Oleje Yacco

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od rousini »

Já si myslím, že diskuze by měla být především k věci a akceptovatelné OT pouze pokud se toho chytí více debatujících. Je vhodné ovládat jazyk, ale není nutné ty kteří tak nečiní peskovat. Málokdo ovládá češtinu na 100%.
Pokud si o dotyčném udělám špatný úsudek z důvodu gramatiky nebo mě nebaví jeho opakované dotazy, tak je přece můžu ignorovat.
Čeština je stejně v současné podobě slepá ulička. Odčerpává 9 let vzdělávacího cyklu a tak trochu zjednodušeně řečeno odčerpává mozkovou kapacitu (strojový čas) na smysluplnější věci. V rámci globalizace, mým odhadem, začnou do 50 let mezi sebou komunikovat i češi nejspíš anglicky.
Nejsem slepým obdivovatelem toho jednoduchého jazyka, taky se mí líbí květnatost češtiny, ale některé psané formy musí na cizince působit idiotsky, když i mě přijdou divné, přestože zdůvodnění není složité...
Měkky tvaroh. Kdyby to byl koko_, tak chápu afektovaný psaný výraz :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Shi »

Paradoxně jazyk následně definuje i způsob myšlení a může být důvodem proč jako národ jsme takoví jací jsme - kromě hromady nepopiratelných národních negativ také máme hromadu národních pozitiv (napříkad netrpíme tendencí slepě následovat svého vůdce, jako naši západní sousedé). Takže bych češtinu nezavrhoval.

Těch 9 let neodčerpává český jazyk, ale hromada balastu, kteří vyučují lidé, kteří ani sami pořádně neví, k čemu by ten balast asi tak mohl být užitečný. A kdyby to byl jen problém základních škol, to by bylo hej.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Pitris »

Chlapcy, biť česťyna je mluva y psaňý kvjetnaté, zrobte kouk na nadpys vlákna -> Oleje Jakko :P
....takhle tedy ne a nemám spamovat vlákno. :shock: :twisted:
Je to off topic :( A zbytek té debaty je tady.... http://www.oleje.cz/forum/ostatni-t3528-352.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od PavelRS »

Ahoj,

jak jsme řešili viskozitu a její změnu. V článích od Ing. Černého je tabulka průběhu změn viskozity olejů. 5W-40 po cca 200 km "zřídne" o nějakých 10-15%. Teď můj dotaz.

5W-50 bude mít předpokládám více modifikátorů viskozity než 40ka. U něj tedy tedy dojde taky k tomuto jevu, že skokově "zřídne" o výše zmíněných 10-15% velmi krátce po zajetí? Díky :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Pitris »

Osobně bych řekl že 5w50 (a konkrétně Yacco) má daleko kvalitnější základový olej než tehdy ing. Černým zmíněná 5w40. Určitý pokles viskozity tam zřejmě bude taky, ale asi nebude tak markantní, rychlý a po 10-ti tkm bude hodnota kinematické viskozity při 100°C (když už, tak) na úrovni solidní nové "čtyřicítky".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Colommbo »

PavelRS: Tvrdí/píše se, že čím větší rozpětí mezi zimním a letním číslem oleje, tím rychleji vlastnosti oleje "degradují". Domnívám se, že se toho ale netřeba tolik báti a v případě olejů s PAO a estery už vůbec... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Durex »

Samozřejmě se tento stav děje a oleje PAO XwY nebudou vyjímkou. Řešilo se to tu několikrát. Za mě jen dodám,že hlavně bude záležet na stavu motoru - píšu obecně (nechce se mi vypisovat vše,jako spalovací prostor,stav čerpadla,palivové soustavy,zapalování atd) a způsobu používání. To bude největší proměnná,která se podepíše ve výsledné degradaci onoho oleje.

A jak už tady kolegové přede mnou poznamenali,tak olejů 5w50 nebo 10w60 se netřeba bát. Jen je dobré mít na paměti,že ten olej je potřeba i nadále měnit a čím častěji tím lépe. Takže pokud seženu olej,co má velké rozpětí viskozity za dobré peníze,tak ho klidně použít a pořádně mu pak zatopit,ať je důvod ho v motoru mít. Ale rozhodně neprodlužovat výměnný interval na základě jeho viskózního rozpětí ... :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od PavelRS »

Ahoj,

můj dotaz byl spíše z toho důvodu, že stále lehce váhám jej použít v 1.8T AUQ. Najeto 143t km, výkonová křivka. Motor v pohodě. Na autě jsem já najel 12 tisíc km, olej jsem měnil už čtyřikrát kvůli pročištění atd. Jezdil na longlife v Německu.

Používám 5W-40 a motoru teď i občas dám, tak jsem uvažoval o Yacco 5W-50. Má VW normu atd.

Spíše mi šlo, že dost lidí, říká, že je to skoro zbytečné, někdo naopak dát a neřešit.

Ten olej má viskozitu při 100°C 17.7. Tzn, že kdyby došlo k tomu poklesu, tak se z něj stane brzo velmi dobrá 40. Ta končí u 16.3.

Spíš jde o klid mé duše. :)

Každopádně Yacco bych pak chtěl nějaké dávat. :) Pokud to nebude 5W-50, tak v 5W-40 mě parametry vychází jako jedna z nejlepších verze VX1000 LL. Samotným Yaccem doporučená pro velmi zatěžované motory. To by si myslím byla taky velmi dobrá možnost. :wink:

PS: Jinak interval výměny budu mít max 8 tisíc km. Zdejší rady a diskuze o tom, kdy měnit olej, podle stylu jízdy a zatížení jsem si vzal k srdci a řídím se jimi. :wink:

Dokonce jsem se už i odvážil pár lidem poradit, zejména kamarádovi, kterému doporučili do 1.8T AGU olej s normou C3, že je to prý super olej podle prodejce. Tak jsem mu řekl, ať se jich zeptá co je to HTHS viskozita a TBN, jsem zvědavý, co mi pak poví...

Ale od Vás si chlapi nechám rád vždycky poradit. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Jerry3 »

Oceňuji tu gramatickou opravu. :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Colommbo »

PavelRS píše:...Používám 5W-40 a motoru teď i občas dám, tak jsem uvažoval o Yacco 5W-50. Má VW normu atd. Spíše mi šlo, že dost lidí, říká, že je to skoro zbytečné, někdo naopak dát a neřešit...
Věcí, o nichž se tvrdí, že jsou zbytečné (či jsou takové doopravdy), je velmi mnoho a používají se... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Shi »

Nápovědu, jestli má smysl jít do 5w-50, může poskytnout zjištění o kolik se při jízdě zvedá teplota motoru oproti teplotě, na které se olej stabilizuje, když se jede klidně. Některé oktávky teplotu oleje ukazují.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od PavelRS »

Mám na maxidotu přes modul teplotu z čidla, co je ve vaně. Nad ním je, kousek vedle, přívod od zpětného vedení oleje od turba.

Teď v létě na dálnici jsem měl ve vaně 102 stupňů při 3400 ot.

Jinak při jízdě kdy jsem tomu nakládal fest, tak bylo ve vaně 110 stupňů.

V hlavě nebo za turbem to asi bude s teplotama jinde...

Jinak běžná jízda po státovce 90 km/h - 95 stupňů.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Jerry3 »

Teplotu oleje zásadním způsobem ovlivňuje proudění vzduchu motorovým prostorem. Bez automaticky stavitelných lamel řídících množství vzduchu procházejícího motorovým prostorem zejména mimo chladič, resp. chladiče, však tohle nemá "průběžné" řešení. Průběžné v tom smyslu, abych nemusel např. spodní kryt motoru demontovat či montovat podle toho, jak a kam zrovna jedu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:Používám 5W-40 a motoru teď i občas dám, tak jsem uvažoval o Yacco 5W-50. Má VW normu atd....
Podívej - informací tu je dost, záleží na Tobě....
Když chceš šetřit mililitry benzinu a miligramy emisí, dej 5w30 VW504.
Když chceš jezdit normálně, dej 5w40 VW502.
Když tomu občas naložíš a chceš dobrý olej, dej 5w50 VW502/501.01.
Když tomu občas naložíš a chceš dobrý olej, který bude nejen dobře mazat, ale i motor chránit, dej 5w50 Yacco Galaxie GT.... (NEBO "něco" s dostatečným teplotním rozpětím a s esterovou složkou).
Ano, není to jen o oleji, ale i o včasných výměnách. A (v) motoru poslouží lépe "Supermogul" (prosím nebrat jako synonymum pro špatný, ale pro obyčejný) vyměněný po 5-ti tkm, než superolej (i to GT) nechaný tam 15tkm. Když ale chceš něco echt a pozitivního pro motor, měň to Yacco GT po 8tkm. Nic moc lepšího není. A když použiji slova (i Tebou zmíněného) ing. Černého, tak: :arrow: "Syntetický olej není žádný zázrak! Jeho hlavní výhody oproti oleji minerálnímu spočívají v jeho viskozitně-teplotní stabilitě (vliv na rychlost promazání a pasivní odpory v motoru za studena - hlavně v zimě), a tepelně-oxidační stabilita (vliv na tvorbu vysokoteplotních úsad - tj. karbonu aj.). Rozhodně u něj nehledejte nějaké lepší mazací schopnosti než mají minerální oleje. Ty mají oproti jiným olejům až oleje s esterovou složkou".:arrow:

PavelRS píše:....při jízdě kdy jsem tomu nakládal fest, tak bylo ve vaně 110 stupňů....
To je docela dost :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje Yacco

Příspěvek od BigBang »

Když protáhnu fabii, tak mám ve vaně taky kolem 110°C, ale liju 0w-40, protože tenhle stav je spíš výjimečnej, protože převážnou část kilometrů se najede krátkýma pocukama...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět