Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Moderátor: Colommbo
Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Dobrý den, chtěl bych poprosit o doporučení mot. oleje pro benzínovou Astru 1,4 (r.v.2004). Je to auto mých rodičů, kteří dřív auto využívali víc, ale asi 3 roky ho využívají jen velmi málo, navíc pouze na krátké cesty po městě. V r.2015 byla čištěna zakarbonovaná vodítka ventilů a před měsícem, tzn. asi po 1 roce, znovu. Uvažují proto o prodeji, protože se nejedná zrovna o lacinou opravu. Dříve s tím neměli žádné problémy. Používají polosyntetický olej Total 10W-40 a na netu jsem se někde dočetl, že to je právě kámen úrazu při takovém minimálním používaní auta. Zvažuji, že bych si od rodičů auto odkoupil a tím by auto jezdilo kolem 15 tis.km/ rok. Většinou by to byly cesty do práce (15 km tam a 15 zpět). A můj dotaz je, bylo by lepší přejít na plně syntetický olej např. Total 5W-40? Auto má nyní najeto 135 tis.km Neuvolní se tím v motoru nějaké usazeniny, a nenadělám tak touto změnou víc škody než užitku? Nebo tím, že se s autem začne víc jezdit, tak bude polosyntetika 10w-40 dostatečná? Děkuji moc za odpovědi.
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Tohle bude nejspíš nějaký oplí problém, tento olej za to těžko může. Co na to specialista přes Ople - inšpektor?
P.S.: Možná bude lepčí přejít spíš na jinou značku (auta...).
P.S.: Možná bude lepčí přejít spíš na jinou značku (auta...).
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Já se zeptám spíš jaké výměnné intervaly oleje byly dřív praktikovány bo si taky myslím že Total 10w40 by to "karbonování" při správné výměně zapříčiňovat neměl. Jinak na 15km tam a 15 zpět je celkem jedno jestli dáš 5w40 nebo 10w40 - DŮLEŽITÉ je ho měnit po 10-ti tkm nebo po 1roce. Ale jiná značka (oleje ☺) se vyzkoušet dá. Např. Sunoco, Eni, Mogul, Yacco, Shell, Repsol....
PS 1: i 10w40 může být plněsyntetický olej a většina 5w40 stejně plně syntetická není - toto neřeš protože pokud jsou oba oleje stejné nebo podobné (o písmeno) API, tak budou i stejně motor čistit a (ne)zakarbonovávat.
PS 2: Colommbo sorry že předjíždím
PS 1: i 10w40 může být plněsyntetický olej a většina 5w40 stejně plně syntetická není - toto neřeš protože pokud jsou oba oleje stejné nebo podobné (o písmeno) API, tak budou i stejně motor čistit a (ne)zakarbonovávat.
PS 2: Colommbo sorry že předjíždím
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Olej se měnil pravidelně, vždy jednou za rok na podzim. Ty tři poslední roky se s tím jezdilo, odhaduji kolem 3 tis.km / rok.
Asi to opravdu bude oplí specialita, resp. přímo tohoto motoru. Dočetl jsem se o tom na tomto fóru: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=11711
Vycházel jsem především hned z druhého příspěvku od dennyho. Myslím, že to co tam píše, vypadá celkem logicky. A přesně to zapadá do toho, že rodiče s tím autem začali mít problémy až po té, co s ním přestali více jezdit. To, že rodiče i přes takhle nízký nájezd, bohužel tankovali benzín vždy do plna a pak nádrž půl roku vyjížděli, předpokládám konkrétně s tímto problémem nesouvisí. Nebo?
Asi to opravdu bude oplí specialita, resp. přímo tohoto motoru. Dočetl jsem se o tom na tomto fóru: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=11711
Vycházel jsem především hned z druhého příspěvku od dennyho. Myslím, že to co tam píše, vypadá celkem logicky. A přesně to zapadá do toho, že rodiče s tím autem začali mít problémy až po té, co s ním přestali více jezdit. To, že rodiče i přes takhle nízký nájezd, bohužel tankovali benzín vždy do plna a pak nádrž půl roku vyjížděli, předpokládám konkrétně s tímto problémem nesouvisí. Nebo?
Naposledy upravil(a) dlanca dne úte říj 15, 2019 10:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Podľa mňa to nebude tým olejom ale skôr krátkymi jazdami a s tým spojeným štýlom jázd tj žiadne veľké nakladačky. Motor sa nemá možnosť prehriat a skôr jak všakovaké čističe motora pomože pravidelné čistenie krásnym potočením motora do obmedzovača
Olej by som dal skôr 5W40, alebo ak syntetický, tak 0W40 NewLife od Mobilu
Hlavne nezabúdaj že: OPEL Wir leben autos
Olej by som dal skôr 5W40, alebo ak syntetický, tak 0W40 NewLife od Mobilu
Hlavne nezabúdaj že: OPEL Wir leben autos
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Vidíte to, na oplích fórech se motám už pár let a se zakarbonovanými vodítky ventilů jsem se ještě nesetkal, nikdo si na to nestěžoval či o tom nepsal... "Karbon" jsou už tvrdé úsady, jež nelze odstranit jinak než mechanicky, proto si nějak neumím představit, jak/proč by se právě ve ventilových vodítkách měl tvořit/napékat, ale nejsem motorář. Je-li tomu skutečně tak a vodítka se zanášejí, příčinu v oleji nevidím (pokud to tedy nebudou inteligentní molekuly), hlavním důvodem bude, že auto prostě nejezdí, olej pak ulpívá ve větší míře tam, kde by se za normálních podmínek nezdržel. Pokud bude v další době auto provozováno aspoň na ty každodenní cesty do práce, neměl by do budoucna být problém a při takovém režimu bych nalil raději pětku, ani klasického oplího Dexos2 5W30 bych se nebál. Denny je fakt dobrej, do Oplů vidí hodně, akorát s tou plnou syntetikou se trochu sekl...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Dtto, resp. větší pí.ovinu, než "zakarbonovaná vodítka", jsem dlouho nepotkal.Colommbo píše:..."Karbon" jsou už tvrdé úsady, jež nelze odstranit jinak než mechanicky, proto si nějak neumím představit, jak/proč by se právě ve ventilových vodítkách měl tvořit/napékat, ale nejsem motorář. Je-li tomu skutečně tak a vodítka se zanášejí...
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
To je v pořádku a klobouk dolů bo spousta lidí mění při takovém nájezdu po dvou i třech letech. Jinak je pravděpodobné že až se s autem začne víc jezdit, tak se ona "špinící" závada bude minimalizovat. Postarším benzinem to asi nebude ale začal bych přidávat VIF a jak zmínil jerome - občas při delší jízdě prohnat otáčky k maximu....dlanca píše:Olej se měnil pravidelně, vždy jednou za rok na podzim. Ty tři poslední roky se s tím jezdilo, odhaduji kolem 3 tis.km / rok....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Původně jsem nechtěl reagovat, ale debata z jiného vlákna ve stylu "zjednodušení, které přece každý chápe", se mi tzv. hodí do krámu, resp. se mi hodí využít onoho příspěvku dennyho,dlanca píše:...Asi to opravdu bude oplí specialita, resp. přímo tohoto motoru. Dočetl jsem se o tom na tomto fóru : http://forum.cars.cz/opel-astra-g/viewt ... =1&t=11711
Vycházel jsem především hned z druhého příspěvku od dennyho. Myslím, že to co tam píše, vypadá celkem logicky...
(cit.) Je to vždy na vozech,které jezdí do 15km do práce a zpět a v motoru je 10W40olej.Ventily potažené karbonem z oleje a nespáleného paliva.Tyto vozy vlastně nebyly za několik let zahřáty na provozní teplotu/ta se bere dle teploty olejea je min 80st/ (konec cit.)
k tomu, abych ilustroval, jak moc dokáže být takové zjednodušení zavádějící až manipulativní. Ono totiž platí, že ventily se nemohou potáhnout "karbonem z oleje a nespáleného paliva", zvláště pak ne v motoru, který nebyl několik let zahřát na provozní teplotu.
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Jelikož dnes mám volno, trochu jsem začetl a zdráhám se uvěřit. Třeba zrovna tenhle příspěvek mne dostal:dlanca píše:...Dočetl jsem se o tom na tomto fóru : http://forum.cars.cz/opel-astra-g/viewt ... =1&t=11711
"Nejvíc mě mrzí, že jsem dlouho snil o tomhle autiku a najednou 100000 v ... a mám doma 3 válec kterej mě už stál 12000 na opravách a údržbě. Ale to sem nepatří."
Tentokrát nechápu pro změnu já. Jirka nechť promine...
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
Je pravda, že otec jezdí poměrně pomalu a motor vůbec nevytáčí. To je asi jednou za čas žádoucí.
Re: Motorový olej - Opel Astra G - 1,4 16V 66kw
To je žádoucí při každé jízdě, během níž se motor ohřeje. A vzhledem k jízdnímu stylu bych rozhodně začal výměnou zapalovacích svíček za minimálně o stupeň teplejší. No a kdyby se aplikovaly Denso Iridium Power, hned by se ukázalo přinejmenším to, zda je problém v systému zapalování.