Motor Land Rover TD5 - olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 4
Registrován: pát kvě 12, 2017 16:36

Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Dusan »

Dobry den,
omlouvam se, za mozna trivialni dotaz. Nicmene. Mam Defender s motorem TD5, motor ma 2 olejove filtry, jeden prutokovy a druhy rotacni. Dle vyrobce musi olej splnovat normu ACEA A1.98 B1.98, 5W30, 5W40, 5W50. Interval je dan 15 000km, v pripade potreby snizit. Motor olej nezere. Menim spis tak po 12 000km. Navic ted jsem provedl nejake zmeny (variabilni turbo) cimz doslo k narustu vykonu. Z toho plyne muj dotaz, nejak nejsem moudry z norem ACEA. Cim muzu nahradit A1.98 B1.98..... A5/B5? A3/B3?
A druhy dotaz, s jiz zminenym narustem vykonu (ze 122k na 175k), zvazuju pouzit kvalitnejsi olej a snizit interval na 10 000km, je moje uvaha spravna? A pripadne jakou specifikaci pouzit, v A1B1 se jiz moc oleju nedela. Pro uplnost dodavam, ze motor se da povazovat kontrukci za PD motor. Dekuji za pomoc. Dusan
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Pedro »

Zdar. Nejaka zaruka jeste bezi? Jestli ne,pouzij universal pro ruzne druhy jizd a venkovni teploty = 5w-40.
Aceu u teto specifikace neres,bo jsou vsechny A3,B3 ev4. Vykonostni norma CF.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Pitris »

Dusan píše:....s jiz zminenym narustem vykonu (ze 122k na 175k), zvazuju pouzit kvalitnejsi olej a snizit interval na 10 000km, je moje uvaha spravna?
Ano, snížit interval na 10tkm a zvýšit kvalitu oleje. Z A1/B1 na A3/B3. A správně "zarábať" s turbem 8)
A předpokládám že záruky už нет, bo předpis stanoví ACEA z r.98
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dusan
Příspěvky: 4
Registrován: pát kvě 12, 2017 16:36

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Dusan »

Presne. Zaruka uz net. Je to hobby car, nemam problem, menit stylem leto/zima. Ma smysl na leto 5w50 a na zimu 5w40?
Dusan
Příspěvky: 4
Registrován: pát kvě 12, 2017 16:36

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Dusan »

A jeste jeden dotaz.... byl jsem k tomu vzdy skeptik... nicmene ma cenu resit pred vymenou nejaky vyplach? Treba Millers engine Flush nebo neco od Wyns?

Dus.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Pitris »

Pokud se nepřetahoval dřív interval výměny tak mě to přijde i zbytečné. Snad jen kdyby si nevěděl co a jak dlouho se tam "motalo". Spíš (když už) tak udělat jednu výměnu po 5-ti tkm a MO PE, VIF nebo Wynns používat do paliva.
Dusan píše:Ma smysl na leto 5w50 a na zimu 5w40?
Jestli to olej nebaští a nebudeš tomu fakt nakládat, tak 5w40 stačí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dusan
Příspěvky: 4
Registrován: pát kvě 12, 2017 16:36

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Dusan »

Oki. Jinak prave jako terenak to dostava sodu v takovym zvlastnim rezimu. Treba vyjezdy ze a redukovanou 2 3ku drzis kotel a nekam se drapes nebo nekde plnej 20m vpred..plnej 10m vzad atd... proto prave na to leto nad tim 5w50 dumam. A vzhledem k relativni nakladnostintohohle sportu ten olej uz neni takova palice.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Pedro »

Toz jestli spolu fungujete takto,bylo by lepsi merit pouziti motoru v MH.
Jinak receno,men oil podstatne casteji.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od BigBang »

Je to offroad, tak se není čemu divit :) Měnil bych tak po 7-8 tis. km maximálně. Zajímavý, že LR předepisoval A1/B1, nicméně pro tvoji potřebu mnohem lépe poslouží A3/B4 olej 5w40.

Ani nevím proč jsem si myslel, že Td5 byla od BMW.

PS: V poslední revizi ACEA už je zrušená A1/B1 a plně ji už nahrazuje A5/B5. Proto taky už není k dostání mnoho A1...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Pitris »

Jenže ta A5/B5 má většinou stejnou HTHS viskozitu jako A1/B1 a (téměř) všechny jsou jen v SAE 5w30.
A to je právě to co v terénu NEPOTŘEBUJEŠ. Jsou to oleje kvůli emisím se sníženou HTHS viskozitou; Ty potřebuješ olej s normální HTHS viskozitou / s pevnějším olejovým filmem. Oleje A3/B3. Což jsou oleje xw40* a výš. A ano, když dostává motor v zátěži "naloženo", má i 5w50 nebo 10w50 své opodstatnění....
*) Abych byl přesný, tak i některé 5w30-ky jsou A3/B3.... a pak jsou i oleje ACEA C3 a C4, které sice mají normální HTHS, ale jsou přednostně pro motory s DPF a tím pádem se sníženým obsahem toho "užitečného".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od Hombre »

Na obvzláště tu letní sezónu bych 5W-.. nedával. Čím větší rozdíl mezi prvním a druhým číslem tím rychlejší degradace přísad v oleji. U takto zatěžovaného motoru bych volil kvalitní 10W-40,v extrémních podmínkách 20W-50. A ještě jedna věc, ten olej nemůžeš měnit po km, ale dej si tam počítadlo motohodin. V terénu při ofroudu prd poznáš, kolik vlastně motor najede. Na to bacha, pak přejíždíš interval výměny a to o dost.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motor Land Rover TD5 - olej

Příspěvek od tonny »

BigBang píše: Ani nevím proč jsem si myslel, že Td5 byla od BMW.
I já jsem si myslel, že je to motor od BMW. Kdysi jsme je měli v práci Td4, pak Td5. Kamarád, co jezdí těžký off-road, tak říká, že dává levnější oleje ale mění po každé extrémní vyjížďce (trápění v terénu celý den-víkend) ale u vyššího obsahu a benzínu 4,0l. Tady je z malého obsahu ždímání vyššího výkonu, tak to platí dvojnásob, tedy raději kvalitnější olej.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět