Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Moderátor: Colommbo
Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Pátrám po ekvivalentech ruských olejů, které chci dát do traktorbagru Bělorus (r.v.1987), motor JUMZ-6KM:
Jako motorový olej se nejvíce ruskému originálu M10G2 (http://lukoil-lubricants.com/products/c ... ost/00178/ , http://devongroup.ru/masla/motornie_masla/m10g2/) podlě mě hodí M6ADS II Plus nebo M7ADS III, pokud ho chci jako celoroční (jinak i M6AD). Je to tak?
Do převodovky originálně patří ruský TEp-15 (http://lukoil-lubricants.com/products/c ... ils/00287/ , http://devongroup.ru/masla/transmission ... la/tep-15/ ) - dá je jako ekvivalent brát náš Mogul Trans 90 (SAE 90) nebo Mogul Trans 80W-90 (SAE 90W-90) - akorát jsou oba API GL-4 místo originálu, který je API GL-2 ? Nevadí to? Nechci tomu ublížit, to tam radši vrátím přefiltrované to, co tam bylo (černá hustá břečka).
Nevyznáte se někdo v tom?
Jako motorový olej se nejvíce ruskému originálu M10G2 (http://lukoil-lubricants.com/products/c ... ost/00178/ , http://devongroup.ru/masla/motornie_masla/m10g2/) podlě mě hodí M6ADS II Plus nebo M7ADS III, pokud ho chci jako celoroční (jinak i M6AD). Je to tak?
Do převodovky originálně patří ruský TEp-15 (http://lukoil-lubricants.com/products/c ... ils/00287/ , http://devongroup.ru/masla/transmission ... la/tep-15/ ) - dá je jako ekvivalent brát náš Mogul Trans 90 (SAE 90) nebo Mogul Trans 80W-90 (SAE 90W-90) - akorát jsou oba API GL-4 místo originálu, který je API GL-2 ? Nevadí to? Nechci tomu ublížit, to tam radši vrátím přefiltrované to, co tam bylo (černá hustá břečka).
Nevyznáte se někdo v tom?
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Za mého mládí se do těchto strojů lil Super Mogul (15W/50, API CC), PP90 a do hydrauliky OT-H3 (HM32). Určitě nepoužívat do motoru M6AD (API CB). Původní ruský olej je SAE 30, API CC, možno nahradit jakýmkoli současným celoročním olejem 15W/40, API min. CC, který bude i vhodnější z hlediska zimních startů. Olej Mogul Trans 90 (nebo lépe 80W/90) je podstatně lepší než ruský originál. Mimo to, pokud stroj nebyl čerstvě dovezen z Ruska, pak v něm jsou již dávno české náhražky.
Franta
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Takže motorák použít radši M7ADS III?
Převodový potřebuji jen dolít 15l - mohu tedy Mogul Trans 80W-90 i když to je API GL-4 (aby to něco nesežralo v převodovce.) )
Díky.
Převodový potřebuji jen dolít 15l - mohu tedy Mogul Trans 80W-90 i když to je API GL-4 (aby to něco nesežralo v převodovce.) )
Díky.
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Do motoru M7ADS III nebo i ten M6ADS II Plus https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... lus_z1.pdf
Do převodovky bych ale raději GL4 nedával - raději ono GL2 (nebo GL3). Dal bych PP7 https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... _pp_z1.pdf
Do převodovky bych ale raději GL4 nedával - raději ono GL2 (nebo GL3). Dal bych PP7 https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... _pp_z1.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Do motoru určitě M7ADS. Výkonnostní třída oleje neříká nic o jeho agresivitě na pryžové díly, ta je dána jeho tzv. anilinovým bodem, to je ale na dlouhé vyprávění. Takže do převodovky spíše Trans 90 - GL4, už jenom proto, že tam pravděpodobně dávno je, ale poněkud obnošený. Že převodovka začne téct po výměně oleje se dá očekávat, ale to se stane s jakýmkoli novým olejem, protože stará těsnění, "zvyklá" na starý olej, budou reagovat na nový (viz anilinový bod) a je otázkou, jaké je složení sovětského NBR kaučuku hřídelových kroužků a k jaké dojde reakci.
Franta
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
A nějaké jiné kovy - třeba bronzové pouzdra to nežere? (Nevím, zdali tam tedy něco takového vůbec je ) Takže ten stávající olej mám dolít Trans 90 nebo 80W-90 ? Ono to v těch 15 litrech ale asi bude fuk...což?
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Ano, anilinový bod je mírou obsahu aromatických uhlovodíků v oleji, a charakterizuje rozpustnost základového oleje. Má souvislost s bobtnáním pryžových těsnění....
A možná i proto bych místo GL-4 použil předepsanou GL-2 (nebo 3). On ten PP7 odpovídá SAE 85W a viskozitu při 100 stupních páně Celsia má okolo 11,5mm2/s. Anebo jiný s onou API....František Smíšek píše:....a je otázkou, jaké je složení sovětského NBR kaučuku hřídelových kroužků a k jaké dojde reakci.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
škovyvoči - PP7, to ještě existuje ? Nejvíc mě zaujala ta odolnost vůči pěnění. Potvrzuji, že vazelína nepění . Tenhle olej mi jeden starý mechanik kdysi doporučil do Jawy 90. Tenkrát jsem nad tím ještě nedumal a nalil ho tam. Nic horšího mi asi doporučit nemohl, hlavně proto, že to není bagr. Ale ani do toho bagru...
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Jak jsem již předeslal, na opravách rypadel EO2621A jsem spolupracoval od r. 1981. Mimo jiné jsem konstruoval některé náhradní díly, které v té době byly jako originály nedostupné a vyráběly se proto u nás (např. otočné převaděče zadních opěr - výborný vynález, tekly i u nových strojů). Olej PP90 (SAE 90, GL4) se do převodovek dával vždy a nikdy s tím nebyl problém. Převodový olej se specifikací GL2 se u nás nikdy nevyráběl, Rusové ho tam dávali proto, že výkonností stačil a byl levný, a ne proto, že by tam nemohl být lepší. To samé se týká motorů, v té době Rusové neměli vhodný celoroční olej, proto předepisovali letní M10G2 a zimní M8G2. Olej PP 90 (Trans 90)se používal kvůli unifikaci olejového hospodářství velkých stavebních firem a je dodnes nejsnadněji dostupný u každé pumpy. Obavy o korozi jakýchkoli dílů (mimo pryžových) nejsou namístě a specifikace GL2,3 nebo 4 na to nemá sebemenší vliv. Problém by mohl teoreticky nastat se starším typem oleje se specifikací GL5, který může mít neblahý vliv na synchronizační spojky, což u tohoto stroje ale určitě nehrozí.Takže dolít (nebo radši celé vyměnit, záleží na tom, jak dlouho a jak často to má ještě pracovat - já bych to ale nechtěl provozovat jinak než muzeální exponát - s prominutím), lépe Trans 80W90. Jak je ale vidět, na tomto fóru jsou ještě daleko větší specialisté než já, poradí Vámi i s olejem do atomové ponorky.....
Franta
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Jakkoli to zní složitě, tak to s těmi mazivy na atomovou ponorku nebude tak horké. Je hezké, že dokážete poradit v tématu, které se tu objeví velmi zřídka - což je jistě přínosné, ale proč hned ten útok? Vždyť tu nikde není žádný nepřítel.František Smíšek píše:Jak je ale vidět, na tomto fóru jsou ještě daleko větší specialisté než já, poradí Vámi i s olejem do atomové ponorky.....
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Ano. V atomové ponorce je záložní dieselagregát mazán sice nehořlavým, leč jinak v podstatě standardním olejem a reaktor mazat netřeba....
A proč útok? Asi že ponorka je útočná zbraň....
A proč útok? Asi že ponorka je útočná zbraň....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Díky moc za rady. Katalogové listy sice číst a porovnat umím, ale zkušenosti jsou k nezaplacení
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Jak chtějí vaši. Našim je to jedno
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ruské ekvivalenty olejů - bagr Bělorus
Nakolko táto prevodovka neobsahuje žiadne synchronizačné spojky a ložiská su valivé,tak GL4 bez problémov.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta