Zase nepreháňajte! Auto má predpísanú 0W-20 A5 a vy by ste tam rovno dávali tučné 40-ky a 50-ky.
Zmena z A5 na A3 a zároveň prechod z 20-ky na 30-ku bude v tomto prípade úplne postačovať.
Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic
Ne vy - on. Ale dyť je to náš jerome - špičkuje bo hned ve svém prvním příspěvku....
jerome píše:Kup Mobil1 esp formula 5W30 daj do oboch aut a mas pokoj
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic
Ale sú majitelia Valvematic motorov ktorý tvrdia niečo iné - používajú xW-40 a ACEA A3 bez ohľadu na doporučenie výrobcu a sú spokojní... chce to radu od niekoho kto tieto motory servisuje lebo systém Valvematic je asi tou rizikovou časťou?
Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic
Ano. Krom toho ten Mobil1 5w30 ESP je taky A3. A to, že by ty systémy časování ventilů (nazývajíce se jakkoliv) to může ovlivnit nebo že by dokonce s oleji s normální HTHS viskozitou - ať už to bude 0w30, 5w40, nebo třeba i 10w50 - špatně fungovaly je podle mě blbost, protože když se vezme v úvahu rozdíl (dynamické) HTHS viskozity při 150-ti stupních páně Celsia, tak oleje A1/A5/C2 mají okolo 3mPa.s a oleje A3/C3 jsou od 3,5 výš. A pokud jde o (kinematickou) viskozitu při provozní teplotě (udává se při 100 stupních), tak xw/30 je někde kolem 10-ti 11-ti mm2/s, xw/40 má něco okolo 14-ti a xw/50 kolem 18-ti mm2/s. A při 40-ti stupních je ona viskozita u "třicítek" někde u plusminus 60-ti, "čtyřicítky" mají 80-90 a xw/50 mají okolo 110-ti 120-ti mm2/s. Takže rozdíl ve viskozitě při 40-ti a 100 stupních (což obé v motoru býti může - a je, a časování ventilů musí fungovat) je několikanásobně větší než rozdíl mezi A1/A5/C2 a A3/C3 při provozní teplotě....
Ty systémy jistě musí fungovat při jakékoliv teplotě a viskozitě běžně dostupných a používaných olejů.
Ty systémy jistě musí fungovat při jakékoliv teplotě a viskozitě běžně dostupných a používaných olejů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic
Já do svého Renaultu používám ENEOS 5W30 R1 (http://www.japaneseoil.eu/produkt/eneos ... r-r1-5w30/) už několik výměn a maximální spokojenost oproti předepsanému Elfu.
Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic
a nehledě na to, že za provozu jsou parametry olejů úplně rozdílné od těch tabulkových / tzn. nových nepoužitých, právě vyrobených olejů/
Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic
"Tyto oleje mají velmi nízký obsah „SAPS“ a hlavně normální HTHS viskozitu (kterážto se nemění).josejumbo píše:Já do svého Renaultu používám ENEOS 5W30 R1....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF