Zmena motorového oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Durex »

Colommbo: :lol: :lol: :lol: :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

Teď už zcela vážně - v dobách, kdy bylo mému motoru ouvej a baštil olej (ke konci už třičtvrtě litru na tisíc km), levné Sunoco 5W50 odvádělo své služby poctivě a bez řečí. Nyní po výměně ventilových gufer to vypadá na skutečně výrazné snížení spotřeby oleje (zatím asi 600km, olej na měrce se ani nehnul...) a mohl bych tedy uvažovat o nižší viskozitě či jiné "lepší" značce. Ale proč bych to dělal...? :?
1. Do poctivého motoru poctivý olej (API SH) a
2. Neopouštěj staré známé (věci) pro nové...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od jerome »

Tiez si myslim ze menit znacku ani SAE triedu v tvojom pripade netreba. Ta 5W50 je jak na zimu tak i pre vyssie zatazenie v lete. Uplny ideal ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

Colommbo píše:...zatím asi 600km, olej na měrce se ani nehnul...
Ujeto 1200km a bohulibý stav přetrvává, před výměnou gufer by za tu dobu motor snědl litr Sunoca... Tož ať to vydrží! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Pitris »

Viz má odpověď v Oxicat vlákně :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Zdar olejaci,
po vymene motora az teraz pri chladnejsich ranach som si vsimol, ze motor v urcitom pasme otacok 2200 -2300 kym sa nezohreje vykazuje zvysenu hlucnost, ktoru mozno prirovnat ku klepaniu. Kedze LPG ako mozny zdroj som vylucil (s LPG ma motor najazdenych 1500 km) napadaju ma dve moznosti, ktore tento jav sposobuju 1. motorovy olej Total Quartz Energy 9000 5W40, pripadne nevhodny sposob jazdy predchadzajucim majitelom motora (aj napriek tomu,ze motor ma realnych 12.000 km).
Tento zvukovy prejav sa pri letnej prevadzke neprejavoval, a aj teraz po zohriati motora zmizne. Pomohla by zmena motoroveho oleja?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Pitris »

Asi ne. A nemůže to být právě tou nižší venkovní teplotou ? Anebo i tím plynem - bo ten motor je na benzin a nemuselo se to (jen) projevit hned....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od jerome »

inskeu píše:Zdar olejaci,
po vymene motora az teraz pri chladnejsich ranach som si vsimol, ze motor v urcitom pasme otacok 2200 -2300 kym sa nezohreje vykazuje zvysenu hlucnost, ktoru mozno prirovnat ku klepaniu.
Mne robilo nieco podobne s Mogulom Racing 5W40 take jak dunenie pri 2500 ot. inak pohoda. Teraz som kupil ten Total co pises a uvidim co to povie. Zaujimave ze pri 5000km jazdenej 10W40 to nerobi :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Pitris
Určite to bude nižšou vonkajšou teplotou, keďže v lete to nebolo počuť. Skôr ma zaujíma, či je to normálny prejav. LPG by nemalo mať na to vplyv, predchádzajúci motor takéto zvyuky nevydával ani po 50.000 km na LPG.
Možno to nemá súvis, ale pri predchádzajúcej motorizácii sa tento zvuk začal objavovať po prechode na olej Mobil 5W40, pôvodne sa tam lial Shell Helix AG 5W30.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Pitris »

Jo Ty máš na mysli jinou SAE, ne značku ? Tak můžeš zkusit se vrátit k 5w30, ale zůstaň u A3. Anebo když nebudou často studené starty tak i třeba 10w40. A u plynu interval max. do 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ital

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Ital »

Colommbo píše:
Colommbo píše:...zatím asi 600km, olej na měrce se ani nehnul...
Ujeto 1200km a bohulibý stav přetrvává, před výměnou gufer by za tu dobu motor snědl litr Sunoca... Tož ať to vydrží! :wink:
Tož ať to vydrží! Napiš pak spotřebu oleje od výměny do výměny.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

Napíšu, neboj, už se na to (snad oprávněně, doufám, věřím) těším... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Stale mi vrta hlavou co mozes sposobovat klepanie motora za studena.
Pri startovani studeneho motora je pocut spominane klepanie, rovnake klepanie je pocut pri ustalenych 2100 ot a 2 rychlostnom stupni, rovnako pri brzdeni motorom na 4 stupni a 1800 ot. Pri vonkajsej teplote 10 stupnov po cca 10 km jazde klepanie ustane. Vsimol som si vsak zaujimavu vec, po 20 km jazde pri vonkajsej teplote 8 stupnom po vypnuti motora a opatovnom nastartovani po cca 20 minutach je opat pocut jemne klepanie. Nemoze byt tento jav sposobeny nedostatocnym olejovym filmom?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

Ne.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jerry3 »

A co třeba takové detonacni spalování?
Odpovědět