Takových lidí mám kolem sebe nepočítaně. A jsou to ony prototypy řidičů, kteří nejenže neumějí změřit či dokonce upravit tlak v pneumatikách, ale ani nevědí, jak se otevírá kapota motoru.Shi píše:Už několikrát jsem od lidí ve svém blízkém okolí, kteří dle svých slov rychle nejezdí, slyšel jak se jim to na prázdné dálnici "samo" rozjelo ke 190 km/h. Že by se někdo z nich zajímal o to co mají na autě obuto a jak mají nafoukáno, to jsem si však nevšiml. Všichni však svorně tvrdí, že připlácet si za index H na zimních je pro ně zbytečné.
Vrcholem je má příbuzná, která tlak v pneu asi v životě neměřila, je schopná na zimácích jezdit celoročně a do servisu, kde se o to prý mají postarat (ona tudíž tlak řešit nemusí), jezdí jednou za dva roky ...
Jinak v 90. letech, kdy se teprve silně rozšířilo používání zimních gum (ještě to nebylo předepsané), byla nejčastější příčinou nehody (hned po nedodržení bezpečné vzdálenosti) Švýcarů při přejezdu do Německa destrukce pneu. Inu zimáky v Q na autě s Vmax hodně nad 200 km/h, to není ta úplně ideální kombinace.