Citroen namiesto hydropruzenia vymyslel nove tlmice

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Citroen namiesto hydropruzenia vymyslel nove tlmice

Příspěvek od Misojogi »

http://www.topspeed.sk/citroen-nadviaze ... icov/10607
Zatiaľ čo klasické odpruženie využíva tlmič, vinutú pružinu a mechanické dorazy, novinka od Citroënu používa dva samostatné hydraulické dorazy - jeden pre útlm a druhý pre odskok.

Princíp fungovania je pritom jednoduchý. Zatiaľ čo klasické odpruženie využíva tlmič, vinutú pružinu a mechanické dorazy, novinka od Citroënu používa dva samostatné hydraulické dorazy - jeden pre útlm a druhý pre odskok. V závislosti od namáhania pracujú tlmiče dvoma spôsobmi. Pri miernom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pohybujú vertikálne bez toho, aby sa dostávali do kontaktu s hydraulickými dorazmi. Prítomnosť týchto dorazov umožnila konštruktérom využiť oveľa vyšší pracovný zdvih kolies, čo podľa automobilky vytvára pocit "lietajúceho koberca". Akoby sa vozidlo nad nerovnosťami vozovky iba vznášalo. No pri výraznom útlme a odskoku sa tlmiče a pružiny pri svojom pohybe dostanú do kontaktu s hydraulickými dorazmi, ktoré progresívne spomalia ich pohyb a zabránia tak tvrdým nárazom. Pokým klasické mechanické dorazy iba absorbujú energiu, hydraulické ju aj rozptýlia, čím sa odstráni efekt odskoku.
zaujimave som zvedavy ci tie specialne tlmice budu nakoniec vyrabat pre vsetky auta vsetkych vyrobcov (dal by som si do favorita) alebo len pre ich francuzke auta
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Citroen namiesto hydropruzenia vymyslel nove tlmice

Příspěvek od Pitris »

Než to bude běžně k dispozici (a jestli vůbec), tak bude Favoritík už dávno na pravdě boží :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Citroen namiesto hydropruzenia vymyslel nove tlmice

Příspěvek od Itall »

Podle popisu by to znamenalo měkčí pružiny v kombinaci s hydraulickými dorazy. Takže montáž na jiné auto a s běžnými pružinami by nespíš nefungovala i kdyby se to dalo nějak zbastlit. Pamatuji se, že otec na Fábii měnil přetržené dorazy (přídavné pěnové pružiny) vzadu, použil nějaké neoriginální, co se prodávaly v krámu, a po montáži bylo pružení tvrdé jak cyp.
Odpovědět