Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Pitris »

jarod72pm píše:....Valvoline Syn Power A3 5W-30 ale bylo mi doporučeno do něho nalít aditivum od autoprofi - Nano Engine Protect....
Valvoline Syn Power je dobrý olej a nic bych do něj nepřidával.... Do žádného motorového oleje bych nic nepřidával. V oleji už všechno je a ve správném poměru. A když do něj něco přidáš tak jednu vlastnost možná vylepšíš, ale na úkor jiné.
Pokud chceš něco s "nano", tak použij Millers EE http://www.millersoils.cz/nanodrive-civilni ACEA C3-10 poskytuje stejnou ochranu jako A3/B3-08
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Tak jsem se rozhodl po výměně oleje dát tam ty NANO aditiva ,
protože nemohu nijak dokázat že je změna, tedy vypíšu mé pocity (subjektivní).
Po výplachu čističem (během procesu čištění auto trochu hlučnější? ale lepší spotřeba na volnoběh podle palubáku?asi nějaká extra mazací vložka) (pocitově z toho pak tekl trochu hustější olej ale černota nelze posoudit...) Nechtěl jsem tam hned lít další olej ale prolil jsem to ještě zbytky od minula (takže doba vypouštění oleje se prodloužila o půl hodiny)
Jsem dal Valvoline olej (spokojenost jak jinak) a taky Nano aditivum .
Prakticky po několika km při půlhodinové jízdě(a pak už to tak zůstalo)
se motor ztišil ještě více a klapání (teď nevím u mechaniky VCT jestli zdvihátka nebo ventily či něco jiného) z motoru se mi zdálo takové tiší už ne tak výrazné, motor po zahřátí při rozjezdu 1 a 2 je takový pružnější živější a ochotněji jde do otáček taktéž vytáčení do vyšších otáček není tak hlučné.
Spotřeba je +- stejná (brzo na závěry) ale spíš teď pocitově víc šlapu na plyn jak to ochotněji reaguje na plynový pedál.Zatím jsem spokojen a pokud i po zimě nadále bude vše jako teď , tak při další výměně oleje opět použiju Nano aditivum.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od lefort »

Já Ti tedy nechci kazit radost, ale do motoroého oleje bych NIKDY žádné aditivum nepřidal. A myslím, že nejsem sám. Pokud opravdu pozoruješ výrazné zlepšení, chce se mi škodolibě zeptat, kolik koní/Nm by asi muselo ono aditivum přidat, abys to při jízdě poznal. Odpovím si sám, placebo efekt opravdu funguje :D
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Jezevcik »

On to nemusí být placebo efekt. Drogy fungují i bez něj, ale ty následky dlouhodobého používání...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Pitris »

jarod72pm píše:....Jsem dal Valvoline olej (spokojenost jak jinak) a taky Nano aditivum .
Prakticky po několika km při půlhodinové jízdě(a pak už to tak zůstalo) se motor ztišil ještě více a klapání (teď nevím u mechaniky VCT jestli zdvihátka nebo ventily či něco jiného) z motoru se mi zdálo takové tiší už ne tak výrazné, motor po zahřátí při rozjezdu 1 a 2 je takový pružnější živější a ochotněji jde do otáček....
Rozhodl si se jak si se rozhodl. Já jen, že toto je obvyklé při výměně oleje neboť i když použiješ stejnou SAE, tak nový olej je "hustší" než ten vypouštěný a lépe ten motor dotěsní....
jarod72pm píše:....Po výplachu čističem (během procesu čištění auto trochu hlučnější? ale lepší spotřeba na volnoběh podle palubáku?asi nějaká extra mazací vložka)....
Jo, nejspíš petrolej. Ale nepsal si minule že "výplach oleje jsem zavrhl...." ?
jarod72pm píše:....Nechtěl jsem tam hned lít další olej ale prolil jsem to ještě zbytky od minula....
To je dobře - tedy jestli si "ty zbytky" po vylití oné čistící emulze nalil normálně do motoru, dal nový filtr, nastartoval aspoň na půl minuty, pak znovu vypustil, dal nový filtr a nalil Valvoline....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

lefort píše:Já Ti tedy nechci kazit radost, ale do motoroého oleje bych NIKDY žádné aditivum nepřidal. A myslím, že nejsem sám. Pokud opravdu pozoruješ výrazné zlepšení, chce se mi škodolibě zeptat, kolik koní/Nm by asi muselo ono aditivum přidat, abys to při jízdě poznal. Odpovím si sám, placebo efekt opravdu funguje :D
Hele hlava je sviŇa , Já to tam dal pro dobrý pocit že to bude ještě lepší , když tomu chci věřit .
Myslím si že tomu motoru neublížím spíš naopak mohu jen získat , jestli je to placebo to ukáže čas .
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od lefort »

jarod72pm píše:Myslím si že tomu motoru neublížím spíš naopak mohu jen získat...
Tím bych si právě nebyl vůbec jistý :roll:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Něco co je na trhu už nějakou dobu a nikdo neměl problém ale naopak spíš pozitiva , tak tuhle jistotu mám zase Já. (jedna firma to dokonce dává přímo do oleje a nemá s tím problém jen ta cena u mě rozhodla si to koupit zvlášť)

Co se týče výplachu ano nechtěl jsem ale nakonec jsem to zkusil. A to co z toho teklo ven rozhodně nebylo stejné jako když jsem vypouštěl minule vyjetý olej takže něco to ven sebou vzalo. Teď už výplach potřeba nebude .
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Jezevcik píše:On to nemusí být placebo efekt. Drogy fungují i bez něj, ale ty následky dlouhodobého používání...
To že bereš drogy tu nikoho nezajímá , tohle vlákno je spíš o něčem jiném než o diskuzi o drogách...
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Jezevcik »

Zjevně jsi to vůbec nepochopil.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Pitris »

jarod72pm píše:....jedna firma to dokonce dává přímo do oleje a nemá s tím problém jen ta cena u mě rozhodla si to koupit zvlášť....
A to je právě ten "drobný" rozdíl. Ty si se stejně rozhodl už dřív než si se tu optal a jen si čekal že Ti to tu posvětíme. A ono je to asi jako s těmi vzduchovými filtry; máš svou hlavu.... jen, že jednou píšeš že
jarod72pm píše:....O ty peníze ani nejde....
a pak že
jarod72pm píše:....jen ta cena u mě rozhodla....si to koupit zvlášť....
A kolik si ušetřil ?

Ono je fakt něco jiného když "jedna firma to dokonce dává přímo do oleje" a když si to tam dáš sám.... Proč 1) myslíš že Millers má tu cenu vyšší ? Má tam správný poměr všeho - a to něco stojí. A proč 2) myslíš že se to (nano) aditivum prodává zvlášť po lahvičkách a jeho výrobce ho nenabízí olejovým výrobcům přímo ? Ale jo - rozhodl si se motor "nananovat" něčím přilitým do oleje, tak ať slouží. http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju
jarod72pm píše:....měnit olej každý rok do 10t km....
To je pro motor nejdůležitější !

jarod72pm píše:....tohle vlákno je spíš o něčem jiném než o diskuzi o drogách...
Máš recht. A je možná i o jednom paličákovi :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Tak posvětil ani ne , názory více méně jsou čitelné ,jen jsem chtěl ten názor na konkrétní věc , ano rozhodnutí je stejně nakonec na mě , a spekulace? Jo to k tomu patří - to není nic divného.
Je tu spousta jiných věcí které jsou jako argumenty ale pro někoho nezajímavé protože nepodložené.
O ty peníze nejde do té míry kdy je to finančně únosné když už to musím napsat polopatě.
Olej s nano stojí kolem 1500kč , olej + nano zvlášť stojí kolem 1000kč takže tak.
Po tom co jsem to tam dal a jezdím a jezdím jsem s tím víc a víc spokojen ,jasně někdo kdo to nezkoušel a nemá praktické zkušenosti maximálně napíše že jde o placebo efekt nebo závistivě třeba že to může být ku škodě.
Pak k diskuzi přijde člověk který k tématu nemá co říct a plete do toho drogy s následně argumentací že jsem to nepochopil. Ano nechápu proč člověk dá příspěvek který je mimo dané téma. Pro zábavu?Nechápu.
Beru toto fórum stále vážně a mohu si tu najít informace které hledám , ale tyhle příspěvky bez hlavy a paty neberu.
Ten vzduchový filtr funguje normálně - nevidím tam problém , opět je to diskuze jestli to někdo v praxi provozuje delší dobu a zničilo mu to motor - což jsem takovou informaci nenašel jen závist lidí co to nemají ale hledají argumenty proč to nemít na autě.
Jo jsem beran , lidi kteří mě znají se to naučili tolerovat a Já zase toleruji jejich názory i když se pak ve výsledku zařídím podle sebe - ví že jen tak snadno psaným textem neuvěřím a rád i praktické důkazy.
Pokud to někomu vadí, tak za to se hluboce omlouvám ! Jsem takový a většinou reaguji zpětnou vazbou tak jak člověk přistupuje ke mě.

A ten odkaz na mazivářské mýty popisuje aditiva hlavně na bázi teflonu atd nic o Nano(které nemění vlastnosti aditiv v oleji ale to ví asi málokdo) tam není a určitě nevěřím větě že olej má aditiva které působí proti zadírání .(ale to je můj osobní názor).Ještě ta blbost o korozi díky přidaným aditivům - přeci když to maže jak má - tak zůstává vrstva filmu všude kde má a pod vrstvou oleje to koroduje? To bude asi hodně špatný olej.
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Ten odkaz na mazivářské mýty popisuje aditiva hlavně na bázi teflonu atd nic o Nano(které nemění vlastnosti aditiv v oleji ale to ví asi málokdo) tam není a určitě nevěřím větě že olej má aditiva které působí proti zadírání .(ale to je můj osobní názor).Ještě ta blbost o korozi díky přidaným aditivům - přeci když to maže jak má - tak zůstává vrstva filmu všude kde má a pod vrstvou oleje to koroduje? To bude asi hodně špatný olej.
Naposledy upravil(a) jarod72pm dne ned srp 28, 2016 18:24, celkem upraveno 1 x.
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

To je úhel pohledu - Já neumím srovnat panák slivovice s nano aditivem. To by mě teda nenapadlo když to nemá spolu moc společného. Jo konopí pokud se pálí je nevhodné pro plíce ale pokud ho podáš jako kapky přes žaludek tak je to velmi kvalitní lék pro mnoho zdravotních problémů (ten efekt opojení tam je pokud se dávka přežene to jo) , panáček slivovice ráno každý den i když je alkohol má taky prospěšné věci pro lidské tělo . Tohle fakt ne tahle diskuze tímto směrem jsme spíš mimo . Prostě si myslím že příspěvek o drogách je mimo mísu a zbytečný.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Pitris »

jarod72pm píše:Ještě ta blbost o korozi díky přidaným aditivům....
Není to blbost, ale nemá cenu Tě přesvědčovat.... A jestli si ten odkaz na mýty četl pořádně, tak bys věděl že hodně těchto přídavných "čehosi" do oleje obsahuje chlór (ať už to výrobce přizná či nikoliv) - ten taky maže perfektně, ale zároveň působí i silně korozivně. A pak si přečti třeba něco o alkalické rezervě oleje (TBN) - ta když se vyčerpá tak olej bude ještě mazat ale zároveň to bude i rezivět.... Ale nemá cenu Tě přesvědčovat, je to jako s těmi airfiltry - dělej jak chceš :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět