svičky Denso
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svičky Denso
Mekánik mého kamaráda mi teď o víkendu měnil ventilová gufera bez sundání hlav a při té příležitosti, když už se sundávala ventilová víka a šly dolů vačky, jsem nechal dát nové svíčky, opět Denso IK20, ty v motoru měly za sebou za tři roky 57tis.km. U práce jsem nebyl, ale když mi pak ukazoval ty "staré" svíčky, byl jsem překvapen (stejně jako předtím on) jako už dlouho nee - svíčky byly stále jako nové, NAPROSTO ČISTÉ! A to jsem nechal ventilová gufera měnit proto, že motor bral už třičtvrtě litru oleje na tisíc km, prosím pěkně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: svičky Denso
Tak sleduj a zapisuj. Stejně jako Tebe, i mne zajímá výsledek.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svičky Denso
To se spolehni, Tome. Ten kluk měnil gufera (bez sundání hlavy) i kamarádovi (který mi to právě domluvil) na dvoulitrovém čtyřhrnku. Před operací na tom byl se spotřebou oleje obdobně jako já a po ní po 2tis.km dolíval dvě deci. Jinak mekánik říkal, že výměnu na V6 už radši nikomu slibovat nebude, že je to hrozná crcačka, k zadním válcům hodně špatný přístup a ventilů je už moc...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: svičky Denso
To je dvou nebo čtyřventil?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svičky Denso
Jak kamarádův dvoulitr tak i moje V6 jsou čtyřventily.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: svičky Denso
Nějak si právě nevybavuji, že bych to u Tebe na kufru četl. Ale ono je fakt, že dnes už to bývá napsané spíše jen na motorovém víku.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svičky Denso
Doby, kdy se auta na různých místech (a nejlépe viditelně, samosebou) pyšnila označením 16v apod., jsou dávno pryč, to jsme byli ještě mladí, Tome... Třeba moje Omča to má jen v papírech.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: svičky Denso
U japonských vozů ty nápisy byly maximálně tak na přelomu osmdesátých a devadesátých let, ale některé evropské se tím pyšnily ještě nedávno. Proto jsem se trochu divil.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: svičky Denso
Pokud není variabilní časování ventilů tak dva (větší průměr) ventily na válec jsou výhodnější pro plnění a vyprazdňování směsi při nízkých otáčkách a čtyři (menší) až v těch vyšších....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: svičky Denso
Co to mělo za význam u 1.8T netuším protože na plnění válců v nižších otáčkách tam je turbo, ale třeba u Yamahy R1 je to právě pro lepší naplnění válců ve vysokých otáčkách, kde točí ten litr přes 14000....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: svičky Denso
Buď rád. A ten motor 1.8T byl tím lepším čím VW obohatil náš svět. Ale od Densa jsme už off topic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: svičky Denso
Cau lidi. Asi každý vi, že, jak napsal Pitris, u nizkootacovyho, lepsi dvouventil. Neplatí to však obecně, zalezi na pomeru vrtani, zdvihu a časování rozvodu resp., na ostrosti vacky. V Alme mam 16v pri obsahu 1,4 a 1000kg poh.hm., a motoru je fuk, jestli po nem chci neco v 2000 nebo 7100 (omezovac), kde se pohybuji já, domorodci vědí...
Mel jsem i 1,3mpi 12v a tomu bylo fuk rovněž, kde se pohybuje.
Srovnam li to s Misakem G, 1,8 16v,tak ten spodek neumel, ac mel solidni obsah. Ani Accord 2.0.
Svicky, no nyni dany Denso i do Almy. Jelikož to nemůžu vyzkoušet, tak jedinny znatelny rozdil je ve vyšším volnobehu po ohrati. Sice mi umrel vloni otackomer ale uši nevojebeš. Vyndany NGK, s temi jsem to kdysi koupil a jednou za rok jen zkontroloval. V servisce o vymeně neni zminka, kdo vi, kolik maj. Na pohled jedna jak druha, samozřejmě cistounky. A s jakou spotrebou paliva jezdily, bez komentu. A když jsem zkousel na ne kultivovanost chodu motoru na volnobeh, s nastavcema,kratkym a dlouhym z Gollasady a nahoře s oříškem 19,.., postavenym na ventilovem viku.
Ten muj motor je fakt divnej. Nejen spotřebou ale i vykonem. Asi ho vyrobily ve stredu a puvodni majitel, dnes stary pan, dobre zajel a pouzival.
Co Almu mel, jezdila jen na Magnatec z Nissan servisu a když jsem nedavno čumel na stav vacek, napinaku a řetězu, neni tam ani v
v zahybech, náznak spiny. A vymeny dle SK., cca 12_14000km.
Mel jsem i 1,3mpi 12v a tomu bylo fuk rovněž, kde se pohybuje.
Srovnam li to s Misakem G, 1,8 16v,tak ten spodek neumel, ac mel solidni obsah. Ani Accord 2.0.
Svicky, no nyni dany Denso i do Almy. Jelikož to nemůžu vyzkoušet, tak jedinny znatelny rozdil je ve vyšším volnobehu po ohrati. Sice mi umrel vloni otackomer ale uši nevojebeš. Vyndany NGK, s temi jsem to kdysi koupil a jednou za rok jen zkontroloval. V servisce o vymeně neni zminka, kdo vi, kolik maj. Na pohled jedna jak druha, samozřejmě cistounky. A s jakou spotrebou paliva jezdily, bez komentu. A když jsem zkousel na ne kultivovanost chodu motoru na volnobeh, s nastavcema,kratkym a dlouhym z Gollasady a nahoře s oříškem 19,.., postavenym na ventilovem viku.
Ten muj motor je fakt divnej. Nejen spotřebou ale i vykonem. Asi ho vyrobily ve stredu a puvodni majitel, dnes stary pan, dobre zajel a pouzival.
Co Almu mel, jezdila jen na Magnatec z Nissan servisu a když jsem nedavno čumel na stav vacek, napinaku a řetězu, neni tam ani v
v zahybech, náznak spiny. A vymeny dle SK., cca 12_14000km.
Re: svičky Denso
Zdravím Vás chlapci a pánové tak jsem pročetl celou tuto diskuzi a zaujali mě 2 věci.
Pozlacené kontakty na svíčce - výrobce svíčky asi sám přiznává , že neví co vůbec vyrábí, nebo jestli jen slyší poptávku hloupých zákazníků? Každopádně toto je naprostý podvrh už z principu. Pak tam hodí uhlíkové káble a fajfky s odrušením s 5+5 kohmy
Druhá věc, jak s tím každý laboruje a že ford je citlivý na svíčky, ano už jsem to četl na fordfóru..
Mám od podzimu focus II duratec-HE 2.0 LPG
Najeto 103.000 km, stále origo svíčky NGK iridium (jsou úplně KO)
Teď se oteplilo tak jsem udělal nějaký servisní úkony (komprese: 16-16-16-16; lehčí seřízení výfukových ventilů; kotrola svíček) a k těm svíčkám, vypadaly čistě jen obrovská mezera, tak jsem je změřil a mají odtrh 1,9 mm !!!! obě iridiové plošky a středová špička elektrody jsou úplně pryč.
Koupil jsem nové NGK LPG Laser Line, ty mají odtrh 744 µm.
Ani s těmi starými 2 mm nebyl jediný problém, jediné zacuknutí či vynechání zápalu se nekonalo.
Že tady se handrkujete že 0,9 mm a 1,1 už je moc a bude zlobit - to je přinejmenším pro mě úsměvné..
Pozlacené kontakty na svíčce - výrobce svíčky asi sám přiznává , že neví co vůbec vyrábí, nebo jestli jen slyší poptávku hloupých zákazníků? Každopádně toto je naprostý podvrh už z principu. Pak tam hodí uhlíkové káble a fajfky s odrušením s 5+5 kohmy
Druhá věc, jak s tím každý laboruje a že ford je citlivý na svíčky, ano už jsem to četl na fordfóru..
Mám od podzimu focus II duratec-HE 2.0 LPG
Najeto 103.000 km, stále origo svíčky NGK iridium (jsou úplně KO)
Teď se oteplilo tak jsem udělal nějaký servisní úkony (komprese: 16-16-16-16; lehčí seřízení výfukových ventilů; kotrola svíček) a k těm svíčkám, vypadaly čistě jen obrovská mezera, tak jsem je změřil a mají odtrh 1,9 mm !!!! obě iridiové plošky a středová špička elektrody jsou úplně pryč.
Koupil jsem nové NGK LPG Laser Line, ty mají odtrh 744 µm.
Ani s těmi starými 2 mm nebyl jediný problém, jediné zacuknutí či vynechání zápalu se nekonalo.
Že tady se handrkujete že 0,9 mm a 1,1 už je moc a bude zlobit - to je přinejmenším pro mě úsměvné..
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4