Zmena motorového oleja
Moderátor: Colommbo
Re: Zmena motorového oleja
No, řemenový rozvod jsem viděl pouze na obrázku , tak si jen tak laicky uvažuji: mi přijde divné, že by nouzově a snad narychlo dali řemenový převod do oleje, když na to není určen. Výrobce řemenů asi narychlo řekl, že tedy jo a řemen je nyní dokonce "doživotní", bez nutnosti výměny (Škoda 1,0). Pomíjím změnu vlastností na styku řemenu a řemenic či kladek za sucha nebo v oleji a cojávím ještě. Takže se to nijak dlouhodobě ani nevyzkoušelo a bez problémů to sice fungovat může, ale spíše náhodou. Takhle nějak to je?
P.S.: Jsou tam vůbec stejně řešená ložiska řemenic a kladek, jako u "suché" verze? Nevyužívá se olej k jejich mazání?
P.S.: Jsou tam vůbec stejně řešená ložiska řemenic a kladek, jako u "suché" verze? Nevyužívá se olej k jejich mazání?
Re: Zmena motorového oleja
Právě že nejsou: celé to bylo původně konstruované na řetěz a tomu také odpovídá "mokré" řešení se řemenem. Prostě bylo jednodušší přesvědčit nějakého výrobce řemenů, aby dodal nějaký oleji odolný, než překopávat konstrukční řešení prsou motoru, kde jaksi nezbylo místo na věci nutné pro "suchou" verzi.Itall píše:P.S.: Jsou tam vůbec stejně řešená ložiska řemenic a kladek, jako u "suché" verze? Nevyužívá se olej k jejich mazání?
Re: Zmena motorového oleja
Je stejně "doživotní", jako doživotní náplň převodovky či chlad. systému - prostě do konce života oněch soustrojí.Itall píše:... řemen je nyní dokonce "doživotní", bez nutnosti výměny (Škoda 1,0)
Re: Zmena motorového oleja
Po rokoch ozivim opat tuto temu.
Kedze motor v i20ke ma uz najlepsie km za sebou a velmi si nerozumie s LPG caka ma jeho vymena. Nahradny motor ma najazdenych cca 12.000 km, opat bude jazdit na LPG.
Otazka znie opat zostat pri olejovej naplni Shell Helix AG 5W30 a poctivo ju menit kazdych 10.000 km, alebo mozem pouzit aj nieco lacnejsie napr Total Quartz Energy 9000 5W40 a taktiez menit kazdych 10.000 km.
Kedze motor v i20ke ma uz najlepsie km za sebou a velmi si nerozumie s LPG caka ma jeho vymena. Nahradny motor ma najazdenych cca 12.000 km, opat bude jazdit na LPG.
Otazka znie opat zostat pri olejovej naplni Shell Helix AG 5W30 a poctivo ju menit kazdych 10.000 km, alebo mozem pouzit aj nieco lacnejsie napr Total Quartz Energy 9000 5W40 a taktiez menit kazdych 10.000 km.
Re: Zmena motorového oleja
U LPG je důležitá právě ta výměna do max. 10-ti tkm nebo po 1roce. A pak bych se držel oleje A3. Ale jestli to bude 5w30, 5w40 nebo i 10w40, je v podstatě v tomto případě celkem jedno, i když i v tomto případě platí že čím víc studených startů a kratších jízd tak u SAE nižší to číslo před "w" a u převážně delších jízdách vyšší to číslo za "w"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmena motorového oleja
kolko km ma najazdeny povodny motor.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zmena motorového oleja
ako moze byt po smrti?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zmena motorového oleja
Možná protože H-faktor
Junior dělal v Brně automobilovou školu a jeho spolužák je nyní v "hjondé" servisu, a že prý není zvláštnost měnit motor po 80-ti tkm.... Ale nevím - v tomto případě prodávám jak jsem koupil....
Junior dělal v Brně automobilovou školu a jeho spolužák je nyní v "hjondé" servisu, a že prý není zvláštnost měnit motor po 80-ti tkm.... Ale nevím - v tomto případě prodávám jak jsem koupil....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmena motorového oleja
Bo jsou lidi hovada a měli by jezdit z povozem taženým voly nebo chodit pěšky.Jízda povětšinou z podtočeným motorem(aby se ušetřilo) a nesmyslné výměny oleje(to aby se ušetřilo ještě víc) zkrátka motoru jaksi neprospívá.Ale spíše se přikláním k tomu,aby chodili pěšky,protože ono i 100 x nic nakonec umořilo i toho vola.bjukemen píše:ako moze byt po smrti?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zmena motorového oleja
V překladu: Zjistil jsem, že přestavba motoru v i20 na LPG mu škodí. Tedy si pořídím jiný a i ten přestavím, abych pokračoval v tomto druhu ubližování. Je to tak správně?inskeu píše:Kedze motor v i20ke ma uz najlepsie km za sebou a velmi si nerozumie s LPG caka ma jeho vymena. Nahradny motor ma najazdenych cca 12.000 km, opat bude jazdit na LPG.
Případně ještě závěr v duchu naznačené logiky: Je to špatný motor.
Re: Zmena motorového oleja
No a přesto (či právě proto?) se dokázal Hyundai i30 CRDi umístit na 1. místě v testech na 100 tis. km prováděných německým AutoBild-em (viz poslední číslo německého vydání z tohoto týdne). A to se redakce musela hodně snažit, aby to právě takto (ne)vyšlo...Pitris píše:Možná protože H-faktor
Re: Zmena motorového oleja
A pak pořídím motor další - a to vyplatíV překladu: Zjistil jsem, že přestavba motoru v i20 na LPG mu škodí. Tedy si pořídím jiný a i ten přestavím, abych pokračoval v tomto druhu ubližování....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmena motorového oleja
Nemyslim ze maju zle motory... policajne crdi maju natocene cez 300 000km a niesu problemy a olej sa meni po 20 000km a viac
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zmena motorového oleja
Navstevnik
Ale coby uz pri prestavbe na LPG som pocital s tym, ze raz pride ten moment, led bude potrebne riesit opravu alebo vymenu motora. Hyundai vseobecne si nerozumie s LPG.
V starom motore bol pouzity LL olej 5W30, meneny po 20.000 km + primazavanie LPG. Motor pri beznom jazdeni zvladol na LPG takmer 110.000 km. LPG urcite nebudem vymontovavat, skratim vymeny oleja na 10.000 km, viskozita 5W40, primazavanie upravim na vyssiu hodnotu.
Ale coby uz pri prestavbe na LPG som pocital s tym, ze raz pride ten moment, led bude potrebne riesit opravu alebo vymenu motora. Hyundai vseobecne si nerozumie s LPG.
V starom motore bol pouzity LL olej 5W30, meneny po 20.000 km + primazavanie LPG. Motor pri beznom jazdeni zvladol na LPG takmer 110.000 km. LPG urcite nebudem vymontovavat, skratim vymeny oleja na 10.000 km, viskozita 5W40, primazavanie upravim na vyssiu hodnotu.