Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

Asi ma zabijete, resp. si pomyslite, ze nie som normalny, ale neviem sa rozhodnut medzi tym Motul 8100 X-lite 0w-30 a tym Ravenolom SSO 0w-30. Rozdiel je v API, Motul ma SL a Ravenol SN, cena je lacnejsia pre ravenol aj s postovnym z Nemecka, ale o tomto oleji som pocul 1x od Shi tu na fore. Ak by ste vy volili, ktory z tychto dvoch (viem, ze to je v podstate asi jedno, ale to moc pocut nechcem :D)?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Pitris »

Čéče toť "oříšek" :P Motul je pojem v motosportu a Ravenol boduje "specialitkami". Oba jsou léty prověřeni, a oba by byly skvělá volba. To ale slyšet nechceš :mrgreen: Takže za mě :?:
Já bych asi do motoru zvolil Motul a Ravenol si pak nechal do převodovky (a někdy i do serva).
Ale ještě je varianta - a ne "poloviční", ale téměř stejné ochrany - ten o polovinu levnější Total....

PS: Nedávno ten Motul koupil i Libor do HR-V a psal že je na tom Motulu X-lite uvedeno i ester. Tím spíš bych volil tento.
Libor 15.1.2017 píše:V pátek mi dorazil na výměnu do Hondy olej Motul 8100 X-lite 0W30 ACEA A3 a na balení je taky nápis Ester, takže i v X-lite tam nějaký ester snad bude....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

tak objednam teda ten Motul. Nasiel som ho za dobru cenu na olejposta, snad to je spolahlivy e-shop. Dam za to 50e, co je stale lacnejsie, ako vysolit 100e priamo v servise. (kurnik olejposta ho nema dostupny a v inych shopoch je uz celkom drahy, a niektore shopy maju len 1l skladom :/. Asi teda ten ravenol objednam)
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

Pokud nejde o peníze, tak Motul bude lepší volba, má lepší základový olej.
Ravenol SSO 0W-30 bude mít levnější základový olej (pouze PAO), ale bude mít modernější aditivační balíček.
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

uz som objednal ten ravenol. cele ma to vyslo 45e aj s postovnym. verim, ze motul by bol o trosicku lepsi, ale na olejposte ho nedodavaju a ine obchody mali uz pomerne vysoke ceny. Myslim, ze tym Ravenolom chybu nespravim
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

len aby ste vedeli, co vsetko moze ovplyvnit vymena oleja
Vlastní olej si také můžete dodat. Tímto ale přijdete o 8let premium quality program- prodlouženou záruku na vybrané díly (motor,převodka)  a el. řídící jednotky ve vašem voze.
pisal som do hondy v brno-zidenice, ohladom servisu. som netusil, ze olej ovplyvnuje aj el. riadiacu jednotku :lol:
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

Chtělo by to znát přesně jak zní podmínky toho jejich 8letého premium quality programu.

Na webu se píše:
"Pokud budete během celého provozování vozidla vykonávat jeho údržbu podle doporučení Hondy, použitím doporučeného servisního materiálu a originálních náhradních dílů Honda v autorizovaném servisu Honda v České republice, bude vaše vozidlo kryto věrnostním programem Honda Premium Quality.

Předepsaná údržba vozidla musí být po celou dobu provozu vykonávána v autorizovaném servisu Honda za použití originálních náhradních dílů a doporučeného materiálu."

Pokud dodávkou vlastního oleje dojde k porušení podmínek, za kterých je poskytována nadstandardní záruka, tak je bohužel logické, že nadstandardní záruka padá jako celek, protože zákazník nedodržel svou část dohody, kterou je zajištěno, že autorizované servisy si přijdou na svoje.

Možná cesta je používat originální díly (tj. originální filtr) a výměny oleje nad rámec výměn předepsaných dělat dle hesla, co autorizovaný servis nevidí, to Hondu nepálí.
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

ano, dalo by sa to tak spravit, ale tym padom by som aspon 10 000km jazdit na olej zo servisu (cize mozno na 0w-20), a potom si to vymenit sam, na ktorom by som jazdil az do dalsej servisky. Inac niektory honda servis pouziva olej 5w-30 a rozhodnie nie origo od Hondy.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od BigBang »

jenomže oni si to obhájí, že to mají od důvěryhodného zdroje, tedy, že v sudu je to co tam opravdu má být, což ty s vlastním olejem v jejich pohledu nemůžeš dokázat, i kdyby sis ten olej koupil přímo v rafinerce...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od tonny »

Nejsem právník a ani nemám nové auta se zárukou. Výrobce je jedna kapitola, prodejce v jiných státech druhá. Pokud bych měl problém a neuznali mi záruku, obrátil bych se na dobrého právníka. Možná by jste nevěřili, co by se naráz změnilo. Pokud je něco doporučené, není to přikázáno. Jde jen o kšeft. Prostě nebýt ovce, kterou lapí, oholí a stejně musí dojít znovu.

Stejně jako já s Fordem nebo Toyotou. Chtějí mi tam cpát 5W-30 A1/B1 - A5/B5, ale v českém návodu mám připuštěné použití olejů 5W-40 nebo 10W-40, které určitě nejsou "lehkoběžné".

Každopádně jak je tu pořád dokola psáno, měnit olej včas. V Agrotecu (predejce Škodovqy, SlováKIA a Iveco) zkoušely různé oleje od různých výrobců a nejlepší vydržel 19.000km (ne v městské provozu) a nepíšou o tom. Prostě dnes žijeme v jiném světě, nejsme lidi ale spotřebitelé.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

Tonny, to co jste napsal nepochybně platí v případě standardní záruky. V případě, že vám ze své dobré vůle poskytnou nadstandardní záruku, tak ji mohou podmínit tím, že budete dodržovat nadstandardní podmínky, které si oni vymyslí. Prostě je to smlouva, kterou s vámi uzavřeli a smlouva je pro ně závazná dokud vy plníte svou část smlouvy. Takže i s právníkem se v případě nadstandardní záruky ocitnete na velmi tenkém ledě.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Libor »

Libor a jeho motor jsou s Motulem spokojeni ;-)
Víte, co je paradox? Jak jsem tu zmiňoval, po domluvě s šéfem značkového servisu jsem si přinesl zmiňovaný Motul, pocházející od autorizovaného dovozce do ČR. Jestlipak víte, odkud dováží olej a jakou značku používá zdejší autorizák? Správně, dováží od stejného dovozce a stejnou značku oleje, tedy Motul od Deyla. Takže mám v autě to samé, co bych tam měl ze servisu, akorát o cca 50% levnější.
Neskutečně ochotný clověk, přístup fakt nadstandardní ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

Po přechodu z 0w-20 acea A5 na 0w-30 ACEA A3 je motor tichý hned po nastartování, zatímco s původním olejem ztichnul až po zahřátí.

Dále pak při venkovních teplotách blížících se 40 stupňům Celsia a jízdě s delšími úseky s plynem poblíž podlahy bylo s olejem 0w-20 slyšet, že motor není úplně šťastný, ale začalo se to projevovat až když měl olej najeto cca 6000 km. Při poklesu teplot pod 20 stupňů Celsia jsem však už tento jev nepozoroval ani náznakem. S kvalitním (PAO+ester) olejem 0w-30 A3 jsem nikdy nic podobného nikdy nepozoroval a to jsem na něj jezdil v Německu s plynem na podlaze (motor i auto prakticky stejné, tedy srovnávám srovnatelné).

Takže 0w-20 skutečně nepatří do auta, kterému se při letních teplotách šlape na krk (aneb Jerry a Pitris měli pravdu, na venkovní teplotě záleží víc, než jsem si myslel :wink: ).
Naposledy upravil(a) Shi dne pon zář 25, 2017 18:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od jerome »

Zaujímavý príspevok/poznatok. Hlavne pre tých, ktorí tu pleťové vody obhajujú. Ano dá sa s nimi jazdiť ale jak píšeš odtiaľ - potiaľ. Tú poslednú vetu by som dal ako titulok na prvú stranu :wink: 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

Mám nepříjemný pocit, že v autech vybavených start/stop systémem (SSS) budou hrát hodně velkou roli aditiva pro mezní mazání. Těch bývá v originálních olejích 0w-20 docela slušné množství, zatímco v tradičních olejích (API SL, SM) jich mohlo být (a taky často bývalo) mnohem méně. Moje současná olejová náplň není ještě optimální (ale když už jsem jej měl nakoupený do zásoby, tj. TotalQE 9000 0w-30 A3 API SL, tak jsem jej použil). Předpokládám, že za 6 měsíců, po cca 7500 km, tam půjde nějaký modernější 0w-30 nebo 0w-40 a vybírat si budu podle laboratorních rozborů, které zveřejňují Rusové.

SSS vypínám vždy když si vzpomenu, ale minimálně 1x denně se nachytám.
Odpovědět