Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
Moderátor: Colommbo
Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
Nejprve video ilustrující obavu z nízkých teplot, jenž nás poslední dny provází:
https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Dnes hojně používaný olej 5W-30 začíná v čase 1:59, nicméně, celé video stojí za shlédnutí.
Těch -22°C tady bylo, na Slovensku nás jedno ráno vítalo -30°C. Je vůbec možné, bez výrazného opotřebení motoru s viskozitou oleje, která připomíná kvalitní polský med z Lídlu, provozovat auto ? Nedělám si iluze, že ten olej bude během 5 minut zahřátý natolik, aby byl provozuschopný a mazal jak má... Co první minuta po startu, to musí být pro kluzné části motoru horor
Nemluvě o -35°C - https://www.youtube.com/watch?v=tS4MCL1eaW0, to už nezaslouží komentář
https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Dnes hojně používaný olej 5W-30 začíná v čase 1:59, nicméně, celé video stojí za shlédnutí.
Těch -22°C tady bylo, na Slovensku nás jedno ráno vítalo -30°C. Je vůbec možné, bez výrazného opotřebení motoru s viskozitou oleje, která připomíná kvalitní polský med z Lídlu, provozovat auto ? Nedělám si iluze, že ten olej bude během 5 minut zahřátý natolik, aby byl provozuschopný a mazal jak má... Co první minuta po startu, to musí být pro kluzné části motoru horor
Nemluvě o -35°C - https://www.youtube.com/watch?v=tS4MCL1eaW0, to už nezaslouží komentář
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
boreli: Nedělej paniku Olej je samo méně tekutý,ale méně tekutý je i olej co zustane na třecích plochách v motoru,tak že se jen tak nesetře a motor rozhodně "nasucho" neběží.Samo je třeba jet z prvu jako "běloch" a nedávat motoru za uši..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
O paniku snad ani nejde, ale když jsem viděl viskozitu oleje v těch extrémních mrazech, docela mě to zaskočilo a krapet jsem znervozněl... to připouštím
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
Test je s novymi olejmi avsak po naliati do motoru a uz kratkom pouzivani je olej o nieco redsi a jak spiminal NOVON casti motora nie su uplne suche pri starte je na nich film z predoslej jazdy takze klido. Ale na druhej strane ak clovek byva v chladnejsich oblastach a je mrazivych startov vacsina je vhodne pouzivat oleje s 5 prip. 0W
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
A teď si představ,jak se na to bude zanedlouho tvářit ten můj boxer s 20w50-kou ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
Mrazy byly vždy, a to větší než dnes, oleje byly viskóznější, výrobní tolerance vyšší a auta přesto fungovala statisíce kilometrů (normální auta, ne stovárny).
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
U aut co maji nezavisly topeni to necham pred jizdou trochu predehrat, pokud je fakt kosa (rekneme -10 a mene). Pravda, neni to ani tak kvuli motoru, jako kvuli sobe.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
a o to jde, tolerance větší, směrem k větším vůlím zejména...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
Olej v motoru je taková zvláštní kapalina a olejové čerpadlo taky umí.... A když se použije vhodná SAE, dá se opotřebení motoru docela dobře eliminovat. Uvádí se, že při ranním startu při minus 15-ti stupních páně Celsia se motor s olejem 15w natlakuje/zaolejuje za asi 18vteřin, s 10w za asi 9, 5w to zvládne za 4 a 0w za vteřinu. A jak bylo zmíněno, ten motor taky není úplně suchý. Ano, olej svou mazací i ochrannou funkci plní nejlépe až je zahřátý, ale i za studena to při vhodné SAE v rámci možností "umí" (a nejen) díky aditivaci. A o trošku lepší jsou (a nejen v mrazu při startu) oleje s esterovou složkou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
resp.název toho vlákna je poněkud zavádějící - spíš jde o viskozitu čili tekutost
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
to je pravda,ale s tím souvisí i mazací schopnost. Teda podle mě. Jednak,když není olej (ztuhlej ve vaně),tak mazací schopnost nebude optimální A pokud se nepletu,tak nejlepší vlastnosti oleje jsou dosaženy od jeho ohřátí na cca 60 st C.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazací schopnosti olejů při třeskutých mrazech
Ještě k podobným videům. Jakou ten olej asi bude mít kinematickou viskozitu ...? Jde mi jen o to,že se lidi bojí nalít do auta místo 5w30 olej 10w40 10w50 a pod ... A přitom v zimě (-20 st C) má olej 5w40 konzistenci medu,byť čerstvě stočeného ...borelli píše:https://www.youtube.com/watch?v=tS4MCL1eaW0
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis