Renault DTR 40 Marine

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
pastr

Renault DTR 40 Marine

Příspěvek od pastr »

Dobrý den pánové, prosím o konzult:

Marinizovaný automobilový motor v lodi firmou DTN - blok je Renault 8 stáří asi 40 let. (Říkalo se mu tehdy Renault Marine DTN resp. DTR 40).
Objem válců asi 1,2 ccm.
Otáčky při zátěži v rozmezí:
kolem 700 ot./m. (volnoběh),
kolem 2500 ot/m. (běžný provoz 3/4 plynu),
plná zátěž asi 3100 ot/min (max. strop - používá se málokdy)

Provoz téměř celoroční (když není zamrzlá řeka :-) ), ale nárazový - např 14 dní stojí, pak víkend jede, pak tejden stojí pak den jede, pak měsíc stojí pak 3 jede atd....

jaký olej?

Manuál je 40 let starý (bohužel se mi dostal do rukou pozdě). Je tam řeč o oleji 10w-30.
Poslední sezony byl v motoru olej 15w-40 univerzální pro benziny i diesely. (Netvrdim, že je to ideální, ale makalo to).
Rád bych tam nacamral něco "akorát".
V současné době existuje 10w-30 pro marine motory, pak klasický 10w-30 pro auta. Nebo je to fuk? 10w-40? Nebo dál 15w-40?
Přeci jenom 40 let starý manuál a tedy 40 let stará specifikace - bude současný olej už něco jiného?

díky za uvedení mé neznalosti na pravou míru.... :wink:

Pavel
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Renault DTR 40 Marine

Příspěvek od Pitris »

pastr píše:....Poslední sezony byl v motoru olej 15w-40 univerzální pro benziny i diesely....
Nechal bych klidně dál. Dala by se i 10w30 nebo 10w40, ale potom pohlídat API - mělo by zůstat stejné (nebo o jedno písmeno) jako olej dosud....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pastr

Re: Renault DTR 40 Marine

Příspěvek od pastr »

Díky, zkusím tedy zachovat (ten samej už asi neseženu, byl tam tušim Agip HD DUAL), pokusim se sehnat něco podobnýho...
P.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Renault DTR 40 Marine

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pastr

Re: Renault DTR 40 Marine

Příspěvek od pastr »

Ano viděl jsem, bohužel "skladem NE"... Netuším, jestli je ten olej přímo Agip, nebo jen přebal, ale věřím, že najdu i jiné oleje s podobnými vlastnostmi. Na značce netrvám, byla to spíše náhoda, že mám zrovna ten.... Asi bych to tak neprožíval, jde spíš o to, že ten motor je už "veteránek" a nerad bych o něj přišel hloupou volbou oleje, tak si řikám lepší bude "dědečkovi" trochu vyjít vstříc, než si pak rvát vlasy :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Renault DTR 40 Marine

Příspěvek od Pitris »

Aha - že není skladem jsem si nevšiml. Tak třeba https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... -1l-zdarma Ono (možná paradoxně) je výkonnější olej u staršího motoru na škodu protože může uvolnit něco co horší (ve smyslu čistících schopností) olej rozpustit nedokázal a pokud to doteď jezdilo na API SF tak tam nelze dát API SL....
A taky je potřeba měnit zavčas; (nevím jak se to počítá na řece, ale) déle jako ekvivalent k 7-8tkm při plnoprůtokové nebo k 5-ti tkm při obtokové filtraci bych ho tam nenechával. Anebo po 1roce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pastr

Re: Renault DTR 40 Marine

Příspěvek od pastr »

Díky ještě jednou...
...olej se zpravidla mění "po sezóně". Když vypadá hoodně dobře a byl málo ježděný tak po dvou, ale to je spíš varianta brod. Ideální stav je po té sezoně touhle dobou - ještě je čas na údržbu a odstranění případných závad, takže olej se bere při jednom... :wink:
Odpovědět