převodovka
Moderátor: Colommbo
Re: převodovka
Akorát že dle popisu jde typicky o problém s nesprávnou "spodní" viskozitou převodového oleje.
Re: převodovka
Ja to poznal hned. Ted,po 4,5tkm se to trochu zlepsilo. Jak pise Blok,pred tim bez problemu. Jeste pockam az co chladna rana. Pak mozna sklopim usiska a vdechnu Tutku 75-85(90).
Jenze podle fyzickeho stavu,tam asi puv oil nebyl..,ale uz jsem psal,v peclive vedene servisce,zaznam neni.
Jenze podle fyzickeho stavu,tam asi puv oil nebyl..,ale uz jsem psal,v peclive vedene servisce,zaznam neni.
Re: převodovka
V podstate som to spozoroval hneď, potom som tomu chcel dať trocha času, kedy sa to asi čiastočne zlepšilo, no prejavuje sa nepravidelne stále... ca 5000 km som odvtedy ešte ani nenabehal. Zopakujem, že som tam dal Total Transmission Gear 8 75W-80, čo by mal byť výrobcom odporučený olej (predtým sa volal BV 75W-80).
Potom v čom naozaj pomáha prísada Liqui Moly so spomínanými deklaráciami?
- resistant to stresses and vibrations
- increases operational reliability
- assures optimum shifting performance
- friction and wear reducing
- outstanding emergency-running properties
- secures optimum transmission operation
Taký Ravenol PSA 75W-80 by bol lepší, alebo iba ďalší pokus?
Potom v čom naozaj pomáha prísada Liqui Moly so spomínanými deklaráciami?
- resistant to stresses and vibrations
- increases operational reliability
- assures optimum shifting performance
- friction and wear reducing
- outstanding emergency-running properties
- secures optimum transmission operation
Taký Ravenol PSA 75W-80 by bol lepší, alebo iba ďalší pokus?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
Hledej olej s co nejnižší viskozitou při -40 st. C.
Re: převodovka
OK, vďaka.
Aj keď Total možno v týchto papierových údajoch už zavádza, keď účelom i špecifikáciou rovnaký olej bol pred takmer 20 rokmi lepší od ich súčasného. Takže aj malé zlepšenie tejto viskozity, v porovnaní od Totalu T8, by v skutočnosti mohlo byť výraznejšie.
Totál ju má 104000, Ravenol neuvedenú ...
Aj keď Total možno v týchto papierových údajoch už zavádza, keď účelom i špecifikáciou rovnaký olej bol pred takmer 20 rokmi lepší od ich súčasného. Takže aj malé zlepšenie tejto viskozity, v porovnaní od Totalu T8, by v skutočnosti mohlo byť výraznejšie.
Totál ju má 104000, Ravenol neuvedenú ...
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
bloke: Zvlastni..Kde jsem kdy pouzil do prevodovky PSA ten Total Transmision BV 75w-80,tak naprosto bez problemu dlouhodobe.Tu prisadu s MoS2 od Liqui molly pouzivam do jetych prevodovek taky a v poho.Je to znat hlavne na hlucnosti prevodovky.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
Zrovna tenhle olej je ve Francii nejběžnější, lze ho koupit v každém hypermarketu. Navzdory láci je dobrý a v převodovce Mazdy fungoval naprosto bez problémů. Bohužel však ne v převodovce Mitsubishi.
Re: převodovka
bloke: Tam, kde není uvedena viskozita při -40 stupních Celsia, stojí za pozornost bod skápnutí (pour point).
Hezky je to i vidět na onom Totalu:
Viskozita při -40: 104 000 mPa/s
Bod skápnutí: -45 st. Celsia.
Celkem nepřekvapivě olej, který má bod skápnutí -45, při teplotě -40 moc neteče a má viskozitu jako hrom.
RAVENOL Getriebeöl PSA SAE 75W-80 splňující požadovanou třídu API GL-4+ má bod skápnutí -36 C, tedy při -40 C je už dávno tuhý a viskozita je neměřitelně vysoká.
Pokud je požadavkem 75w-80 a API GL-4+, a problémy byly za studena, tak za pokus by mohl stát např olej Elf TRANSELF NFP 75W-80, který má bod skápnutí -51 stupňů Celsia.
http://catalog.elf.com/gallery/ORIGINAL ... /3000/3459
Pozor, existuje však také TRANSELF NFJ 75W-80, ten má sice taky API GL4+, ale bod skápnutí pouze -40.
Pokud problémy nejsou zastudena, ale obecně, tak je problém někde jinde Přiznám se, že při současných letních teplotách moc nevěřím tomu, že problém souvisí s nízkoteplotním chováním oleje.
API GL4+ je nestandardní vynález koncernu PSA - olej nedefinovaně lepší, než API GL4.
Ani bych se nedivil, kdyby smícháním kvalitního oleje API GL 4 a Liqui Moly Gear Oil Additive vzniklo něco jako API GL4+.
Hezky je to i vidět na onom Totalu:
Viskozita při -40: 104 000 mPa/s
Bod skápnutí: -45 st. Celsia.
Celkem nepřekvapivě olej, který má bod skápnutí -45, při teplotě -40 moc neteče a má viskozitu jako hrom.
RAVENOL Getriebeöl PSA SAE 75W-80 splňující požadovanou třídu API GL-4+ má bod skápnutí -36 C, tedy při -40 C je už dávno tuhý a viskozita je neměřitelně vysoká.
Pokud je požadavkem 75w-80 a API GL-4+, a problémy byly za studena, tak za pokus by mohl stát např olej Elf TRANSELF NFP 75W-80, který má bod skápnutí -51 stupňů Celsia.
http://catalog.elf.com/gallery/ORIGINAL ... /3000/3459
Pozor, existuje však také TRANSELF NFJ 75W-80, ten má sice taky API GL4+, ale bod skápnutí pouze -40.
Pokud problémy nejsou zastudena, ale obecně, tak je problém někde jinde Přiznám se, že při současných letních teplotách moc nevěřím tomu, že problém souvisí s nízkoteplotním chováním oleje.
API GL4+ je nestandardní vynález koncernu PSA - olej nedefinovaně lepší, než API GL4.
Ani bych se nedivil, kdyby smícháním kvalitního oleje API GL 4 a Liqui Moly Gear Oil Additive vzniklo něco jako API GL4+.
Re: převodovka
No ja to resit moc nebudu. Pokud za kosy problem, budu resit. Jestli se to jeste zlepsi, necham tak. Ale po vymene, hned hnuj.
Dvojka, trojka, jeji synchrony, ukazi vse
Dvojka, trojka, jeji synchrony, ukazi vse
Re: převodovka
Vďaka Shi za vysvetlenia a tip na Tranself NFP 75W-80, viskozitný index má od ostatných spomínaných tiež slušný.
Výmenu si nechám asi až na budúcu jar, možno medzitým skúsim doliať aspoň Liqui Moly, či sa s ním niečo zmení, očakávania nemám vysoké.
O problém výhradne na studeno asi nepôjde; síce prakticky nikdy nejazdím na optimálne zahriate oleje (jazdy 5 - 10 - 15 km), ale to občasné zubovanie cez 2-ku sa prejaví až niekedy v priebehu jazdy, nie pri prvom rozbehu.
NOVON> je to zvláštne, ten total býva po výmene pravdepodobne OK, ale nie som s takýmito prejavmi sám, potvrdzoval mi aj kolega zo saxo-fóra.
Výmenu si nechám asi až na budúcu jar, možno medzitým skúsim doliať aspoň Liqui Moly, či sa s ním niečo zmení, očakávania nemám vysoké.
O problém výhradne na studeno asi nepôjde; síce prakticky nikdy nejazdím na optimálne zahriate oleje (jazdy 5 - 10 - 15 km), ale to občasné zubovanie cez 2-ku sa prejaví až niekedy v priebehu jazdy, nie pri prvom rozbehu.
NOVON> je to zvláštne, ten total býva po výmene pravdepodobne OK, ale nie som s takýmito prejavmi sám, potvrdzoval mi aj kolega zo saxo-fóra.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
bloke: Narovinu..ony ty PSA prevodovky nejsou zrovna nejpropracovanejsi.Byvaji s nima po vetsim najezdu problemy.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
Môže byť, akurát že sa nám niektorým tie problémy vyskytli akurát po výmene prevodového oleja (Total API GL-4 +).
Tiež až tak vysoký nájazd nemám (pod 100.000) pri vyššom veku vozidla, no fakticky stále preraďujem. Dlhé trasy na nepreradenom jednom stupni za ostatných 10 rokov, v nevýznamnom v minime.
Tiež až tak vysoký nájazd nemám (pod 100.000) pri vyššom veku vozidla, no fakticky stále preraďujem. Dlhé trasy na nepreradenom jednom stupni za ostatných 10 rokov, v nevýznamnom v minime.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
Tak muzes zkusit jiny olej..
Shell Spirax S4 G 75W-80
Shell Spirax S4 G 75W-80
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
NOVON, ak zmením, viac sympatický mi bude spomenutý Elf od Shi
Pedro> aký oil máš teraz v prevodovke, kastrol?
U mňa mám menšie podozrenie, že po úprave radenia obojstrannou lepiacou páskou, sa zlepšilo. Totiž začal sa mi stále -aj po krátkej jazde- predsúvať koberec pod pedále, ktorý pred časom dlhodobo poslušne držal (aj bez pásky). No ako novinka mi začala vŕzgať páka pri radení, to sa ozývajú tiahla?
Pedro> aký oil máš teraz v prevodovke, kastrol?
U mňa mám menšie podozrenie, že po úprave radenia obojstrannou lepiacou páskou, sa zlepšilo. Totiž začal sa mi stále -aj po krátkej jazde- predsúvať koberec pod pedále, ktorý pred časom dlhodobo poslušne držal (aj bez pásky). No ako novinka mi začala vŕzgať páka pri radení, to sa ozývajú tiahla?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
Novonem popsaný oil, jsem univerzalne cpal na prelomu stoleti do prevodovek zakazniku, neb jejich prevodovky postarsich aut, hlavne Fa+Fe, nevyzadovaly nic specianiho. Az na vyjimky.
Bloke- jo Kastrol, vsude jsem ho letos nacpal, pri vymene vsech tekutin. Dal bych i do motoru, ale nemajinic co chci. Zde haneny Magnatec, fungoval v motoru 0-140tkm. Po vymenach 12-13tkm.
A vzhledem ke stavu motoru, mechanickem i cistotnim, ok.
Jinak oleji prospely dalsi km behem dovci. Asi ho vezmu na milost.
Co ti vrze u rezeni, netusim. To poznas.
Ja promazavam kazdy rok vsechno co se hejbe. Zvenu i zevnitr.
Bloke- jo Kastrol, vsude jsem ho letos nacpal, pri vymene vsech tekutin. Dal bych i do motoru, ale nemajinic co chci. Zde haneny Magnatec, fungoval v motoru 0-140tkm. Po vymenach 12-13tkm.
A vzhledem ke stavu motoru, mechanickem i cistotnim, ok.
Jinak oleji prospely dalsi km behem dovci. Asi ho vezmu na milost.
Co ti vrze u rezeni, netusim. To poznas.
Ja promazavam kazdy rok vsechno co se hejbe. Zvenu i zevnitr.