Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to cenu?
Moderátor: Colommbo
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
jarmush: Typicka zavada motoru AEE,AKL -spotreba oleje.Chce to udelat hlavu a pistni krouzky,pak nebudes muset dolivat nic.
Je to o tom jak dlouho si chces oktuli jeste nechat.
Je to o tom jak dlouho si chces oktuli jeste nechat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
@ Pitris: Čo to robí s motorom olej mimo normy, to netuším - ako bežný užívateľ som sa snažil normu vždy dodržať - možno som mal pocit, že schválený olej prispieva k čisteniu motora, neschválený k jeho zaneseniu? Čo ma prekvapuje je to, že napr. Valvoline Maxlife 10W-40 normu nespĺňa, ale Maxlife 5W-40 už áno, rovnako ako ich DuraBlend 10W-40.
Vďaka za inšpiráciu k tým olejom - z názorov, ktoré som okolo nich čítal, pri najbližšej výmene oleja chcem dať Valvoline Maxlife 5W-40 (mohol by pomôcť na 202 000 km motor, zvýšenie elasticity tesnení a sedí aj norma).
@ NOVON: vidím nový príspevok. Opravu piestnych krúžkov odhadol jeden mechanik na cca 350 €, ak sú to guferá, tak 270 €. A ak je to vyjazdená ryha vo valci, tak to by menil celý motor za 600 €. Druhý mechanik motory už ani nerozoberá - len ich mení (riziko je, že nevieš, čo všetko ten nový motor už prežil).
Jazdím málo, 90 % času po diaľnici pri 4000 ot/min. Pri mojom jazdení - 5000 km ročne ma náklady na olej vyjdú okolo 20 €. Ak si auto nechám ďalších 10 rokov, stále je to lacnejšie ako platiť za rozobratie motora alebo jeho výmenu. Oplatí sa mi skúsiť najmä tie lacnejšie experimenty - napr. vyššie spomínaný prechod na Valvoline Maxlife 5W-40, keďže olej musím meniť tak, či tak.
Vďaka za inšpiráciu k tým olejom - z názorov, ktoré som okolo nich čítal, pri najbližšej výmene oleja chcem dať Valvoline Maxlife 5W-40 (mohol by pomôcť na 202 000 km motor, zvýšenie elasticity tesnení a sedí aj norma).
@ NOVON: vidím nový príspevok. Opravu piestnych krúžkov odhadol jeden mechanik na cca 350 €, ak sú to guferá, tak 270 €. A ak je to vyjazdená ryha vo valci, tak to by menil celý motor za 600 €. Druhý mechanik motory už ani nerozoberá - len ich mení (riziko je, že nevieš, čo všetko ten nový motor už prežil).
Jazdím málo, 90 % času po diaľnici pri 4000 ot/min. Pri mojom jazdení - 5000 km ročne ma náklady na olej vyjdú okolo 20 €. Ak si auto nechám ďalších 10 rokov, stále je to lacnejšie ako platiť za rozobratie motora alebo jeho výmenu. Oplatí sa mi skúsiť najmä tie lacnejšie experimenty - napr. vyššie spomínaný prechod na Valvoline Maxlife 5W-40, keďže olej musím meniť tak, či tak.
Naposledy upravil(a) jarmush dne ned črc 23, 2017 20:42, celkem upraveno 1 x.
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Ty normy jsou už několikrát "po faceliftu" a jak jsem napsal - výkonnostní úrovně 500.00 z doby vzniku motoru dnes dosáhne téměř všechno a v 10w40, 5w40, 5w50 či 10w60 úplně všechno....jarmush píše:....ako bežný užívateľ som sa snažil normu vždy dodržať - možno som mal pocit, že schválený olej prispieva k čisteniu motora, neschválený k jeho zaneseniu....
A o vnitřní čistotě motoru nerozhoduje ani tak norma oleje, jako jeho včasná výměna. A to jak kilometrová, tak i časová - a v případě krátkých jízd je těch předepsaných 15t moc. A rok je max.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Tohle je motor konstrukčně daleko vzadu, ale pokud ho nebudes nutit k otackam, navrti par set tisic, bo je jeste docela poctivy. Pouzivej na chladno 10-40 a v horku klidne 15-40. SG, SH, SL.
Znamej ho leta krmil M7ADS (zadarmo) a zadny problen ani po letech.
Znamej ho leta krmil M7ADS (zadarmo) a zadny problen ani po letech.
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Jestli si dobře pamatuju tak u feldy 1,6 55kw bylo psáno v manuálu , že když se pohoní, tak i jako nová si pápne 1L/1000km, tak proč by si nemohla ten litr cucnout po 300 tisících, když tahala kastli koktavky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Litr oleje na tisíc km je u některých výrobců psáno jako max. Je to špatně a je to alibismus....
Spotřeba oleje by měla být tak do litru na 10tkm.
Spotřeba oleje by měla být tak do litru na 10tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Práve som tam dolieval olej - Valvoline Maxlife 10W-40, takže som sa dostal aj k najnovším údajom - žerie to 650 ml na 440 km (1,5 litra na 1000 km) - a to je rozhodne nad akúkoľvek normu výrobcu.
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
V tom případě bych zatím lil to nejlevnější co je k dispozici a buď udělal GO nebo to uložil k věčnému odpočinku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Ano, pouzij klasickou a zde hanenou 15-40. V cenach 90-110kc/L je vyber. Normu neres, vyhovuji Tvemu agregatu.
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Ja ted liju Yacco galaxie 5w50 do bramboraku 330i a zatim si papl na 2000km 0,750 L oleje. Ale uz kdyz otevru nalivaci otvor na viku ventilu, tak se tam hosi uz neco dost zacina dit. Jakoze cistit. Snazim se obcas udelat i delsi jizdu, napr po dalnici 100km a pak 100km zpet kdyz jedu na vylet. Minimalni jizdy mam tak 15-20km. Takze uvidime zda to uvolni nejak ty pizdni krouzky..
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Jednomu známému s vyšší spotřebou oleje (cca 0,5l na 1000km) pomohlo že začal do benzínu dávat Vif. Už po vyjetí jedné nádrže spotřeba oleje klesla a po dalších spotřeba oleje zmizela. Není to samozřejmě všelék ale sem tam někomu by to také mohlo pomoct.