Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od bjukemen »

Pitris píše:Ten obrázek je jen ilustrační - ano, viskozita při 100 stupních páně Celsia provozem klesá ale kdy se "40" dostane na "30" záleží na typu jízd, stavu motoru, kilometrech atd. Někdy po 6-ti, někdy po 10-ti tkm. Každopádně nový olej 5w40 bude pár tisíc kilometrů při provozní teplotě víc viskózní....
A jestli se v tom Chorvatsku jednalo o Fordy, tak je pravděpodobné že tam byl i "fordí" olej A1/B1, což je při zatížení ještě horší :cry: Důležité je A3/B3
Preto kvalitna 10w-40 to isti s vymenou po 7-8000km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od bjukemen »

Inak par rokov do zadu mali oleje petro canada lepsie parametre ...tieto posledne maju uz znizene hodnoty tbn
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:....tieto posledne maju uz znizene hodnoty tbn
....kvůli C3. Ale hodnota TBN 7,7mgKOH/g není zas tak špatná....
Jinak v létě do toho Chorvatska by byla lepší ona 10w40-ka, ale na běžné ježdění tomu motoru 2.2 i-CTDi, (kde se připouští i snížená HTHS) dobře vyhoví i 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od rousini »

Já se vrátím k tomu přehřívání motoru cestou do/z HR. Přijde mi jako konina, aby specifikace oleje měla zásadní vliv na přehřívání motoru (tj. teplota vody, kterou uvádíš 100° a více vs. normální hodnota 90°C).

Pokud vezmu teoreticky jízdu:
a) 90km/h se spotřebou dieselu 4l/100km
b) 180km/h se spotřebou 10l/100km

tak je dynamický nápor vzduchu, který mj. tlačí vzduch chladičem 4 násobný a spotřeba 2,5 násobná.Teoreticky má chladič při dimenzování na tuto zátěž 1,6x lepší schopnost odvádět odpadní teplo...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od Pitris »

Tady ale šlo asi o to, že když už (z jakéhokoliv důvodu) stoupne o něco teplota vody tak ať to vydrží olej.... A kromě toho to v sezóně i na HR dálnicích může vypadat jako na D1 kdy to tam odstojíš :( a tím spíš je třeba odolnější olej :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od rousini »

Oproti oleji žádný rozpor to je mi jasný :mrgreen:
Já jen o těch teplotách, které auto s funkčním chlazením musí ustát. Ve staré Š-120 jsem měl pro sichr ventilátor chladiče paralelně na vypínač v kabině...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od Pitris »

Auto - potažmo motor hej, a voda může mít přes 100 stupňů, ale tím pádem klesá pevnost filmu olejového bo olej (hlavně A1/B1/A5/B5) zřídne moc.
A ten vypínač (v tomto případě spíš zapínač☺) byl u šádovek velmi vhodný. Já ho měl i na Fáčku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Môžem použiť Petro-Canada Europe Synthetic 5W-40 ?

Příspěvek od bjukemen »

na peugeote 406 2.2 hdi som pri rychlej jazde po dialnici pri teplote vody do 100°C mal bezne teplotu oleja 130°C a to je uz dost takze A5/B5 olej by sa trhal
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět