Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od rofek »

ehm, pane Vedouci, cim jsem si vyslouzil tolik pozornosti..._?
Pitris píše: Však v tom Toy servise olej měnit nemusí - když ho mění jinde po 15-ti, tak u toho zůstat a ten Trident klidně; každých 15tkm....
>> predtim, nez jsem se pustil do psani dnesniho postu, jsem si pozorne precetl puvodni dotaz. Je z nej zrejme, ze nechce / nehodla menit nic na tom jak, kdy/kde bude delat olej-servis. Dokonce neprimo rika, ze kdyby nebyl problem s dostupnosti, daval by uprostred oficialniho intervalu rovnez olej od Toy... Predstava nebo domenka, ze pri servis.prohlidce v Toy bude chtit jenom "stempl a podpis" bez toho, ze by mu menili olej (...) je poněkud "licha".
Pitris píše: jen v tom kšeftě na který si dal odkaz trošku ty oleje "pomíchali" :(
Nabízejí Trident Longlife 5w30 ale NORMY tam uvedené jsou z Trident Longlife V 5w30. A "V" není C2 :?
>> sam v tom zadny (z prodeje nebo z doporuceni) kseft nemam, provozovatele neznam... Kdyz uz, tak by stalo za to kritizovat az po tom, co si to poradne(j) prohlednu... Popis u daneho oleje je poskladan z textu prevzateho z webu importera, ale rozhodne nezodpovida verzi "V 5w30", jenz je ke vsemu relativne novou formulaci (cilena specificky na tdi motory).
Naopak, vypada to spis na to, ze jde o popis starsi, uz nevyrabene verze "bez V", do nehoz se obchodnikovi pripletl zrejme i text od jinych oleju (VW normy, low-saps). Tomu napovida i neaktualni foto flasky (pri srovnani s webem importera); etikety u tridentu znam i z vlastni zkusenosti za posledni leta.
Slo mi o to ukazat alternativu od stejneho vyrobce, ktera muze byt o 450 kc (cca 30%) levnejsi, co za danych podminek muze davat smysl.
Howgh.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od rofek »

jeste bych pridal jedno doporuceni pro Jerry3 a dirtbiker, tedy pokud zvoli olej EE nanodrive od MO.

Sam vyrobce doporucuje pri prechodu na tuto radu (resp. na sportovou CFS), pred vymenou dolit pripravek na proplachnuti, tzv. Engine Flush. Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze po jeho aplikaci vytece vic (i po odecteni objemu) a "spinavejsiho" obsahu, nez v pripadech, kdy jsem EF nepouzil.
Jiste, je mozno vyrobce upodezrivat, ze to dela ze zistnych duvodu, resp. sluzbu udela i EF od jineho vyrobce. EF od MO nevypada jako petrolej (na rozdil od Wynns nebo STP) ale ma "olejovou" konzistenci. Osobne ho po doliti necham cca na 10 min. smichat pri behu motoru na volnobeh, nasledne ujedu klidnou jizdou cca 7-10 km.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od Pitris »

to rofek: sice nevím co jsem Ti udělal, ale to je jedno.... Len "si to poradne(j) prohledni"....
oleje-do-motoru.cz
Trident Longlife 5w30: API SM, CF, ACEA A3/B4, C2, C3, MB 229.51, VW 504.00, VW 507.00, BMW Longlife 04, GM LL-A-025 / LL-B-025, Peugeot / Citroen Longlife PSA B71 2290
millers.oils.cz
Trident Longlife 5w30: API SN, CF, ACEA C3, ACEA C2, MB 229.31, BMW Longlife 04, GM / Opel Dexos 2, VW 502.00, VW 505.00. A i na anglických stránkách je psáno pevný interval výměny. Takže NE 504/507!
PŘIJDE TI TO TOTÉŽ :?:
A Trident Longlife V 5w30: ACEA C3, VW 504.00, VW 507.00
MĚ TEDY NE :!:
Napsal jsem že "pro tu Toyotu je jedno", ale není v pořádku, když si objednáš třeba pro "LL" provoz u TDI-PD olej Trident Longlife 5w30, který podle shopu sice má 504/507, ale jinak plní jen 502/505 :(
Howgh.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od Jerry3 »

rofek píše:jeste bych pridal jedno doporuceni pro Jerry3 a dirtbiker, tedy pokud zvoli olej EE nanodrive od MO.

Sam vyrobce doporucuje pri prechodu na tuto radu (resp. na sportovou CFS), pred vymenou dolit pripravek na proplachnuti, tzv. Engine Flush. Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze po jeho aplikaci vytece vic (i po odecteni objemu) a "spinavejsiho" obsahu, nez v pripadech, kdy jsem EF nepouzil...
Nechápu, jak může vytéct víc. :shock: A jelikož mám najeto 50 tis. km, olej měním po 10 tis. km, resp. po půl roce, a motor (benzínový) je uvnitř naprosto čistý, což je patrné i na vypuštěném oleji, rozhodně nehodlám žádný výplach použít.
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od rofek »

mhm, kdyz poradne, tak poradne ...

Trident 5w30 LL -> SK e-shop (sam z nej objednavam)
http://bit.ly/2nrIgSl
• API SM, CF • ACEA A3/B4, C2, C3 • MB 229.51 • VW 504.00 • VW 507.00 • BMW Longlife 04 • GM LL-A-025 / LL-B-025 • Peugeot / Citroen Longlife PSA B71 2290 • Renault RN 0700 / RN 0710 / RN 0720

>> identicky popis jako na oleje-do-motoru.cz
>> oba prodejci jej prevzali od CZ importera; byl aktualni nekdy x-mesicu az 1/2/3 roky zpet; zodpovidal tehdy prodavane / vyrabene smesi.
>> obrazek / foto obalu na oleje-do-motoru zodpovida prave te starsi smesi; je na nem zretelne videt napis API SM, CF a o radek niz ACEA A3/B4, C2, C3 a pod tim vycet schvaleni automobilek.
>> SK e-shop ma rovnez popis dalsich parametru z tech. listu; odlisuji se od aktualne prodavane specifikace 5w30 LL (product code 5999x)
<< na webu MO.cz ani MO.co.uk jiz nelze dohledat specifikaci produktu, kt. jiz neprodavaji, a tak nemohu poslouzit uvedenim product code-u one starsi specifikace.
<< tato nedbalost prodejcu - neaktualizovani popisu vyrobku - je, zel, jev nikterak ojedinely, spis v CZ/SK koncinach celkem obvykly...

<<>> shrnuti : tohle jsem mal na mysli, kdyz :
rofek píše: ... vypada to spis na to, ze jde o popis starsi, uz nevyrabene verze "bez V" ...; tomu napovida i neaktualni foto flasky...
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od rofek »

... pokracovani :
Pitris píše: oleje-do-motoru.cz Trident Longlife 5w30 ...
millers.oils.cz Trident Longlife 5w30 ...
PŘIJDE TI TO TOTÉŽ :?:
>>> Neni to totez - ALE to jsem nikde netvrdil a nenapsal.

<<< na rozdil od :
Pitris píše: Nabízejí Trident Longlife 5w30 ale NORMY tam uvedené jsou z Trident Longlife V 5w30.
vuci kteremu jsem tvrdil :
rofek píše: Popis u daneho oleje (na olej-do-motoru) ... rozhodne nezodpovida verzi "V 5w30"
... a co se mi snad, doufam, povedlo v predchozim prispevku i nazorne prokazat ...

shrnuti :
MO po tom, co prestal vyrabet starsi smes (API SM), jenz mela o.i. taky VW 504/507, nabizi aktualne smes (5999x; API SN), kt. ma o.i. 502/505. K tomu jako novinku* taky dalsi smes pod oznacenim "LL V 5w30", kt. ma prave schvaleni VW 504/507.

* V-ko ma (dle MO.cz) product_code 7996x ; je to tak horka novinka, ze ji dle nazvu, ani dle kodu nezna dokonce ani web MO.co.uk (...)
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:....není v pořádku, když si objednáš třeba pro "LL" provoz u TDI-PD olej Trident Longlife 5w30, který podle shopu sice má 504/507, ale jinak plní jen 502/505 :(
https://www.oleje-do-motoru.cz/oleje-do ... /0/0/5/263 // http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30 // http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car :shock: Ty NeHowgh. Já Howgh....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od rofek »

... pokracovani 2 :

par poznamek na zaver :
>> rovnez nemam rad, kdyz je popis zbozi na e-shopu neaktualni, resp. neni z popisu jasne o jaky presne tovar / model / specifikaci jde
>> kdybych byl v situaci, ze chci objednat Trident LL 5w30 na oleje-do-motoru, tak kontaktuju prodejce a zjistuji co presne nabizi, resp. jestli je nabidka jeste aktualni
>> link na konkretni nabidku jsem dal z jedineho duvodu :
rofek píše: Slo mi o to ukazat alternativu od stejneho vyrobce, ktera muze byt o 450 kc (cca 30%) levnejsi, co za danych podminek muze davat smysl.
>> kdybych byl tusil, kolik "vasni" to vyvola, resp. kolik casu nam obema zabere nasledne vysvetlovani..., nikdy bych to nebyl udelal
>> beru si z toho ponauceni, zrejme jiz nikdy nebudu linkovat konkretni e-shopy; zrejme se omezim, kdyz uz, na uvedeni ceny

>> timto se omlouvam hlavne dirtbiker-ovi a taky vsem co to budou cist ...
pro 99 % z nich je to neuzitecna vymena nazoru; zrejme nebude vic nez 1% tech, kteri se diky nasi debate mohou zorientovat v aktualni nabidce oleje Trident LL 5w30 :cry:

Howgh 2.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
dirtbiker

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od dirtbiker »

Ještě jeden dotaz ohledně Nanodrive. Na fórech jsem se dočetl, že při použití tohoto oleje dojde ke snížení volnoběžných otáček. Avensis má otáčky nízké už tak, na samé hranici vibrací (a někdy i pod ní-chladné ráno, studený motor...). Nebude z toho důvodu lepší použít olej bez nano částic, např. tento ? http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w303
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od BigBang »

záleží na každém motoru jak se s tím popere, otáčky můžou klesnout, zůstat, stoupnout...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Návštěvník22

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od Návštěvník22 »

A není to náhodou HW chyba? Při dnešní přítomnosti ŘJ, snímačů otáček, "tisíců" čidel v autě je divné, že má olej vliv na otáčky? :? :shock:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od Jerry3 »

Jak to myslíš s tou HW chybou? Jak tomu rozumět?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od Pitris »

dirtbiker píše:....Avensis má otáčky nízké už tak, na samé hranici vibrací (a někdy i pod ní-chladné ráno, studený motor...).
Pokud není optimo provozní teplota motoru tak by ŘJ měla otáčky "držet" výš. Ale určitě se dá použít i ten MO XF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od rofek »

@dirtbiker :
nemyslis vazne, ze chces po tady zaznamenane prestrelce mezi mnou a pitrisem, jiny olej trident 5w30 LL_? :D
A ted vazne. XF je u millersa sice z rady Premium, ale krome toho, ze pokryva ruzne a zvlast dnes tak "moderni" viskozity (0w-X), neni valny duvod, proc tuto radu preferovat oproti levnejsimu Tridentu, kdyz nehledam tu viskozitu v jake se trident nenabizi.
Snad jedinym vyraznejsim rozdilem mezi tebou linkovanym XF 5w30 (6230x) oproti Trident 5w30 (5999x), bude C3-10, jakozto novejsi verze teto "DPF" normy. V prekladu : olej C3-10 je (uz) co do ochrany motoru srovanatelny s tridou A3/B4, tedy je mozne ho bez obav pouzit i pro benzinove agregaty, resp. starsi naftaky bez dpf.
Jinak, aplikace pro vyhledani oleje od MO do Tveho Toy motoru, doporuci rovnez Trident 5999x : http://www.millersoils.co.uk/whichoilcz.asp

Priplatit si navic za pridanou hodnotu u Millersu ma smysl pri rade Nanodrive a pak jeste vys u sportovni rady CFS NT. K "problemu" s volnobehem po prechodu na EE nano - pokud vim, jediny taky pripad, je Jerry3 na zdejsim foru. Zrejme nikdo jiny, vcetne moji zkusenosti, nic takeho nepozoroval. Obecne, je to vic nez neobvykle, a dle meho skromneho soudu, kdyz uz - tak pujde o jiny duvod, akorat se to projevilo ve stejne dobe, tedy po vymene oleje.
A jeste link na doporuceny Trident 5w30 LL, provereny obchod, dobra cena : https://tinyurl.com/mv8kv6p
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej Toyota Avensis D4D 91kW

Příspěvek od Jerry3 »

rofek píše:kdyz uz - tak pujde o jiny duvod, akorat se to projevilo ve stejne dobe, tedy po vymene oleje.
Ten důvod se nazývá reakce ŘJ na změnu motorového oleje. Nic jiného, než ona změna oleje, totiž nemohlo způsobit změnu v chování ŘJ motoru, ať už jde o ten volnoběh či odezvu motoru na plynový pedál anebo prokazatelné přiblížení PP indikované spotřeby té reálné. Jsem však dalek tomu tuto mou izolovanou zkušenost jakkoli zevšeobecňovat.
Odpovědět