bylo.
Chybě katalyzátoru se moc nedivím, ten brzy odejde tak jako tak.
Chybě katalyzátoru se moc nedivím, ten brzy odejde tak jako tak.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Obecně,pokud není moc vylágrovanej,tak tato změna pomůže. Ta spotřeba oleje se udává snad odjakživa a je to jen sichr výrobců. I u moto je psaná běžně spotřeba oleje 0,7l/1000 km. Ten motor by to brát neměl a pokud bere,tak už je to špatně. Ale výrobce si meje ruce a říká,že je to ok.bio píše:Můžeš zkusit viskozitu 10W40, ale je to zkouška, která bud vyjde nebo nevyjde. Ano, spotřeba až 1 l / 1000 km je dle výrobců motorů OK.
Pokud to zahulí jen po startu,kdy předtím auto delší dobu stálo,tak jsou to gufera. Pokud auto zahulí,když se brzdí motorem,tak jsou to gufera. Pokud ale auto zahulí pod plynem,tak jsou to buď kroužky a nebo vyběhaný válce ...Colommbo píše:Osobně to vidím na gufera ventilových dříků, podobně jako u mě, po studeném startu a při prvním studeném rozjezdu si trochu zahulím... Motor 2.6 V6, najeto minimálně 212tis.km, spotřeba oleje 0,5/1000km, výrobcem uváděná 0,6 nebo 0,75l/1000km (podle pramenu), v motoru postupně 5W40, 5W50, nyní 10W60, uvidíme...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Ano, kupř. v případě brzdění motorem z delšího kopce zahulí po následném opětovném přidání plynu.Durex píše:...Pokud auto zahulí,když se brzdí motorem...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Ano, u olejů 5w30 je velký rozdíl - jsou 5w30 A1/B1, 5w30 A5/B5 a 5w30 A3/B3
U těch A1/B1/A5/B5 bývá zpravidla spotřeba oleje vyšší
Motor úplně v kondici asi nebude - výběrem vhodné SAE se mu ale může trošku pomoci
Rozhodně bych dal "něco"w40 nebo i 50 - jsou to při provozní teplotě viskóznější (laicky "hustší") oleje a lépe dotěsní vůle v motoru. A jestli vzít 5w nebo 10w záleží na počtu krátkých studených jízd a startů:
5w při častých startech a studených jízdách a měnil bych do 10-ti tkm....
10w při málo startech, mimo zimu a při delších jízdách s výměnou do 15-ti tkm....
....a když bys jezdil "ostřeji", tak měnit taky do max. 10-ti tkm
Ze začátku bych (já osobně) vyzkoušel nějakou levnější 10w40 a sledoval jeho spotřebu -> "super"olej nemá cenu použít když tam během intervalu doliješ v podstatě další novou náplň. Dá se třeba Sunoco
....a pak uvidíš a třeba potom dáš 5w40, 5w50 nebo 10w50....
U těch A1/B1/A5/B5 bývá zpravidla spotřeba oleje vyšší
Motor úplně v kondici asi nebude - výběrem vhodné SAE se mu ale může trošku pomoci
Rozhodně bych dal "něco"w40 nebo i 50 - jsou to při provozní teplotě viskóznější (laicky "hustší") oleje a lépe dotěsní vůle v motoru. A jestli vzít 5w nebo 10w záleží na počtu krátkých studených jízd a startů:
5w při častých startech a studených jízdách a měnil bych do 10-ti tkm....
10w při málo startech, mimo zimu a při delších jízdách s výměnou do 15-ti tkm....
....a když bys jezdil "ostřeji", tak měnit taky do max. 10-ti tkm
Ze začátku bych (já osobně) vyzkoušel nějakou levnější 10w40 a sledoval jeho spotřebu -> "super"olej nemá cenu použít když tam během intervalu doliješ v podstatě další novou náplň. Dá se třeba Sunoco
....a pak uvidíš a třeba potom dáš 5w40, 5w50 nebo 10w50....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Jó, Sunoco, to je pro nás dříve narozené a mající ještě normální motory hodně dobrá značka...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Bimmer8: Za prvé bych tam vůbec nelil tyto sračky typu 5w30. Vodičky na eko blbosti. A jako další bonus dřív jde motor do kopru. To je + výrobce.. . U většiny uživatelů aut je olej 5w30 nevhodný, je dělaný spíš na delší jízdy. A Kor do točivého 6 válce Bmw. Blbost. Sice máš o dost novější auto jak já, ale mám 320i e36, 110kw. Podobný motor. A na beztak 2x stočených budíkách je 290 tis a auto mě žere 0.3 L oleje za 3 tis km. A to ještě z půlky přes prosakující těsnění víka ventilů. Zmíněný olej sunoco marathon 10w40 vřele doporučím. Aspon na letní měsíce duben-říjen. Motor běží jak samet, malá spotřeba oleje. Nicméně zkus napřed 5w40. Sunoco gold 5w40, Yacco 5w40 vx 1000 LL 5w40. Kukni na spotřebu oleje a jezdi. Minimálně o 0.2 -0,3 L na 1000km by snad měla spadnout. A kdyby ne, tak poléčit Marathonem 10w40, za pár tis km může mít vliv na snížení spotřeby oleje. Já asi neměl na dementní majitele mého auta předemnou takovou smůlu jak ty. Ikdyž bordel přes víko ventilů tam mám, ale probíhá očista..
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
....na kratší ! Pak moc "zřídne". Ale je dost rozdíl mezi 5w30 A1/B1 a 5w30 A3/B3 - ve prospěch A3/B3.adosM píše:....U většiny uživatelů aut je olej 5w30 nevhodný, je dělaný spíš na delší jízdy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Cus borci. Tak s tim olejem opatrne. Pokud tam das 5w-40,tak je vyssi viskozita,cili to bude min papat. Ja osobne jsem zkousel 0w-30, 5w-30 a 5w-40. Na 5w-40 to zere nejmin,ale myslim tim spise olejove uniky na vane a viku. Me osobne to olej nezere. Co jsem vsak vypozoroval na svem BMW320i E90 je to,ze kdyz natankuju NA95 u TankOno,tak si to pri pridani zakouri. Podeziral jsem motor,ale prt, proste diagnostika nadavkuje vic paliva a kouri to jak pri 20C,tak i pri 35C. A to dela i benzin na Ukrajine. Proste odpad do toho sypou jako tady. Od te doby co tam tankuju Vervu 100 na Benzine,tak zadny modry kour apod to neni. Jeste nez se nekdo bude vrhat na gufera driku ventilu,tak mrknete na olejovy separator.
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Ale houby!Jerry3 píše:723novy723 píše:ale prt
P.S.: Že by se ONA nákaza šířila napříč značkami...
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Ahoj bimmer 8. Koupil jsem si to same auto a ten stejny problem. Po vymene oleje se mi rozsvitila kontrolka motoru (vadny ventilator, teplota oleje vysoka a nizka ucinnost katalyzatoru). Po zahrati motoru a seslapnuti plynu na neutral se z vyfuku zahuli. Cim vyssi teplota venku, tim vetsi zahuleni. Zajimalo by me v cem byl problem v tvem pripade.
Diky
Diky
Re: Olej BMW E90 320i 110kw
Ahoj pánové,
mám také 320i 110kW v E91, zaměřte se na radu od Colommba atd.
Tyto motory trpí na ventilové gufera...doporučuji rovnou zkontrolovat (nejlépe vyměnit) separátor oleje + hadice k němu, dále těsnění pod ventilovým víkem (rádo to utíká vzadu, u přepážky do kabiny...nad svody je plechový kryt, pokud je zprasený od oleje > utřít a hlídat, jestli se na něm znovu neobjevují olejové skrvny). Popřípadě zkontrolovat i těsnost vakuové pumpy, bohužel je na zadní straně motoru u přepážky do kabiny...je tam dost málo místa...a těsnění pod výměníkem olejového filtru, valvetronicu. Mám vyzkoušené, že pokud vyměníte všechny zmíněné komponenty (kromě gufer na ventilech), spotřeba oleje se při normální jízdě pohybuje kolem 0.5l na 3000-4000km.
mám také 320i 110kW v E91, zaměřte se na radu od Colommba atd.
Tyto motory trpí na ventilové gufera...doporučuji rovnou zkontrolovat (nejlépe vyměnit) separátor oleje + hadice k němu, dále těsnění pod ventilovým víkem (rádo to utíká vzadu, u přepážky do kabiny...nad svody je plechový kryt, pokud je zprasený od oleje > utřít a hlídat, jestli se na něm znovu neobjevují olejové skrvny). Popřípadě zkontrolovat i těsnost vakuové pumpy, bohužel je na zadní straně motoru u přepážky do kabiny...je tam dost málo místa...a těsnění pod výměníkem olejového filtru, valvetronicu. Mám vyzkoušené, že pokud vyměníte všechny zmíněné komponenty (kromě gufer na ventilech), spotřeba oleje se při normální jízdě pohybuje kolem 0.5l na 3000-4000km.