Spotřeba - a jiné

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od lengy60 »

Fungl novou,dálnice 130-140 :roll: ...čemu se diví? :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

NOVON: O3 1.4TSI má 103kW, 132kW má, tuším, 1.8TSI. Ale to neva, i tak ta spotřeba malá není. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Nevím jak v O3, ale i 1.4 TSI (twincharger) býval naladěn na 132kW. Ale 10,6 na sto při 130-ti? :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od lengy60 »

Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Brembo »

Ved je známe,že TSI motory su usporné,len ked sa podtáčaju.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
svara

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara »

Brembo píše:Ved je známe,že TSI motory su usporné,len ked sa podtáčaju.
Proto, i když jsem vychválil 1,2 TSI automatem, jsem rád za moji 1,4 s manuálem. :)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Kdo mě už trochu zná, ví, že nejsem příznivcem ani malých motůrků ani automatických (či jim podobných - DSG, Easytronic, variátor) převodovek. Ke svému motoristickému životu potřebuju prostě motor s vyšším objemem a počtem válců a vedle sebe na tunelu (či u volantu, to je fuk) klacek, s nímž si můžu podle libosti kvedlat, pak mám pocit, že auto jede aspoň trochu podle toho, jak chci já, a ne jak chce ono (ano, některé převodové systémy umožňují ruční/sekvenční řazení, ale to stejně není ono... :) .) Automat jsem za jistých okolností, ale se skřípěním zbytku zubů, ochoten připustit, nicméně zas jen a pouze v kombinaci s odpovídajícím motorem (V6, V8 nejlépe 4L objemu a výš.) :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od BigBang »

Brembo píše:Ved je známe,že TSI motory su usporné,len ked sa podtáčaju.
Nemůžu říct, že bych já nebo táta motor podtáčeli a většina jízd je do 10 km a za 7500 km dlouhodobá spotřeba 6l/100km...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od rousini »

Colommbo píše:Kdo mě už trochu zná, ví, že nejsem příznivcem ani malých motůrků ani automatických (či jim podobných - DSG, Easytronic, variátor) převodovek...
Já jsem měl podobnou filozofi a ani jsem ji úplně neopustil. Nicméně minulý rok jsem absolvoval delší jízdu, jako spolujezdec v BMW X3. Motor jen 2.0 D (140kW) a 8° automat. Jelo to docela logicky, plynulé řazení, podřazovaní ve vhodný moment bez cukání, při požadavku na dynamiku vytáčení motoru...
Osobně bych to s ohledem na tahání přívěsu, kdy spojka v kolonách dostává na frak, měnil z fleku.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od lengy60 »

Pokud vím,tak ta úspora přeplňovaných 3 válců by se měla a také projevuje hlavně v městském provozu.Pokud jsem měl možnost srovnání motoru 1.4 16 V 63 kW a 1.2 TSI(4 vál)63 kW,tak právě v městském provozu byl ten druhý úspornější,pokud se to honilo po dálnici spotřeba vycházela +- na stejno. Průměrnou rychlost 170 km po dálnici jsem jako ti testéři Peugeotu 308 SW nikdy nedosáhl,takže těžko říct,zda by ta spotřeba byla také 15 l,jak v tom testu uváděli.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

A co z toho Tvého příkladu dokazuje úsporu přeplňovaných 3 válců, když....
lengy60 píše:....Pokud jsem měl možnost srovnání motoru 1.4 16 V 63 kW a 1.2 TSI(4 vál)63 kW,tak právě v městském provozu byl ten druhý úspornější,pokud se to honilo po dálnici spotřeba vycházela +- na stejno....
....jsou oba motory čtyřhrnky :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od lengy60 »

Já nemám potřebu dokazovat nikomu nic :D a navíc jsem měl dojem,že je zde řeč o motorech TSI,což i ten 4 vál byl. :idea:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jezevcik »

Ale poukazoval jsi na přeplňované tříválce vs. čtyřválce.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od lengy60 »

No a co?Taky má ten 3 vál menší obsah nebo ne?Mně se nejvíc líbí,že v tom nikdo nejezdil,nemá s tím žádné zkušenosti,ale všichni už dopředu vědí,že to bude stát za prd. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Nenech prchlivost cloumat svým majestátem :P jen jsme se podivili, že si konstatoval tříválec a srovnával čtyřválce.
A máš pravdu - v tříválci jsem nejel a dobrovolně ani nechci něco co má válců míň jak kol. Ten tříhrnek ani kdyby měl 3 turba a 300koní tak prostě (aspoň trošku) kulatě nepůjde :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět