Olejové usazeniny - co s nimi
Moderátor: Colommbo
Olejové usazeniny - co s nimi
Rád bych se zeptal, co dělat s olejovými usazeninami. Na kralmotoru.cz/media/jake-mnozstvi-oleje-v-motoru jsem se dočetl, že jsem to nejspíš způsobil přílišným množstvím oleje v motoru a tak tam vznikly usazeniny z karbonu a pryskyřice. Co s tím můžu udělat? Máte zkušenosti?
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
O kolik víc oleje bylo v motoru? Jestli tak půl centimetru nad rysku, tak to sice není O.K. ale daleko větší problém by bylo oleje málo. A jestli tam bylo oleje 2x tolik než mělo být? Proč? Jak se tam dostal? A jak dlouho to tam bylo?
Ale pokud jsou v motoru opravdu velké usazeniny, tak jsou v podstatě 3cesty....
1) mechanické vyčištění
2) použít čistič olejového systému
3) častěji měnit běžný motorový olej + filtr
ad1) potřeba udělat rozborku zborku motoru // pracné, ne každý si troufne - může - chce
ad2) třeba http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-propla ... -ml--17488 , http://www.oleje.cz/p/wynn-s-oil-system ... -ml--19853 nebo http://www.millersoils.cz/engine-flush // rychlejší varianta - otázkou je jak je účinná (a část čističe zůstane v motoru a "zředí" nový olej )
ad3) standardní olej + filtr měnit po 5-ti tkm - 2krát, 3krát, 4krát....// pomalejší ale nejjistější řešení.
Ale pokud jsou v motoru opravdu velké usazeniny, tak jsou v podstatě 3cesty....
1) mechanické vyčištění
2) použít čistič olejového systému
3) častěji měnit běžný motorový olej + filtr
ad1) potřeba udělat rozborku zborku motoru // pracné, ne každý si troufne - může - chce
ad2) třeba http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-propla ... -ml--17488 , http://www.oleje.cz/p/wynn-s-oil-system ... -ml--19853 nebo http://www.millersoils.cz/engine-flush // rychlejší varianta - otázkou je jak je účinná (a část čističe zůstane v motoru a "zředí" nový olej )
ad3) standardní olej + filtr měnit po 5-ti tkm - 2krát, 3krát, 4krát....// pomalejší ale nejjistější řešení.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
Všeobecně úsady typu karbonu, pryskyřic, kalů a pod. vznikají:
- používáním nepředepsaného typu oleje / příklad předepsáno API SG - používáno API SB /
- špatnou údržbou motoru - oleje neměněný v předepsaných nebo kratších intervalech v závislosti na provozu, něměněním olejového nebo vzduchového filtru, netěsnosti chladící soustavy, netěsnosti sání a pod.
- používání jiného než předepsaného paliva / příklad místo nafty - řepkový olej /
- špatným provozem / příklad http://www.autoforum.cz/technika/takhle ... oc-pomalu/
- pokud je karbon na svíčkách je to problém znečištěného vzduchového filtru, filtrace vzduchu, cesty sání nebo případně nadměrného opotřebení skupiny píst, kroužky,válec ......
aby karbon vznikal nadměrným množstvím oleje, je málo pravděpodobné spíše dojde k jeho ztrátě přes odvětrání klikové skříně nebo dojde k poškození gufer
- používáním nepředepsaného typu oleje / příklad předepsáno API SG - používáno API SB /
- špatnou údržbou motoru - oleje neměněný v předepsaných nebo kratších intervalech v závislosti na provozu, něměněním olejového nebo vzduchového filtru, netěsnosti chladící soustavy, netěsnosti sání a pod.
- používání jiného než předepsaného paliva / příklad místo nafty - řepkový olej /
- špatným provozem / příklad http://www.autoforum.cz/technika/takhle ... oc-pomalu/
- pokud je karbon na svíčkách je to problém znečištěného vzduchového filtru, filtrace vzduchu, cesty sání nebo případně nadměrného opotřebení skupiny píst, kroužky,válec ......
aby karbon vznikal nadměrným množstvím oleje, je málo pravděpodobné spíše dojde k jeho ztrátě přes odvětrání klikové skříně nebo dojde k poškození gufer
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
Udělám výjimku z mého "kritického pravidla" a napíšu, že bez výhrad souhlasím. Vznik karbonu nadměrným množstvím oleje je prostě nebetyčná hloupost!bio píše:aby karbon vznikal nadměrným množstvím oleje, je málo pravděpodobné spíše dojde k jeho ztrátě přes odvětrání klikové skříně nebo dojde k poškození gufer
Tím zároveň neříkám, že by bylo dobře mít v motoru oleje víc než míň, ba právě naopak: raději o něco méně než o něco více.
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
Já měl na mysli že motoru bude třeba při čtyřlitrové olejové náplni míň vadit o půl litru oleje víc než kdyby v něm zbyl jenom litr.... A jinak pravdu má bio i v tom, že "dobře" zaneřádit motor "dokáže" i nekvalitní palivo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
Vždyť to také nebyla narážka na tvůj příspěvek, ale obecné konstatování.
Tedy to napíšu jinak: horší je dost přes hodní rysku než trochu pod spodní rysku, když obojí je špatně.
Tedy to napíšu jinak: horší je dost přes hodní rysku než trochu pod spodní rysku, když obojí je špatně.
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
"...přebytek motorového oleje může odvzdušňovací průrvou sám stříkat ven"
Autor zřejmě nikdy neviděl žádný motor naživo!
Autor zřejmě nikdy neviděl žádný motor naživo!
- BigBang
- Příspěvky: 1863
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
Já vím, co vy ne
Čirou náhodou se v podstatě ve stejnou dobu objevil na jednom, mnou navštěvovaném, fóru uživatel se jménem PavelSoukup s jediným příspěvkem obsahujícím odkaz na nějaký článek na stejném webu. Bylo tam porovnání dvou generací jednoho vozu, jen si dotyčný krapet popletl generace Nicméně, nic proti případnému opravdovému PetruSlepičkovi, to je jen clickbait na zvýšení návštěvnosti toho webu a pochybuji, že PS odpoví k věci
Čirou náhodou se v podstatě ve stejnou dobu objevil na jednom, mnou navštěvovaném, fóru uživatel se jménem PavelSoukup s jediným příspěvkem obsahujícím odkaz na nějaký článek na stejném webu. Bylo tam porovnání dvou generací jednoho vozu, jen si dotyčný krapet popletl generace Nicméně, nic proti případnému opravdovému PetruSlepičkovi, to je jen clickbait na zvýšení návštěvnosti toho webu a pochybuji, že PS odpoví k věci
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
Že by PetrSlepička a PavelSoukup jeden a tentýž byl? On už "soukupil" i tady http://www.oleje.cz/forum/zmena-motorov ... 2-199.html ale to co se tu odpovědělo, možná pomůže i jiným.... No uvidíme krále dále
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1863
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejové usazeniny - co s nimi
však jasně, já na to jen upozornil
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40