Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Jenom abych to upřesnil: jedná se (20) o v Evropě nejrozšířenější tepelnou hodnotu. A s přihlédnutím k tomu, že v Evropě se prakticky nepoužívají svíčky o tepelné hodnotě nižší než 16, tak jde vzhledem k celé tepelné škále v sortimentu nabídky firmy Denso stále spíše o "teplé" svíčky.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tady samozřejmě platí, že u alternativ není důvod pro změnu tepelné hodnoty. Tedy pokud nebyl motor upravován.Colommbo píše:I další alternativní Denso do mého motoru mají tepelnou hodnotu 20 (základní K20TNR i "tough" VK20), prostě "do normálního motoru svíčky s normální tepelnou hodnotou!"
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Honzo prozradíš "výrobní fotopostup"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
I já mám na motoru IU27. Ale třeba taková kawasaki kx 85 má mít IW01-32 a to je mazec
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Jasně a rád. To musíš mít v dílně nepojízdnýho 50-kovýho skútra od peugeotu Což zase není takovej problém Musíš zjistit příčinu a po jejím odstranění při testování,zda hází jiskru vzít foťák,stativ,nastavit si manuální režim (přesnou hodnotu clony a času ti neřeknu(mrknu doma do fotky),ale ISO nechat na 100-ce) ukostřit si nějak pevně svíčku,nastavit samospoušť a zastartovat. Toť vše Nejtěžší na tom bylo zjistit,proč ten skútr nehází jiskru!Pitris píše:Honzo prozradíš "výrobní fotopostup"
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Aha, dík. U mě ale problém - já nemám ten skútr
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
V pohodě,já taky nepsal,že je máš hned objednat.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Nie som si úplne istý, čo tam bolo namontované priamo vo výrobe, ale ak si ešte dobre pamätám.. tak som prvykrát vymontoval von BOSCH.. mali by to byť originál - 06H905601A resp. ekvivalent - BOSCH FR5KPP332S alebo NGK PFR7S8EG..Jerry3 píše:VK.. jsou z řady "tough". 22 je už studená svíčka, ale nevím, jestli VK22 má snížený odtrh, což je pro přeplňovaný motor obvykle třeba.
Když mi nějak dáš vědět přesné označení svíčky, kterou tam původně namontoval sám výrobce (přitom mne málo zajímá, co on sám předepsal používat v uživatelském manuálu)
Vsadil som na druhé menované NGK až doteraz.. no výrobca povoľuje aj chladnejší ekvivalent: originál - 06H905611 = NGK PFR8S8EG
kompresný pomer 9,6:1.. STOCK preplňovanie 0,9bar.. no soft RJ bol upravovaný.. presnú hodnotu navýšenia plniaceho tlaku nepoznám, no nebude to veľmi zvýšené od sériovej hodnoty.. úpravca, ktorý to ladil je známy, že manažment motora upravuje komplexne, bez prílišného navyšovania plniaceho tlaku.. len to čo je minimálne nutné pre dosiahnutie požadovaného výsledku.. v mojom prípade nič extrémne.. Pôvodná hodnota výkonu pred úpravou odmeraných 229ps, po úprave (aj s nejakými HW zmenami.. Audi S3 efektívnejší Intercooler, nereštriktívne vedenie od turba k IC a z IC ku klapke, exhaust systém s rezonátorom miesto stredového tlmiča a s väčším priemerom potrubí, ale zachovaný originál KAT..) odmeraných 272ps na 99+ oktánovom palive.Jerry3 píše:Rád bych také znal "konstrukční" stupeň komprese a stupeň přeplňování motoru - to kvůli výběru vhodné tepelné hodnoty.
P.S so sviečkami ktoré dlhodobo používam som nezaznamenal žiaden problém s chodom motora v akomkoľvek režime, ale to nevylučuje to, že prejav s vhodnejšími sviečkami, by možno mohol byť ešte o niečo optimálnejší, zvlášť so zreteľom na to, že vozidlo podstúpilo spomenuté zmeny HW/SW
Naposledy upravil(a) kornel dne pon pro 05, 2016 18:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
To je opravdu hodně, pročež bych v zájmu ochrany motoru "pod cihlou" volil studenější svíčku, třebaže tím možná přijdeš o nějaký ten výkon a zřejmě i palivo při plném nevyužívání výkonového potenciálu.kornel píše:kompresný pomer 9,6:1.. STOCK preplňovanie 0,9bar...
Katalog Denso s sebou pochopitelně nenosím a domů se dostanu až v noci...
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ďakujem za ochotu
..chladnejšie sviečky mi svojho času spomenul aj úpravca, no podotkol, že nakoľko moc nehoní plniaci tlak nad sériové hodnoty a ladil to so zreteľom na požadovanú dlhodobú bezpečnú prevádzku.. tak pokiaľ to nebudem vkuse drtiť kde sa dá, tak to nemusím riešiť..
Ale pár kw dole ma nezabije, využívam skôr stredné pásma otáčok, najčastejšie od 2500 do tých 4500ot./min.. sem tam krátkodobo do 5000-5500.. vyššie už takmer vôbec. Na dialniciach nejazdím "cihlu"
..chladnejšie sviečky mi svojho času spomenul aj úpravca, no podotkol, že nakoľko moc nehoní plniaci tlak nad sériové hodnoty a ladil to so zreteľom na požadovanú dlhodobú bezpečnú prevádzku.. tak pokiaľ to nebudem vkuse drtiť kde sa dá, tak to nemusím riešiť..
Ale pár kw dole ma nezabije, využívam skôr stredné pásma otáčok, najčastejšie od 2500 do tých 4500ot./min.. sem tam krátkodobo do 5000-5500.. vyššie už takmer vôbec. Na dialniciach nejazdím "cihlu"
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Jenže už těch 9,6:1 je u přeplňovaného motoru strašně moc! A výrobcova volba svíček mi napovídá, že nejspíše počítal s tím, že všichni uživatelé toho motoru budou striktně dodržovat rychlostní limity...
Jinak primárně nejde ani tak o samotné otáčky motoru, jako spíše o zatížení motoru.
Jinak primárně nejde ani tak o samotné otáčky motoru, jako spíše o zatížení motoru.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
u VAG ma už nemôže nič prekvapiť a viacmenej sa ničomu nečudujemJerry3 píše: A výrobcova volba svíček mi napovídá, že nejspíše počítal s tím, že všichni uživatelé toho motoru budou striktně dodržovat rychlostní limity...
To auto chcem tak či tak dojazdiť, koľko vydrží, toľko bude jazdiť, potom ho potlačím na vrakáč a VAGu dám tým rozlúčkovú..
Inak zatiaľ po úprave odjazdených cca 110tkm bez problémov.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tak můj katalog selhal (je už moc starý), ale na netu jsem našel tohle:kornel píše:NGK PFR7S8EG..
Vsadil som na druhé menované NGK až doteraz.. no výrobca povoľuje aj chladnejší ekvivalent: originál - 06H905611 = NGK PFR8S8EG
http://japansparkplugs.com/boutique/en/ ... -vk22.html
Tedy bych asi zvolil, na Tvém místě, právě Denso VK22, a to s přihlédnutím k tomu, že jsi doposud se stejnou tepelnou hodnotou u NGK neměl problémy. Žádoucí odtrh 0,8 mm by měly mít už z výroby.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Půl roku jezdíme na Denso Iridium https://imdily.cz/autodily/ford-usa/exp ... tId=580633. Kupoval jsem je kvůli plánované montáži lpg a spokojenost. Manželce pro Yarise taktéž, tak snad něco vydrží. Dříve obyč Bosch, NGK a bez problémů.
Zkoušel jsem kdysi čtyřbodové Bosch a u Renault Espace 2.0 šel motor pěkně odspodu, u Peugot 306 1,8 zklamání, spíš horší jak obyč.
Zkoušel jsem kdysi čtyřbodové Bosch a u Renault Espace 2.0 šel motor pěkně odspodu, u Peugot 306 1,8 zklamání, spíš horší jak obyč.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Takto vypadá svíčka po 20 000 km v bramboře.
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58AE5156
Záměrně nebudu psát,co to je za značku,protože by se toho hned někdo chytil a pomluvil by mi ji Nicméně výkonově srovnatelné s dvoubodovým ngk. jedná se o naprosto obyč svíčky. Teď zkouším platinovky Brisk a zatím velké překvapení. Motor agilnější a i zvuk motoru ostřejší.
Zde Denso po 50 000 km a jejich nový ségry,které v této době mají už 18 000 km za sebou
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 8816_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58AE5156
Záměrně nebudu psát,co to je za značku,protože by se toho hned někdo chytil a pomluvil by mi ji Nicméně výkonově srovnatelné s dvoubodovým ngk. jedná se o naprosto obyč svíčky. Teď zkouším platinovky Brisk a zatím velké překvapení. Motor agilnější a i zvuk motoru ostřejší.
Zde Denso po 50 000 km a jejich nový ségry,které v této době mají už 18 000 km za sebou
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 8816_o.jpg
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis