Neměněný olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Preffa

Neměněný olej

Příspěvek od Preffa »

Zdravím všechny znalce, poprosil bych o radu, koupil jsem si Smarta 0,8CDI, zjistil jsem, že paní která ho vlastnila, nevyměnila 5let motorový olej. Olej jsem hned vyměnil a zkrátil jsem intervaly výměny oleje a filtrů. Tak se chci zeptal, zda-li v tomto případě byste mi doporučili použít nějaký ten Engine Flush? Snad jsem se dobře vyjádřil a děkuji za rady.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Brembo »

Nebál by som sa zavedených značiek napríklad TEC 2000 alebo Millers Oils. Menej známe značky alebo neznačky su bud neučinné,alebo možu urobit viac škody ako užitku. Uvolnenia karbonu by som sa nebál,dieselové motory s tým problém nemávaju,usady tam však samozrejme vznikaju. Otázne je,že nakolko je motor znečistený,je možné že bude potrebné proceduru po najbližšej výmene opat podstupit.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Pitris »

1) Co si použil za olej ?
2) To, co si tam teď nalil bych nechal v motoru max. 2tkm, pak to vypustil, když chceš tak před vylitím nějaký ten "flush", dal nový olej, ten tam nechal zas tak 2tkm a pak tak 5. Potom bych měnil do 10-ti tkm a dával 5w40 s normou MB229.3. A s každým olejem i filtr....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Preffa

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Preffa »

Děkuju pánové Brembo a Pitris za rady,
budu se jimi řídit, olej jsem si nechal poradit dle VIN vozu, myslím Shell Helix, je pravdou, že dále jsem se o tom nezajímal, ale jak jsem objevil tyto stránky a přečetl různá témata, tak začínám se o to zajímat. Zaujal mě ten engine Flush od Millerse, tak to tedy vyzkouším. Je možné s tím Engine flush projet třeba 5-10km, nebo to opravdu musím nechat 15 na volnoběh? Přijde mi, že kdybych to projel, že by se to lépe v tom motoru promíchalo a tak, ale možná se pletu. Jinak ještě jednou díky za rady
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Colommbo »

Píšou-li nechat 15 minut na volnoběh, znamená to nechat 15 minut na volnoběh. :) Budeš-li chtít motor s čistícím aditivem projet, použij třeba Bishop's... :idea: http://www.bishopsoriginal.cz/?p=329
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Brembo »

ja som s tým prešiel 15 min jazdy,olej nemením doma,u mechanika nebol čas. žiadny problém som nezaznamenal,ale zrejme je to ochrana zo strany Millers,keby bol motor príliš zasvinený,aby to nečistilo príliš rýchlo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Pitris »

Brembo píše:....je to ochrana zo strany Millers,keby bol motor príliš zasvinený,aby to nečistilo príliš rýchlo.
Řekl bych že spíše ochrana ze strany motoru. Ten Millers Engine flush je určený na použití v motoru na volnoběh - bez zátěže. Zřejmě je trošku jinak koncentrovaný/aditivovaný/dělaný než třeba ten Bishop's, který jízdu a i delší dobu umožňuje....
A Preffa, ono se to 'promíchá' i na ten volnoběh.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Preffa

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Preffa »

Všem děkuji, ještě bych měl dotaz ohledně filtru oleje. Mám možnost použít tento* adaptér olejového filtru z interního na externí. Mám tedy předpokládat, že externí filtry jsou lepší??

* http://www.highperformanceparts.cz/adap ... mart.37136
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Colommbo »

Můj motor je osazen "interním" filtrem s výměnnou vložkou. Schránka filtru je k bloku připevněna jedním šroubem ve dně schránky a při povolování víčka schránky se stává, že se začne protáčet celá schránka. Opravdu výjimečně, ale stává se. Mně ještě nee, ale na fóru oplího klubu se už podobné dotazy/potíže objevily. Pokud namísto víčka schránky připevníš ještě mezikus, na nějž budeš pak šroubovat "externí" filtr, přibude další šroubení s možností potíží. Možná slyším trávu růst, ale osobně bych se na takovou vyfikundaci vykašlal. Jsem názoru, že externí filtr je (právě hlavně kvůli manipulaci) uživatelsky přátelštější, ale když už výrobce motoru zvolil variantu "interní", nechal bych to, jak to je... :idea:
Obrázek
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Neměněný olej

Příspěvek od BigBang »

vložkou hlavně výrobce ušetří na nákladech, přepoušťák jednou nastaví a zůstane tak nastavenej napořád atd...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Preffa

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Preffa »

Děkuji za názory, mě přišlo že externí je větší oproti vložce, tak jsem si říkal, že filtrační vlastnosti budou lepší. Já když vyndal tu rozbředlou filtrační vložku, tak jsem si říkal, že tam dám radějí něco ověřeného a tak jsem přemýšlel o té redukci.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Colommbo »

Při správných (=rozumných) intervalech filtrační vložka nemá co rozbřednout... :) Tedy je-li od spolehlivého/osvědčeného výrobce.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Neměněný olej

Příspěvek od bjukemen »

ale za 5 rokov dostal riadne na pi*u
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Colommbo »

Ale to není vina filtru (což je v mém příspěvku "mezi řádky" i napsáno.) Na pi*u by mala dostať v prvom rade hen tá oná doterajšia majiteľka... :x
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Neměněný olej

Příspěvek od bjukemen »

to je uz druha vec :twisted:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět