Více oleje a rada ohledně 2T.
Moderátor: Colommbo
Zkoušel jsem nynější M2T do svého číňana,který má mazání z baňky,oilmaster,hrůza čoudivka. Už delší dobu jezdim agip city a rozdíl neskutečný. Podotykám že drandim 4-5 týdně do a z roboty 15+15 km. Do mínus 5 stupňů. (taky vzhled stroje to potvrzuje,v dešti,sněhu,soli,štěrku )
Naposledy upravil(a) Pedro dne úte bře 15, 2011 13:58, celkem upraveno 1 x.
Jako sichr k masteru,agip tam leju taky. I když to v manualu doporucujou jen při záběhu. Dělám to furt.
-na lahvi je napsáno SYNTHETISHE TECHNOLOGY a někaké další šarže. Pro mě je směrodatné : zvláště vhodný pro malé prskolety + kámoš do drtí přes tři roky. Cena je cca 200 kč/l. Jsou asi i levnější,ale vzhledem k tomu,za jak dlouho ten litr zmizí z nádobky,to neřešim. Hlavně že mu šmakuje,nezasírá svíci,tlumič ani laděné "střevo" výfuku.
-na lahvi je napsáno SYNTHETISHE TECHNOLOGY a někaké další šarže. Pro mě je směrodatné : zvláště vhodný pro malé prskolety + kámoš do drtí přes tři roky. Cena je cca 200 kč/l. Jsou asi i levnější,ale vzhledem k tomu,za jak dlouho ten litr zmizí z nádobky,to neřešim. Hlavně že mu šmakuje,nezasírá svíci,tlumič ani laděné "střevo" výfuku.
mastnák: A ták, ještě to jako připo.... Ten Agip je polosyntetický, to jsem si myslel, takže srovnávat ho s M2T (který stojí do 80,- Kč) není moc košer. Samozřejmě, že musí být lepší ten Agip, musí méně kouřit, karbonovat atd. Ta cena nic moc. Já beru polosynt. OMV za 110,- Kč, to už jsem tu asi psal.
Re: Více oleje a rada ohledně 2T.
Rád bych se vrátil k o oleji oleji STIHL... mám asi 3 měsíce novou pilu STIHL MS362. Od začátku dávám doporučený STHIL HP Ultra - ten zelený. Pila má nalítáno asi 15 hodin.
Před 14 dny přišla velká voda a vše v garáži mi zatopila. Včetně té pily. Voda jako taková by asi nevadila, ale ten jíl a jemný píseček se bohužel dostal výfukem až do motoru. Po očištění a pokusu zatáhnout stříkala z dekompresního ventilu špinavá voda. Pro jistotu jsem pilu rozebral a udělal dobře, pte voda byla i v klice.. Motor jsem celý několikrát propláchnul bioethanolem, dokud se vyplavoval jíl a kliku dočasně zalil olejem. Pak jsem byl v Klatovech v prodejně - pokusit se získat servisní manuál. Tam mě technik řekl, že žádný nemá ( jen v PC online) a že pilu rozebírat byla blbost, že by se to vyplavilo samu. Tak jsem si udělal obrázek....
Ale proč to píšu. Při sundání válce byl na horní části pístu karbon, mírně i mezi hranou a horním pístním kroužkem.
Po 15hodinách! Ještě mám křovinořez Jonsered asi 10 let starý, od počátku jetý na červený STIHL olej.
Když jsem mu před rokem a půl dělal "očistu" , měl jsem také vše rozebrané, ale píst byl nahoře ( všude) čistý jako miminko. Bez jakéhokoliv karbonu. Proto mě ten píst u STIHL pily tak překvapil- nahoře černý, při pístním kroužku také. Závěr: ten zelený, mimo jiné ekologický a hodně předražený olej od STIHLu je asi pěkný šmejd. Píst jsem vyčistil a přecházím také na červený STIHL olej, ten zelený už nechci ani vidět. Pila už jede, zdá se mi, že na ten červený olej méně viditelně kouří.
To samé je s oleji do lodního motoru, jak se jedná o nějakou ekologii - odbouratelnou ...bla, bla, vždy je to na úkor kvality. Tyhle ekologické sra**y doporučuji nebrat!
Jinak co se týče přechodu oleje z minerálního na full syntetický, prý se to má nejprve vyčistit od karbonu, protože syntetické oleje mají tendenci karbon rozpouštět.
Před 14 dny přišla velká voda a vše v garáži mi zatopila. Včetně té pily. Voda jako taková by asi nevadila, ale ten jíl a jemný píseček se bohužel dostal výfukem až do motoru. Po očištění a pokusu zatáhnout stříkala z dekompresního ventilu špinavá voda. Pro jistotu jsem pilu rozebral a udělal dobře, pte voda byla i v klice.. Motor jsem celý několikrát propláchnul bioethanolem, dokud se vyplavoval jíl a kliku dočasně zalil olejem. Pak jsem byl v Klatovech v prodejně - pokusit se získat servisní manuál. Tam mě technik řekl, že žádný nemá ( jen v PC online) a že pilu rozebírat byla blbost, že by se to vyplavilo samu. Tak jsem si udělal obrázek....
Ale proč to píšu. Při sundání válce byl na horní části pístu karbon, mírně i mezi hranou a horním pístním kroužkem.
Po 15hodinách! Ještě mám křovinořez Jonsered asi 10 let starý, od počátku jetý na červený STIHL olej.
Když jsem mu před rokem a půl dělal "očistu" , měl jsem také vše rozebrané, ale píst byl nahoře ( všude) čistý jako miminko. Bez jakéhokoliv karbonu. Proto mě ten píst u STIHL pily tak překvapil- nahoře černý, při pístním kroužku také. Závěr: ten zelený, mimo jiné ekologický a hodně předražený olej od STIHLu je asi pěkný šmejd. Píst jsem vyčistil a přecházím také na červený STIHL olej, ten zelený už nechci ani vidět. Pila už jede, zdá se mi, že na ten červený olej méně viditelně kouří.
To samé je s oleji do lodního motoru, jak se jedná o nějakou ekologii - odbouratelnou ...bla, bla, vždy je to na úkor kvality. Tyhle ekologické sra**y doporučuji nebrat!
Jinak co se týče přechodu oleje z minerálního na full syntetický, prý se to má nejprve vyčistit od karbonu, protože syntetické oleje mají tendenci karbon rozpouštět.
Re: Více oleje a rada ohledně 2T.
Akorát že tato poučka je nepřesně formulovaná. Správně by to mělo znít asi tak, že "při přechodu z oleje zastaralých klasifikací na olej soudobých klasifikací..." Minerálnost/syntetičnost s tím totiž nemá prakticky nic společného.Lemon píše:Jinak co se týče přechodu oleje z minerálního na full syntetický, prý se to má nejprve vyčistit od karbonu, protože syntetické oleje mají tendenci karbon rozpouštět.
Re: Více oleje a rada ohledně 2T.
Lemon: Někdy bývá seřízení karbecu výrobcem nastaveno pro záběh (motor nejde do nejvyšších ot. nemá tak ostrou akceleraci, víc kouří...) a pak se doporučuje znovu seřídit. To by mohlo vysvětlovat ten karbon z bohatší směsi.
Ale klidně to může být ten olej...
Samotného mě štval křoviňák, který se dusil a neměl výkon. Seřízení trysek L, H chvíli fungovalo a příště se to opakovalo. Tak jsem se nas*al, vyházel omezovače na šroubkách a malý křoviňáček 29 ccm lítá jako čert.
Ale klidně to může být ten olej...
Samotného mě štval křoviňák, který se dusil a neměl výkon. Seřízení trysek L, H chvíli fungovalo a příště se to opakovalo. Tak jsem se nas*al, vyházel omezovače na šroubkách a malý křoviňáček 29 ccm lítá jako čert.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40