Ochrana auto laku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Jerry3 »

jerome píše:...tlaky trysiek striekacich robotov a vyjadril sa ze v Zilinskej Kii ich maju o nieco slabsie :|
A že v dnešních podmínkách elektrostatického nanášení to určitě má rozhodující vliv... :P
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:... je to problém dnešních vodou ředitelných laků
malé vrstvy plniče, pouze jedné vrstvy (rozuměj nanesené najednou, resp. v jedné operaci) barevného laku a maximálního zkrácení technologických lhůt bez jakéhokoli "mezibroušení", které se dělalo (ručně!) ještě v dobách výroby T603. A tak snad posledním sériovým autem, které mělo "nátěrový systém" ještě v pořádku, byla Mazda Xedos 9: údajně celkem 9 (byť je to jen shoda okolností) vrstev :!:

P.S.: Aby nedošlo k mýlce - tohle všechno má jen málo co do činění s odolností proti korozi, neboť se bavíme pouze o výsledném finiši lakování, který rozhoduje o estetickém dojmu. :idea:

P.P.S.: Mně osobně silně vadí i rozdílný odstín metalizovaných laků na plastových dílech lakovaných samostatně. Kupodivu tohle většina lidí vůbec nevnímá. Onen rozdíl vzniká tím, že plasty obvykle nelze lakovat elektrostaticky, tudíž se lakují klasicky. To by nevadilo, kdyby se lakovaly zavěšené v poloze, v jaké pak budou zafixovány na vozidlo, nikoli naležato, aby bylo lakování snadnější a hlavně rychlejší. :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:Při pohledu jenom z boku to nelze vidět,...
Ale jo, je to vidět, a to zejména na svislých plochách, kde se vrstva laku nestačí "slít", než ji "zasuší", aby náhodou nestekla.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od BigBang »

S tím rozdílným odstínem jsi mi připomněl případ, kdy si pán pořídil bílou, asi pelteťovou, X5 a všechny plasty měly jiný odstín než zbytek karoserie. Reklamoval, láknuli mu to znova - stejný výsledek, přijeli se na to podívat z DE, na nic nepřišli a že to je nomrální. Pak už nevím jak to pokračovalo :roll:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od skodovkar »

Jeden by se nedivil kdyby jednou bylo i toto normální
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:..všechny plasty měly jiný odstín než zbytek karoserie. Reklamoval, láknuli mu to znova - stejný výsledek
Staci rucne prelakovat ty plasty - bez demontaze z vozu! Jenze to musi udelat nekdo, kdo to umi.

P.S.: V samotnem odstinu laku problem neni, ale v tom, jak "se polozi na plochu".
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od yosemitak »

Lepsi je na to nesahat, bude to pak chtit prodat a uz neukeca ze to nebylo bouchnute zaraz na predek+zadek.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Misojogi »

Naposledy upravil(a) Misojogi dne čtv říj 26, 2017 23:24, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Misojogi »

Co sa mne osvedcilo?

ako odhrdzovac
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... rdzi-400ml
Obrázek
pripadne na hrubu hrdzu tento
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... ozie-100ml

na to zinok ako dalsia vrstva - farba na galvanizáciu za studena musi ist priamo na kov, preto sa dava na odhrdzovac
http://www.zingaslovensko.sk/
Obrázek

idealne by bolo dat na to este jednu vrstvu a to zelezitu sludu ktora tiez zabranuje korozi a v priemysle sa pouziva priamo na zinok ako dalsia vrstva, ale zatial som nenasiel a nevyskusal

dalsia vrstva je antikorozna zakladna farba
http://farlaz.sk/autolaky/zakladne-farb ... sprej-mipa
Obrázek
odporucam tuto pretoze na nu moze ist epoxidovy tmel na vyrovnanie nerovnosti

dalsia vrstva je antikorozny plnic
http://farlaz.sk/autolaky/automobil/zak ... c-na-zinok
Obrázek

pred nanesenim kazdej vrstvy treba prebrusit a odmastit technickym benzinom

ak sa pouzije epoxidovy tmel tak najprv hruby(ma sklenene vlakna) potom stredny a nakoniec jemny na vrch a na to plnic(pozri vyssie)

a na to nejaky dvojzlozkovy polyuretanovy lak
pozor to je dolezite pretoze jednozlozkovy nikdy nebude taky kvalitny a nevydrzi tolko ako dvojzlozkovy
----------------------
su aj ini vyrobcovia ale tieto pouzivam a osvedcili sa .... (zatial :P )
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Misojogi »

Co sa osvedcilo Vam? ake mate skusenosti?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Jerry3 »

Opakuji: osvědčilo se mi pořízení nového auta! :lol:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Misojogi »

ale aj nove auto moze mat problemy a treba na nom nieco spravit ....
niektore auta koroduju uz po dvoch rokoch, zatial co zlate 90 roky stale drzia bez korozie alebo len s minimom, tak vtedy sa oplati opravit a co najkvalitnejsie
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:ale aj nove auto moze mat problemy a treba na nom nieco spravit ....
Beze všeho, ovšem vosky typu Resistin Car a ML na to bohatě stačí, netřeba vymýšlet nic kosmického.
Misojogi píše:niektore auta koroduju uz po dvoch rokoch,
Pak mají konstrukční anebo materiálové vady, které žádnou následnou ochranou laku nevyřešíš. :idea:
Misojogi píše:...tak vtedy sa oplati opravit a co najkvalitnejsie
Ale houby! To má smysl pouze v případě, že jde o perspektivního youngtimera, kterého po opravě uložíš do suché, dobře větrané garáže. Tedy že ho nebudeš parkovat na ulici a jezdit s ním. "Načatý" plech už totiž nic nezachrání.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Brembo »

ked ide o hlbkovu koroziu,je ju možné dočasne ošetrit na max 3-5 rokov,potom prekvitne znova. Mechanicky očistit,použit odhrdzovač s inhibitorom korozie alebo bez,preventívne Brunox,potom základná najlepšie polyuretánová dvojložková-ked sa jedná o podvozok. Tieto sprejové náhrady spravidla stoja za hovno,a tak ich používam výhradne na malé plochy. Ked ide o plech,ktorý bude lakovaný,tak základnu farbu použite najlepšie epoxid alebo syntetiku-polyuretán sa horšie prebrusuje,ked je to potrebné,potom tmel a dokonale vybrusit,potom može íst plnič-nie je podmienkou,ale je to lepšie a prebrusit opatrne a potom už email a lak. Autolakýrnici spravidla odhrdzovač,inhibítor korozie a ani základ nepoužívaju,hned po prebrusení tmelia dobre hrubo-životnost do 2 rokov.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Jerry3 »

Brembo píše:...hrubo-životnost do 2 rokov.
Přesněji dvě zimy. To sedí! :wink:
Odpovědět