Záběh motoru
Moderátor: Colommbo
Re: Záběh motoru
Jak to tady čtu tak se děsím. Mám nového Golfa a tam se doporučuje v příručce v záběhu jezdit kolem 2tis max. 3tis otáček. Měl jsem najeto cca 350km (město/meziměsto cca 50/50) a musel jsem Ostravy jet do Prahy. Jel jsem na HK tj. Ostrava - Mohelnice po dálnici cca 125km/h gps pak Mohelnice - HK cca limit gps sem tam +5 až 10km/h a z Hk opět po dálnici o Prahy stejně jako z Ostravy. Při těch 125 gps (130tacho) mi to točí lehce nad dva tisíce.. Stejný den jsem se vracel stejnou cestou. Já si myslel že pro zajetí je to ideální ale jak tady čtu tak asi ne. Trochu se chlácholím že ten úsek mezi Mohelnicí a HK rozbil jednotvárnost dálnice (na které to taky vždy nebylo těch 125 ale sem tam méně). Co si myslíte mohl jsem motoru tím uškodit?
Re: Záběh motoru
Myslet si můžeme, co chceme, ale bez rozborky motoru a důkladného proměření + optického posouzení povrchů víme tak akorát prd. V každém případě ovšem stále platí, že způsob, jakým jsi "zabíhal", je hned po studených jízdách "kolem komína" a totálního podtáčení to úplně nejhorší, co jsi motoru svého vozu mohl dát hned zkraje do vínku. A jak se opět ukázalo, na vině jsou mj. špatně formulované instrukce výrobce pro záběh: ona "otáčková modla" je totiž zhusta špatně pochopena, nemluvě o tom, že je vlastně i značně neoprávněná.
Re: Záběh motoru
No uvidím jak se motor bude projevovat dále, teď už s tím nenadělám nic a budu doufat, že ta jízda mu neuškodila. Jinak jsem jezdil (a stále jezdím) tak abych to nepodtáčel a snažil se městské jízdy proložit i meziměstskou, ale abych tomu ani nešlapal na krk a ta jízda do Prahy mi připadala jako ok, protože otáčky byly optimální zrychloval jsem spíš pozvolna a při zastavení jsem nechal chvíli turbo ochladit než jsem to vypnul. Když se dívám Ostrava -Mohelnice cca 120km po dálnici, pak Mohelnice HK bežná jízda okreska/město cca také 120km, pak HK-Praha cca 85km zase dálnice + něco po Praze a pak to samé zpět. Trošku se chlácholím že to tak jednotvárné nebylo, ale uvidím asi až časem. Kdybych do Té Prahy jel mimo dálnici tak by to pro záběh byl optimální? Nebo jet i po dálnici ale třeba max. 110?
V každém případě plánuji první výměnu oleje do 2 tis km.
Jinak neřídil jsem se jen příručkou, ale protože jsem ještě nikdy nezajížděl jsem hledal na netu a četl např. toto: http://auto.idnes.cz/zajizdeni-auta-012 ... tomoto_fdv
ale info, že jízda na tempomat na dálnici je škodlivá jsem našel až zde.
V každém případě plánuji první výměnu oleje do 2 tis km.
Jinak neřídil jsem se jen příručkou, ale protože jsem ještě nikdy nezajížděl jsem hledal na netu a četl např. toto: http://auto.idnes.cz/zajizdeni-auta-012 ... tomoto_fdv
ale info, že jízda na tempomat na dálnici je škodlivá jsem našel až zde.
Naposledy upravil(a) Escort dne pát dub 21, 2017 11:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Záběh motoru
Moc to s tim zabehem neprehanej. Vymen olej a f,pak uz jezdi jak se motor a i olej ohreje,nepodtacej ho pri zrychlovani,do kopce...,a kdyz ho budes poustet na 4-5000 postupne obcas na 1/2 az 3/4 plynu,prospejes mu. Nevim co mas a motor,ale i kdyz budes klidny jezdec,tak at se ti dobre usadi m.j.,veskete tesneni a co se hejbe.
Re: Záběh motoru
...a poradim ti do budoucna,po delsi jizde a pile,nech dmychadlo vydechnout nepatrne zvysenym volnobehem,lepsi nez jen volnobeh,bo se nepatrne zvedne tlak oleje.
- BigBang
- Příspěvky: 1863
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záběh motoru
Lepší než šašit se zvýšeným volnoběhem je jednodušší jet posledních pár kilometrů piánko a držet motor kolem 2tis. otáček
Nezáleží až tak na tom jestli jsi jel nebo nejel po dálnici, ale jak jsi jel. Kdybys jel 120 na tempomat, tak by to bylo blbý, ale jestli jsi jel střídavě v různých otáčkách...
Nezáleží až tak na tom jestli jsi jel nebo nejel po dálnici, ale jak jsi jel. Kdybys jel 120 na tempomat, tak by to bylo blbý, ale jestli jsi jel střídavě v různých otáčkách...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Záběh motoru
Mám 1,4TSi 92kW. Kdybych jezdil podle rádce řazení tak jezdím na 1500 otáček já se snažím jezdit spíš citem, při ustálené jízdě po rovině sem tam 1800-1900ot ale většinou spíš lehce nad dva tis. Většinou řadím lehce nad 2500 a po zařazení to klesne cca na 2 tis. Je to šestikvalt a řekl bych že při stejné rychlosti má nižší otáčky než staré tj. Astra G 1,7DTi 55kW. Třeba 6 mi to radí dát už někde při 70km/h já ji dávám až nad 90km/h. Pokud potřebuji v kopci zrychlit tak pokud tam nemám 2 tis tak podřazuji. V kolika najetých km to mám na těch 4-5tis otáček pustit a jak dlouhý úsek?
Jinak ono to chlazení s klidnou jízdou před zastavením bylo taky, víceméně po sjetí z dálnice chvíli klidná jízda městem a to jak po dojetí tam i zpět tak i při čůracích pauzách po cestě tam v Mohelnici a Hradci.
Na tempomat jsem jel ale ne pořád, občas jsem musel přibrzdit a zase zrychlit
Jinak ono to chlazení s klidnou jízdou před zastavením bylo taky, víceméně po sjetí z dálnice chvíli klidná jízda městem a to jak po dojetí tam i zpět tak i při čůracích pauzách po cestě tam v Mohelnici a Hradci.
Na tempomat jsem jel ale ne pořád, občas jsem musel přibrzdit a zase zrychlit
Re: Záběh motoru
BB- tvoje myslenka jest znama,proto jsem ji nepsal,slo mi o pripad necekaneho zastaveni,chnapeme?
Re: Záběh motoru
Po vymene oleje tomu uz trosku davej. Zadny extremy ale postupne ho roztacej. Jo,turbomotory poro seriove auta maj kroutaky nizko,nebudes vysoke otacky moc potrebovat ale neni na skodu pri usazovani,trochu roztocit.
A to ti rika ten co je ZSST. ktery jezdi povetsinou stylem,ktery si nazval ,,nezatezove podtaceni,,.
Ale vloni jsem jel na 4ku gps 185...
A to ti rika ten co je ZSST. ktery jezdi povetsinou stylem,ktery si nazval ,,nezatezove podtaceni,,.
Ale vloni jsem jel na 4ku gps 185...
Re: Záběh motoru
Escort píše:Mám 1,4TSi 92kW. Kdybych jezdil podle rádce řazení tak jezdím na 1500 otáček já se snažím jezdit spíš citem, při ustálené jízdě po rovině sem tam 1800-1900ot ale většinou spíš lehce nad dva tis.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Záběh motoru
A po záběhu nechat ručičku otáčkoměru při prohřátém motoru/oleji se k červenýmu občas podívat. Motor potřebuje někdy protočit a vyhnat pavoukyPedro píše:....neni na skodu....trochu roztocit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záběh motoru
Točit, točit, točit lehkou nohou , řadit ,řadit, řadit, nenechává motor tahat těžké převody na 2000 otáček s plynem na podlaze.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Záběh motoru
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záběh motoru
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30