VIF
Moderátor: Colommbo
Re: VIF
V časopise AutoEXPERT 07+08/2016 byl článek mj. i o čistících schopnostech benzinů. Testován byl mj. Shell V-POWER Nitro 95, Eurooil Optimal 95E a - a proto to dávám sem - aditivum VIF....
Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
Jinak běžný neaditivovaný benzin může "vytvořit" na ventilech po těch 60-ti hodinách až 4mg úsad.
Jo, a potřebnou akreditaci pro testování podle dokumentu WWFC má u nás společnost SGS a její motorová zkušebna v Kolíně, kde je nejen motor M102, ale i novější čtyřventilový M111 a i přímovstřikový 1.4 TSI 132kW. Cena zkoušky je 110.000Kč bez DPH a je potřeba 230l benzinu....
Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
Jinak běžný neaditivovaný benzin může "vytvořit" na ventilech po těch 60-ti hodinách až 4mg úsad.
Jo, a potřebnou akreditaci pro testování podle dokumentu WWFC má u nás společnost SGS a její motorová zkušebna v Kolíně, kde je nejen motor M102, ale i novější čtyřventilový M111 a i přímovstřikový 1.4 TSI 132kW. Cena zkoušky je 110.000Kč bez DPH a je potřeba 230l benzinu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VIF
Kolín, tady nejen Kmochův... http://www.petrol.cz/petrol-awards/petr ... -6499.aspx
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VIF
Interesantný článok Mr. Colommbo ("Proč by měl benzin mazat?, Motory s nepřímým vstřikováním"..),
ale ak som dobre pochopil, množství karbonových úsad na pístech, spalovací straně ventilů a hlavě (jednoduše ve spalovacích prostorech) neustále beznádejne narastá (či už naplno, alebo tretinovou rýchlosťou s VIFom),
a k ich vyčisteniu nijak neprichádza -prísady-neprísady- až kým nepríde k rozborke a mechanickému vyčisteniu motora.
ale ak som dobre pochopil, množství karbonových úsad na pístech, spalovací straně ventilů a hlavě (jednoduše ve spalovacích prostorech) neustále beznádejne narastá (či už naplno, alebo tretinovou rýchlosťou s VIFom),
a k ich vyčisteniu nijak neprichádza -prísady-neprísady- až kým nepríde k rozborke a mechanickému vyčisteniu motora.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: VIF
Citace z článku:
1) V tomto testu motor spotřeboval 230,72 l standardního neaditivovaného benzinu Natural 95 české výroby....Na sací straně ventilů zbylo průměrně 126 mg úsad (což se zjišťuje vážením), ze spalovacích prostor jich zkušební technici oškrábali celkem 7099 mg (tedy přes sedm gramů).
2) Druhá zkouška začínala s vyčištěným motorem a novými ventily. Do benzinu ze zkoušky 1 přidali technici zkušebny SGS přípravek VIF Super Benzin Aditiv v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Na sací straně ventilů zaznamenali průměrně pouhý jeden miligram úsad, což se dá do laické řeči přeložit tak, že ventily byly zcela čisté. Výrazně nižší bylo i množství karbonových úsad na pístech, spalovací straně ventilů a hlavě (jednoduše ve spalovacích prostorech). Technici po seškrábání navážili 2477 mg (tedy zhruba 2,5 g). To je o 4,5 g méně než při použití neaditivovaného paliva. Vlivem účinnějšího plnění a vylepšené mazivosti poklesla i spotřeba paliva na 224,29 l, tedy o 2,87 procenta.
Třetinová rychlost na pístech. Na sacích ventilech ze strany "přichodu" pohonné směsi - kde je to nejdůležitější pro správné plnění to bylo 126 : 1 ve prospěch benzinu s VIFem. A méně v těch celých spalovacích prostorech, kde se ale karbon bude tvořit právě tím spalováním chca nechca pořád už jen z podstaty věci.... Krom toho VIF i přimazává a rozpouští úsady staré
1) V tomto testu motor spotřeboval 230,72 l standardního neaditivovaného benzinu Natural 95 české výroby....Na sací straně ventilů zbylo průměrně 126 mg úsad (což se zjišťuje vážením), ze spalovacích prostor jich zkušební technici oškrábali celkem 7099 mg (tedy přes sedm gramů).
2) Druhá zkouška začínala s vyčištěným motorem a novými ventily. Do benzinu ze zkoušky 1 přidali technici zkušebny SGS přípravek VIF Super Benzin Aditiv v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Na sací straně ventilů zaznamenali průměrně pouhý jeden miligram úsad, což se dá do laické řeči přeložit tak, že ventily byly zcela čisté. Výrazně nižší bylo i množství karbonových úsad na pístech, spalovací straně ventilů a hlavě (jednoduše ve spalovacích prostorech). Technici po seškrábání navážili 2477 mg (tedy zhruba 2,5 g). To je o 4,5 g méně než při použití neaditivovaného paliva. Vlivem účinnějšího plnění a vylepšené mazivosti poklesla i spotřeba paliva na 224,29 l, tedy o 2,87 procenta.
Třetinová rychlost na pístech. Na sacích ventilech ze strany "přichodu" pohonné směsi - kde je to nejdůležitější pro správné plnění to bylo 126 : 1 ve prospěch benzinu s VIFem. A méně v těch celých spalovacích prostorech, kde se ale karbon bude tvořit právě tím spalováním chca nechca pořád už jen z podstaty věci.... Krom toho VIF i přimazává a rozpouští úsady staré
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VIF
Po skúšobne "vyjazdených" 230l benzínu pribudlo v ich modelových podmienkach v spalovacích priestoroch 7g usadenín, resp. 2,5 g (s VIF).
Po nejakých 800l (jazdou trebárs za rok 10-12000km) je to 25g, resp. 8,7 g. Za 10 rokov 250g/ 87g (či akýsi priemer - podla toho čo bolo v nádrži: 150g). Alebo aj pol kila na obyčajný benzín, ak niekto jazdí viac. O ubúdaní -rozpúšťaní- odtialto podla zvoleného paliva, nebola žiadna zmienka.
Ako asi vadí podobné množstvo usadenín v spalovacom priestore (50 - 100 - 250+g)? Ide o postupné klesanie pôvodných max výkonov vs. zvýšenú spotrebu, pri oboch spôsoboch vstrekovania?
Ich motor mal nejaké staršie vstrekovanie KE-Jetronic (zrejme nepriame), a článok uvádzal pri
Motory s přímým vstřikováním
U motorů s přímým vstřikováním se povlaky karbonových úsad objevují i ve spalovacích prostorech , akoby motory s nepriamym vstrekovaním boli na týchto miestach ohladom zanášania "v klude", no ale ani tie nie sú.
Po nejakých 800l (jazdou trebárs za rok 10-12000km) je to 25g, resp. 8,7 g. Za 10 rokov 250g/ 87g (či akýsi priemer - podla toho čo bolo v nádrži: 150g). Alebo aj pol kila na obyčajný benzín, ak niekto jazdí viac. O ubúdaní -rozpúšťaní- odtialto podla zvoleného paliva, nebola žiadna zmienka.
Ako asi vadí podobné množstvo usadenín v spalovacom priestore (50 - 100 - 250+g)? Ide o postupné klesanie pôvodných max výkonov vs. zvýšenú spotrebu, pri oboch spôsoboch vstrekovania?
Ich motor mal nejaké staršie vstrekovanie KE-Jetronic (zrejme nepriame), a článok uvádzal pri
Motory s přímým vstřikováním
U motorů s přímým vstřikováním se povlaky karbonových úsad objevují i ve spalovacích prostorech , akoby motory s nepriamym vstrekovaním boli na týchto miestach ohladom zanášania "v klude", no ale ani tie nie sú.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: VIF
Já nevím, já tam nebyl ale v tom časáku psali že "Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).bloke píše:....O ubúdaní -rozpúšťaní- odtialto podla zvoleného paliva, nebola žiadna zmienka....
A usazeniny (minimálně) na pístech negativně ovlivní třeba hmotnost pístů, resp. pohybujících se částí a taky se usazeninami zmenšuje onen spalovací prostor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VIF
Pri čistení ventilov je to OK, tam tomu už dlhší čas verím (aj keď pri ideálnom pomere 1:1000 nechápem ) - len že či sa mám(e) znepokojovať aj pri predpokladanom zanášaní spalovacích priestorov.
Ale keď to všeobecne asi nie je téma (v motopublicistike, údržbe a okolo), tak sám sa tým chrobákom v hlave zaťažovať nebudem
Ale keď to všeobecne asi nie je téma (v motopublicistike, údržbe a okolo), tak sám sa tým chrobákom v hlave zaťažovať nebudem
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: VIF
Hlavním problémem nánosů ve spalovacích prostorech je to, že se za běhu motoru, zejména pak pod zatížením, rozpalují a mohou způsobovat samozápaly, resp. zápaly nad rámec těch, které tam posílá ŘJ přes zapalovací svíčku. A to může způsobit závažné poškození motoru.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: VIF
Já teda poctivě VIFuju a sem zvědavej,až se budu koukat k ventilům,tak jak to tam bude vypadat. Jinak podle mě je nejlepší na odstranění úsad poučka: Točit,točit a zase točit
Nechtěl bych dělat za trest ventil. Bych musel makat jako šroub
https://www.youtube.com/watch?v=vcyT18qk8ls
Vsadím se,že ve výfuku nebude po sazích ani památky
https://www.youtube.com/watch?v=ZOJkl4Agf4c
Nechtěl bych dělat za trest ventil. Bych musel makat jako šroub
https://www.youtube.com/watch?v=vcyT18qk8ls
Vsadím se,že ve výfuku nebude po sazích ani památky
https://www.youtube.com/watch?v=ZOJkl4Agf4c
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VIF
Nejen Honda, ale i Rencek - jestli mě paměť neklame, montovali ho do jedničkové Laguny...
https://www.youtube.com/watch?v=nX2L-kS7ZL8
https://www.youtube.com/watch?v=nX2L-kS7ZL8
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VIF
ak tu už podobný príspevok bol, tak sa ospravedlňujem...
každopádne zaujímala ma možnosť pridávať dieselové VIF do prémiového paliva od Slovnaftu - EVO DIESEL. popri informácii o základných vlastnostiach (na ktoré som sa tiež pýtal) mi odpísali:
"Dobrý deň,
Momentálne hodnoty na inšpekčných certifikátoch pre EVO DIESEL sú nasledovné:
Mazivosť, korig. šírka oder. stopy/60°C, Rm: 278
Cetánové číslo: 55.2
Nakoľko tieto hodnoty oscilujú, aktuálne hodnoty mazivosti, cetánového čísla a podobne vám po požiadaní predložia aj na konkrétnej čerpacej stanici. Tieto hodnoty však vždy spĺňajú poprípade výrazne prevyšujú normy STN.
Všetky palivá ktoré zakúpite na čerpacích staniciach SLOVNAFT, a.s. sú už štandardne aditivované, preto neodporúčame dodatočne aditivovať palivá inými aditivačnými prípravkami, nakoľko tieto aditíva nemusia byť navzájom kompatibilné a efekt aditivácie by mohol mať aj opačné, negatívne účinky.
Vzhľadom k tomu, že nemáme relevantné údaje o miešateľnosti Vami uvádzaných aditív s nami používanými prísadami najmä v motorových naftách, nevieme Vám poskytnúť garanciu bezproblémovosti miešateľnosti aditív s palivami.
Renomované spoločnosti poskytujú tzv. „no-harm list“ - zoznam vhodnosti miešateľnosti aditív s palivami a kompatibility s najnovšími technológiami výrobcov motorov a s mazivami.
Odporúčam sa obrátiť na firmu VIF, aby Vám poskytli takýto zoznam."
...
každopádne zaujímala ma možnosť pridávať dieselové VIF do prémiového paliva od Slovnaftu - EVO DIESEL. popri informácii o základných vlastnostiach (na ktoré som sa tiež pýtal) mi odpísali:
"Dobrý deň,
Momentálne hodnoty na inšpekčných certifikátoch pre EVO DIESEL sú nasledovné:
Mazivosť, korig. šírka oder. stopy/60°C, Rm: 278
Cetánové číslo: 55.2
Nakoľko tieto hodnoty oscilujú, aktuálne hodnoty mazivosti, cetánového čísla a podobne vám po požiadaní predložia aj na konkrétnej čerpacej stanici. Tieto hodnoty však vždy spĺňajú poprípade výrazne prevyšujú normy STN.
Všetky palivá ktoré zakúpite na čerpacích staniciach SLOVNAFT, a.s. sú už štandardne aditivované, preto neodporúčame dodatočne aditivovať palivá inými aditivačnými prípravkami, nakoľko tieto aditíva nemusia byť navzájom kompatibilné a efekt aditivácie by mohol mať aj opačné, negatívne účinky.
Vzhľadom k tomu, že nemáme relevantné údaje o miešateľnosti Vami uvádzaných aditív s nami používanými prísadami najmä v motorových naftách, nevieme Vám poskytnúť garanciu bezproblémovosti miešateľnosti aditív s palivami.
Renomované spoločnosti poskytujú tzv. „no-harm list“ - zoznam vhodnosti miešateľnosti aditív s palivami a kompatibility s najnovšími technológiami výrobcov motorov a s mazivami.
Odporúčam sa obrátiť na firmu VIF, aby Vám poskytli takýto zoznam."
...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VIF
A cos čekal, že ti napíší, resp. co asi jiného by ti vůbec napsat mohli...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90