Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Extrémně se v pneu nevyznám, tak nebudu zabrouzdávat to hlubší diskuze. Ale 205/50 bude lepší volba než 225/45 v mém konkrétním případě. Alespoň na tom se snad shodneme, ne? :) :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Když ono to není jenom o pneu a rozměrech použitých disků, ale primárně o konstrukčním provedení podvozku a jeho nastavení a rovněž o hmotnosti vozu, přičemž jeho výkonové parametry jsou dostatečně podružné.

Neříkám, že mne netěší, že jsi již na některé věci přišel sám, ale zároveň přiznávám, že mám trochu té škodolibé radosti z toho, že jsi na to musel přijít sám, když už sis nenechal poradit od zkušenějších. :twisted:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Jasně to jsem chtěl taky zmínit. Ať budeš zejména ty kopat to VAGu (nemyslím zle), tak Škodovka vypustila RS do světa s 205/50 R17 asi hlavně proto, že to auto je takto otestované a naladěné na tyto pneu. Nehledě na případné nastavení ABS, ESP, které asi nebude fungovat ideálně s alternativním rozměrem :wink:

Přiznám se, mně to přišlo hlavně těžkopádné časem a když jsem měl možnost jet s 205/50 na RSu tak to mě definitivně přesvědčilo.

Hele, škodolibá radost je tu právem. :) Chybami se člověk učí.... a i když to stojí "jenom" peníze, tak to není zas úplná tragédie. :wink:

Víc tragicky jsem bral provrtaný kufr, kvůli debilitě servisu, který si mermomocí chtěl dát na mé auto reklamu v podobě podložky pod SPZ.. Hlavně, že se jednalo o známého ze strany manžela mé matinky... a ještě se s prominutím takového zmrda zastávají... :evil:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Ani se raději neptej, jak trnitá cesta vedla k mnou nabytým zkušenostem a kolik mě to stálo... :x
Fatální chybě ve formě soukromého pořízení čehokoli od VAGu jsem se však právě díky těm zkušenostem dokázal vyvarovat! :D
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Jasné chápu. :wink:

Tak člověk se učí celý život, ne? Já se o auta zajímám relativně krátkou dobu (více detailně), takže znalosti čerpám za pochodu. Ale OI ve verzi RS ještě není tak špatná VAGina, ne? :oops: :D
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Oznámkoval bych ji trojkou, a to ještě jen díky motoru.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Pitris »

Dal jsem vám to sem, ať je "uklizeno" :P
PavelRS píše:Kdyby jste jinak někdo měl zájem o 225/45R17 sadu, mají všechny od 7,7 mm do 7,9mm budu mít k mání
Za kolik by byly :?: Poptám se.... 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Ahoj Pitris,

byly by za 6500 Kč. Nebudu zastírat, že bych preferoval právě 6500 Kč, ale jsem ochoten se nějak domluvit :wink: . Nové stály 8900 Kč. Dám k nim fakturu. Kupovány začátkem února. Na autě od půlky března, najeto čerstvě 3000 km. Všechny mají stejný DOT 1216. ;) Můžu zaslat i fotky. Mám je nafocené už teď na autě. :wink:

PS: Dodávám ještě přesné parametry: Dunlop Sport Maxx RT2, 225/45 ZR17, 94Y, DOT 1216.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Pitris »

Tak bohužel. U mne (něj) kšeft neklapne....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Ahoj,

tak RS po brzdě a víceméně dopadlo podle očekávání. Pár koníků tedy chybí, naměřilo se 172 koní a 230 nm kroutícího momentu, což si myslím je po 13 letech ok. :wink:

Těch osm koní může být svíčkami, nebo i repasovanou váhou vzduchu. V případě kdybych chtěl čip nakonec, tak se ještě ta váha vzduchu změří, zda dává co má a případně se pak vymění za origo. :)

Měřil se i tlak paliva a ten je ok. :wink:


Jinak auto OK. Průběh je přesně jak má být, v tomhle problém není, kolega co tam byl se mnou měl naměřeno 160 koní, asi už turbo načaté. Tady máte graf.

Graf:
https://image.ibb.co/e988c5/20622595_10 ... 43_o_1.png
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Pitris »

Bez obav můžeš točit do šesti tisíc a min. 200Nm. máš od 2150 do 6000 otáček. To je docela pěkný :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Co se týče průběhu, tak s tím jsem maximálně spokojený. :) Já to někdy točil i za 6000 tisíc, ale to nemá cenu, 6000 a řadit výše. :) A jak říkáš, krouťák 200nm v rozpětí 4000 otáček je taky velmi dobrý a svědčí o tom, že turbo je OK. :wink:

Jinak mi bylo i řečeno, že u turbobenzinu záleží na každý komponentě, co sousvisí s motorem, potažmo výkonem. Stačí aby něco nefungovalo úplně tak, jak má a hned někde koně chybí.

S výsledkem jinak ale úplná spokojenost. :) :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od BigBang »

kde jsi byl měřit?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Ahoj lidi, měl bych na Vás prosbu. Týká se brzd.

Minulý týden po návratu z dovolené jsem si všiml, že na levém zadním kotouči jsou rýhy a kolo bylo teplejší než pravé. Lehce přibrzďoval třmen.

U mého mechanika, jsme třmen sundali, rozebrali. Byl zaoxidovaný váleček, očistilo se to a rozhýbalo, vše ok. (Kontroloval se i druhý zadní třmen a ten byl OK)

Odvzdušnili jsme zadní brzdy.

Kde je problém? Pedál brzdy má teď dlouhý chod, pořádně zabírá až dole, před tím bral hned nahoře. Všiml jsem si taky, že asi tam stále byl vzduch, protože na druhé našlápnutí už nešel tolik dolů.

Druhý den jsem tedy jel za mechanikem znovu, odvzdušnili jsme to znovu, tentokrát celé a pro jistotu vyměnil těsnění. Jeli jsme to spolu projet. Zdálo se to ok.

Včera jsem s RS jel a pedál má stále delší chod sice už ne tolik, ale stále tam je. Dále je tam asi stále vzduch, protože opět první našlápnutí jde níž, další už zabírá výše. Byl jsem kvůli tomu u bratrance, který dřív dělal automechanika, abych měl názor ještě někoho jiného. On sám řekl, že tam je ještě trošku vzduchu, že můj dojem je správný. Pedál po druhém našlápnutí podle něj už zabírá jak by měl.

Chci se zeptat, kde může být chyba? Odvzdušňovali jsme to tlakově, čili na nádobku se připojila mašina co tam žene kapalinu a u třmenů se pak odvzdušňovalo s hadičkou. Tak jakto, že je tam stále vzduch? :( Dále pak ten delší chod pedálu..

Narazil jsem na zkušenost, že pokud se to zavzdušní, při výměně brzd, či nějaké činnosti spojené s brzdami, kde k tomu může dojít, a vzduch se "dostane až k ABS," tak se klasickým způsobem již ten systém neodvzdušní a musí se přes diagnostiku, kde se spustí čerpadlo ABS aby vytlačilo vzduch ke kolům.

Chci to zítra zkusit s kamarádem co má také Octavii I a odvzdušňuje si brzdy sám. Pokud by to nepomohlo, tak pak to dám asi do aurorizáku u nás, kde bydlím, nemá špatnou pověst.

Pokud hodíte do vínku nějakou radu, tak budu jedině rád. Dost mě to štve a přeci jen, jak jde o brzdy.. :?

Předem díky.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Sehnat pomocníka, jenž bude podle tvých pokynů šlapat na brzdový pedál, a ty sám budeš odvzdušňovat.
Odpovědět