Motor Land Rover TD5 - olej
Moderátor: Colommbo
Motor Land Rover TD5 - olej
Dobry den,
omlouvam se, za mozna trivialni dotaz. Nicmene. Mam Defender s motorem TD5, motor ma 2 olejove filtry, jeden prutokovy a druhy rotacni. Dle vyrobce musi olej splnovat normu ACEA A1.98 B1.98, 5W30, 5W40, 5W50. Interval je dan 15 000km, v pripade potreby snizit. Motor olej nezere. Menim spis tak po 12 000km. Navic ted jsem provedl nejake zmeny (variabilni turbo) cimz doslo k narustu vykonu. Z toho plyne muj dotaz, nejak nejsem moudry z norem ACEA. Cim muzu nahradit A1.98 B1.98..... A5/B5? A3/B3?
A druhy dotaz, s jiz zminenym narustem vykonu (ze 122k na 175k), zvazuju pouzit kvalitnejsi olej a snizit interval na 10 000km, je moje uvaha spravna? A pripadne jakou specifikaci pouzit, v A1B1 se jiz moc oleju nedela. Pro uplnost dodavam, ze motor se da povazovat kontrukci za PD motor. Dekuji za pomoc. Dusan
omlouvam se, za mozna trivialni dotaz. Nicmene. Mam Defender s motorem TD5, motor ma 2 olejove filtry, jeden prutokovy a druhy rotacni. Dle vyrobce musi olej splnovat normu ACEA A1.98 B1.98, 5W30, 5W40, 5W50. Interval je dan 15 000km, v pripade potreby snizit. Motor olej nezere. Menim spis tak po 12 000km. Navic ted jsem provedl nejake zmeny (variabilni turbo) cimz doslo k narustu vykonu. Z toho plyne muj dotaz, nejak nejsem moudry z norem ACEA. Cim muzu nahradit A1.98 B1.98..... A5/B5? A3/B3?
A druhy dotaz, s jiz zminenym narustem vykonu (ze 122k na 175k), zvazuju pouzit kvalitnejsi olej a snizit interval na 10 000km, je moje uvaha spravna? A pripadne jakou specifikaci pouzit, v A1B1 se jiz moc oleju nedela. Pro uplnost dodavam, ze motor se da povazovat kontrukci za PD motor. Dekuji za pomoc. Dusan
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Zdar. Nejaka zaruka jeste bezi? Jestli ne,pouzij universal pro ruzne druhy jizd a venkovni teploty = 5w-40.
Aceu u teto specifikace neres,bo jsou vsechny A3,B3 ev4. Vykonostni norma CF.
Aceu u teto specifikace neres,bo jsou vsechny A3,B3 ev4. Vykonostni norma CF.
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Ano, snížit interval na 10tkm a zvýšit kvalitu oleje. Z A1/B1 na A3/B3. A správně "zarábať" s turbemDusan píše:....s jiz zminenym narustem vykonu (ze 122k na 175k), zvazuju pouzit kvalitnejsi olej a snizit interval na 10 000km, je moje uvaha spravna?
A předpokládám že záruky už нет, bo předpis stanoví ACEA z r.98
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Presne. Zaruka uz net. Je to hobby car, nemam problem, menit stylem leto/zima. Ma smysl na leto 5w50 a na zimu 5w40?
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
A jeste jeden dotaz.... byl jsem k tomu vzdy skeptik... nicmene ma cenu resit pred vymenou nejaky vyplach? Treba Millers engine Flush nebo neco od Wyns?
Dus.
Dus.
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Pokud se nepřetahoval dřív interval výměny tak mě to přijde i zbytečné. Snad jen kdyby si nevěděl co a jak dlouho se tam "motalo". Spíš (když už) tak udělat jednu výměnu po 5-ti tkm a MO PE, VIF nebo Wynns používat do paliva.
Jestli to olej nebaští a nebudeš tomu fakt nakládat, tak 5w40 stačí....Dusan píše:Ma smysl na leto 5w50 a na zimu 5w40?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Oki. Jinak prave jako terenak to dostava sodu v takovym zvlastnim rezimu. Treba vyjezdy ze a redukovanou 2 3ku drzis kotel a nekam se drapes nebo nekde plnej 20m vpred..plnej 10m vzad atd... proto prave na to leto nad tim 5w50 dumam. A vzhledem k relativni nakladnostintohohle sportu ten olej uz neni takova palice.
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Toz jestli spolu fungujete takto,bylo by lepsi merit pouziti motoru v MH.
Jinak receno,men oil podstatne casteji.
Jinak receno,men oil podstatne casteji.
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Je to offroad, tak se není čemu divit Měnil bych tak po 7-8 tis. km maximálně. Zajímavý, že LR předepisoval A1/B1, nicméně pro tvoji potřebu mnohem lépe poslouží A3/B4 olej 5w40.
Ani nevím proč jsem si myslel, že Td5 byla od BMW.
PS: V poslední revizi ACEA už je zrušená A1/B1 a plně ji už nahrazuje A5/B5. Proto taky už není k dostání mnoho A1...
Ani nevím proč jsem si myslel, že Td5 byla od BMW.
PS: V poslední revizi ACEA už je zrušená A1/B1 a plně ji už nahrazuje A5/B5. Proto taky už není k dostání mnoho A1...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Jenže ta A5/B5 má většinou stejnou HTHS viskozitu jako A1/B1 a (téměř) všechny jsou jen v SAE 5w30.
A to je právě to co v terénu NEPOTŘEBUJEŠ. Jsou to oleje kvůli emisím se sníženou HTHS viskozitou; Ty potřebuješ olej s normální HTHS viskozitou / s pevnějším olejovým filmem. Oleje A3/B3. Což jsou oleje xw40* a výš. A ano, když dostává motor v zátěži "naloženo", má i 5w50 nebo 10w50 své opodstatnění....
*) Abych byl přesný, tak i některé 5w30-ky jsou A3/B3.... a pak jsou i oleje ACEA C3 a C4, které sice mají normální HTHS, ale jsou přednostně pro motory s DPF a tím pádem se sníženým obsahem toho "užitečného".
A to je právě to co v terénu NEPOTŘEBUJEŠ. Jsou to oleje kvůli emisím se sníženou HTHS viskozitou; Ty potřebuješ olej s normální HTHS viskozitou / s pevnějším olejovým filmem. Oleje A3/B3. Což jsou oleje xw40* a výš. A ano, když dostává motor v zátěži "naloženo", má i 5w50 nebo 10w50 své opodstatnění....
*) Abych byl přesný, tak i některé 5w30-ky jsou A3/B3.... a pak jsou i oleje ACEA C3 a C4, které sice mají normální HTHS, ale jsou přednostně pro motory s DPF a tím pádem se sníženým obsahem toho "užitečného".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
Na obvzláště tu letní sezónu bych 5W-.. nedával. Čím větší rozdíl mezi prvním a druhým číslem tím rychlejší degradace přísad v oleji. U takto zatěžovaného motoru bych volil kvalitní 10W-40,v extrémních podmínkách 20W-50. A ještě jedna věc, ten olej nemůžeš měnit po km, ale dej si tam počítadlo motohodin. V terénu při ofroudu prd poznáš, kolik vlastně motor najede. Na to bacha, pak přejíždíš interval výměny a to o dost.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Motor Land Rover TD5 - olej
I já jsem si myslel, že je to motor od BMW. Kdysi jsme je měli v práci Td4, pak Td5. Kamarád, co jezdí těžký off-road, tak říká, že dává levnější oleje ale mění po každé extrémní vyjížďce (trápění v terénu celý den-víkend) ale u vyššího obsahu a benzínu 4,0l. Tady je z malého obsahu ždímání vyššího výkonu, tak to platí dvojnásob, tedy raději kvalitnější olej.BigBang píše: Ani nevím proč jsem si myslel, že Td5 byla od BMW.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40