Jaký olej do 2.0fsi
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Ok tak díky a stačí se řídit normou vw502 ? žádný ty acea c3 atd co se tu řešilo řešit nemusím ? blbý příklad: když by byl olej 0w60 a měl normu vw502 smím ho použít ?
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Teoreticky áno, môžeš použiť hocjaký VW 502.00 olej na pevný interval, ale prakticky by bola blbosť dávať napr. 0W-60-ku na mestské jazdenie, alebo nejakú 0W-16-ku ak jazdíš na okruhu. VAG to nerieši, ale vždy je lepšie vybrať vhodnú SAE viskozitu podľa prevádzkových podmienok daného motora.
Re: Jaký olej do 2.0fsi
jasný to byl jen příklad.. Myslím že ta 0w40 bude ideální. Časté studené starty, ale když už někam dál jedu tak to nešetřím Ten Mobil 1 0w40 New life bude asi idealní volba
PS: Ještě jsem se chtěl zeptat, vím, že u nepřímo vstřikových motorů se vstřikuje palivo na sací ventil a tím ho i čistí, ale u přímo vstřikových motorů to tak není, jelikož se palivo vstřikuje přímo do spalovacího prostoru. Na aditivu VIF je napsáno "Zejména vhodné pro motory FSI" jak je tedy možné, že to aditivum čistí ventily, ikdyž s nimi nepřijde do kontaktu ?
PS2: Pokud jsou sací ventily zanesené karbonem, jak jsou na tom ventily výfukové ? trpí stejným problémem ? Sací ventily jsou krásně vidět po jednoduché demontáži sání takže by šli nějakou chemii vyčistit, ale na výfukové se dostat nedá, vyčistit by se dali jedině demontáži hlavy a mechanickým čištěním.
PS: Ještě jsem se chtěl zeptat, vím, že u nepřímo vstřikových motorů se vstřikuje palivo na sací ventil a tím ho i čistí, ale u přímo vstřikových motorů to tak není, jelikož se palivo vstřikuje přímo do spalovacího prostoru. Na aditivu VIF je napsáno "Zejména vhodné pro motory FSI" jak je tedy možné, že to aditivum čistí ventily, ikdyž s nimi nepřijde do kontaktu ?
PS2: Pokud jsou sací ventily zanesené karbonem, jak jsou na tom ventily výfukové ? trpí stejným problémem ? Sací ventily jsou krásně vidět po jednoduché demontáži sání takže by šli nějakou chemii vyčistit, ale na výfukové se dostat nedá, vyčistit by se dali jedině demontáži hlavy a mechanickým čištěním.
Re: Jaký olej do 2.0fsi
To, že sa na plechovke píše "Zejména vhodné pro motory FSI", má súvis len s čistotou špičiek vstrekovačov (ktoré sa u týchto motorov vedia pekne zakarbonovať, VIF tomu pomáha zabrániť, resp. odstraňovať už karbón usadený) a vstrekovacieho systému ako takého..zaky46 píše: ... Na aditivu VIF je napsáno "Zejména vhodné pro motory FSI" jak je tedy možné, že to aditivum čistí ventily, ikdyž s nimi nepřijde do kontaktu ?
S vplyvom na čistotu sacích ventilov to netreba spájať, keďže je to nezmysel..
Naposledy upravil(a) kornel dne stř led 11, 2017 16:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Nikoli na sací ventil, ale do hrdla sacího kanálu/sacích kanálů.zaky46 píše:...u nepřímo vstřikových motorů se vstřikuje palivo na sací ventil
Jedině tak, že díky čistějším spalinám dochází k menšímu zaneřádění sacího traktu přes systém EGR.zaky46 píše:... Na aditivu VIF je napsáno "Zejména vhodné pro motory FSI" jak je tedy možné, že to aditivum čistí ventily, ikdyž s nimi nepřijde do kontaktu ?
V zásadě nikoli, ale úplná odpověď by zabrala více místa.zaky46 píše:...Pokud jsou sací ventily zanesené karbonem, jak jsou na tom ventily výfukové ? trpí stejným problémem ?
Ujišťuji tě, že nešly. Existuje jediná jakž takž účinná metoda, a to tzv. "skořápková".zaky46 píše:... Sací ventily jsou krásně vidět po jednoduché demontáži sání takže by šli nějakou chemii vyčistit
Problémem výfukových ventilů u FSI je jejich podpalování vlivem kusů karbonu, které se uvolní ze sání anebo spalovacího prostoru a "kousnou" se mezi ventilový talířek a sedlo výfukového ventilu při jeho zavírání. A tenhle problém žádné vyčištění výfukových ventilů nevyřeší.zaky46 píše:...ale na výfukové se dostat nedá, vyčistit by se dali jedině demontáži hlavy a mechanickým čištěním.
Pro úplnost dodávám, že tím hlavním problémem FSI motorů není jejich "přímovstřikovost", ale právě systém FSI, tj. práce s chudou směsí.
A to, co napsal kornel a s čím já plně souhlasím, se s mou reakcí nijak nekříží.
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Můj motor s chudou směsí nepracuje. Pracuje s homogenní směsí(kod motoru BVY) ten problém co máš asi na mysli mají fsi s pohonem 4x4
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Pak tím lépe pro tebe.
Re: Jaký olej do 2.0fsi
s dvomi TSI/TFSI s podpálenými ventilmi som sa stretol.. obidve "poskakovacie" mestské vozidlá so zriedkavými jazdami mimo mesta, kde sa tomu zvyklo brutálne vymiesť sadze..
P.S ak by som sa vrátil ešte k sacím ventilom a snahe ich udržať čo najčistejšie.. mám za to, že najpodstatnejší vplyv má kondícia motora - množstvo prenikajúceho oleja do spaľovacieho priestoru cez krúžky a tým množstvo olejnatých zložiek vo výfukových spalinách, ktorý sa cez (už spomenutý) systém recirkulácie spalín dostáva späť do sania a zasiera ho.. s tým súvisí aj ďalší hlavný faktor - účinnosť odlučovača oleja + spôsob prevádzkovania vozidla (početnosť studených štartov,krátke/dlhé trasy, ekonomická jazda vs. "jazda pre radosť").
Jednducho niekomu sa podarí udržať sanie a sacie ventily uspokojivo "čisté" aj 150tkm a viac a niekto na rovnakom vozidle to má v žalostnom stave aj po 50tkm
P.S ak by som sa vrátil ešte k sacím ventilom a snahe ich udržať čo najčistejšie.. mám za to, že najpodstatnejší vplyv má kondícia motora - množstvo prenikajúceho oleja do spaľovacieho priestoru cez krúžky a tým množstvo olejnatých zložiek vo výfukových spalinách, ktorý sa cez (už spomenutý) systém recirkulácie spalín dostáva späť do sania a zasiera ho.. s tým súvisí aj ďalší hlavný faktor - účinnosť odlučovača oleja + spôsob prevádzkovania vozidla (početnosť studených štartov,krátke/dlhé trasy, ekonomická jazda vs. "jazda pre radosť").
Jednducho niekomu sa podarí udržať sanie a sacie ventily uspokojivo "čisté" aj 150tkm a viac a niekto na rovnakom vozidle to má v žalostnom stave aj po 50tkm
Re: Jaký olej do 2.0fsi
No, takže jednoduše tankovat kvalitní paliva, aditivovat,nejezdit úsporně,měnit často kvalitní olej a modlit se ať to vydrží co nejdéle.kornel píše:s dvomi TSI/TFSI s podpálenými ventilmi som sa stretol.. obidve "poskakovacie" mestské vozidlá so zriedkavými jazdami mimo mesta, kde sa tomu zvyklo brutálne vymiesť sadze..
P.S ak by som sa vrátil ešte k sacím ventilom a snahe ich udržať čo najčistejšie.. mám za to, že najpodstatnejší vplyv má kondícia motora - množstvo prenikajúceho oleja do spaľovacieho priestoru cez krúžky a tým množstvo olejnatých zložiek vo výfukových spalinách, ktorý sa cez (už spomenutý) systém recirkulácie spalín dostáva späť do sania a zasiera ho.. s tým súvisí aj ďalší hlavný faktor - účinnosť odlučovača oleja + spôsob prevádzkovania vozidla (početnosť studených štartov,krátke/dlhé trasy, ekonomická jazda vs. "jazda pre radosť").
Jednducho niekomu sa podarí udržať sanie a sacie ventily uspokojivo "čisté" aj 150tkm a viac a niekto na rovnakom vozidle to má v žalostnom stave aj po 50tkm
Re: Jaký olej do 2.0fsi
A hlavne zbytocne necitovat posl.prispevok a este k tomu ked je poriadne dlhy
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaký olej do 2.0fsi
samozrejme je mozne pouzit aj ine znacky olejov napr Shell helix ultra 0w-40 ktory je za solidnu cenu, Sunocco Synturo diamond 0w-40, alebo super kvalitny MANNOL Legend+Ester 0W-40 ktory sice nema uvedenu normy vw ale s prehladom ich plni
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Když už tady pořád zmiňoval Divinol, tak proč nechce zkusit 0w40 od nich? Kdybych měl možnost koupit za dobrou cenu, jak zmiňoval, tak bych neváhal ani chvilku. Zejména po tom, co jsem se podíval, kolik je normální MOC A jak už psal někdo nade mnou, VW 502.00 splňuje taktéž
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jaký olej do 2.0fsi
BigBang
Jelikož mi zde byl doporučený mobil1 new life 0w-40
Po slevě vyjde divinol na 851kč, a ten mobil new life na 1134kč a když ho tady kluci chválej jak je super ten mobil, tak proč ne ? Rozdíl 300kč na 8000km pro mě není rozdíl
Jelikož mi zde byl doporučený mobil1 new life 0w-40
Po slevě vyjde divinol na 851kč, a ten mobil new life na 1134kč a když ho tady kluci chválej jak je super ten mobil, tak proč ne ? Rozdíl 300kč na 8000km pro mě není rozdíl
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Určitě lze použít nejen ten Mobil1 0w40 NewLife, ale i Divinol, Shell aj. Ono asi doporučit jedinou značku a jedinou SAE ani nejde....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej do 2.0fsi
Zaky46: ten Mobil new life si vyzkousej objednat na lubstar.cz coz je oficialni importer, kdyby jsis jej mohl vyzvednout v jejich skladu v Kralupech, litr by te vysel na neco pres 200,-