Já vím - proto jsem to napsal Abys věděl že olejem to není To už spíš ty svíce....lengy60 píše:To jsem tady psal já....
Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ale tak to já vím nebo víceméně si to myslím taky,ale na druhou stranu vím prd,jaký vliv má vyšší(nižší)obsah popílku a těch dalších ingrediencí na katalyzátor nebo jaký je rozdíl v KATu z roku 2005 a 2010,takže člověk začne pochybovat,zda na tom přeci jen něco pravdy není.Svíčky ano,ale zase je divné,že loni s těmi svíčkami vše OK a letos špatně.A že by NGK byly po smrti po 20 tis. se mi moc nezdá,ale jeden nikdy neví.Je třeba ovšem říct,že mi nic v servisu nenutili.Žádné,tak hned vyměníme olej,filtr a provedeme dekarbonizaci se nekonalo.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Také nevím jaký vliv má obsah popílku na katalyzátor. Peugeot 207 1,4i, má do roku 2010
doporučený olej B 71 2296 5W/40, A3/B4.Ten samý motor rv. 2012, je doporučený B 71 2290,
5W/30, tedy C2 A5/B5. Přičemž C2 = lehkoběžný, popel max. 0,8. A5/B5 = lehkoběžný, popel
max. 1,6. A3/B4 popel = 1,0 - 1,6. Já mohu použít olej, dle serv. knížky A5/B5, který má
popel jako A3/B4. A5/B5 je se sníženou HTHS. Hustější olej, s normální HTHS vyskositou, nemůže
motoru ublížit. Akorát nebude tak úsporný. Takže jako možný kompromis mě vychází olej
např. Sunoco Synturo Xenon C3-10. 5W/30 nebo 5W/40. Oba mají HTHS 3,7.
Co se emisí týká, zkusil bych jiný benzin. Zkušenosti mého syna. Ale nemusí to fungovat vždy
a už vůbec ne u každého motoru.
doporučený olej B 71 2296 5W/40, A3/B4.Ten samý motor rv. 2012, je doporučený B 71 2290,
5W/30, tedy C2 A5/B5. Přičemž C2 = lehkoběžný, popel max. 0,8. A5/B5 = lehkoběžný, popel
max. 1,6. A3/B4 popel = 1,0 - 1,6. Já mohu použít olej, dle serv. knížky A5/B5, který má
popel jako A3/B4. A5/B5 je se sníženou HTHS. Hustější olej, s normální HTHS vyskositou, nemůže
motoru ublížit. Akorát nebude tak úsporný. Takže jako možný kompromis mě vychází olej
např. Sunoco Synturo Xenon C3-10. 5W/30 nebo 5W/40. Oba mají HTHS 3,7.
Co se emisí týká, zkusil bych jiný benzin. Zkušenosti mého syna. Ale nemusí to fungovat vždy
a už vůbec ne u každého motoru.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak vliv mít bude,jde o to,zda tak markantní,aby to dělalo s KATem po ujetí 30 t km s plnotučným olejem takový problém. Nedávno jeden kolega ze Slovenska řešil lapálii s FAP filtrem a protože už nevěděl kudy kam,tak na radu známého zajel do Maďarska.Tam mu technik říkal,co že pořád řeší nějaký FAP,že ten auto přežije.Závadu našli a odstranili během pár hodin,samozřejmě byl FAP v pořádku.Dle mého skromného soudu může mít ten olej na emise hodnoty leda tak při testu v tom bezvětrném tunelu a ne při běžných emisích.No uvidím ve středu po výměně svíček jak to bude.Chci to ještě také zkusit před jejich výměnou,zda to už nebude OK,protože po vymazání té závady a nahrání nového softu se auto bezprostředně po startu chová lépe a nemusím na něj jak na prvničku.Benzín mohu samozřejmě vyzkoušet jiný,ale nemyslím si,že by měl takový vliv.Účtenky jsem zrovna před pár dny vyhodil,takže nevím co v nádrži teď mám,ale jestli mě paměť neklame,tak je tam MOL+Wynns.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je tak, když si člověk nezapisuje tankování do notýsku...Účtenky jsem zrovna před pár dny vyhodil,takže nevím co v nádrži teď mám
Jinak k emisím: někde jsem četl, že údajně lepších emisí lze dosáhnout směsí N95 nepo lepší + E85 půl napůl, pokud motor snese, případně víc benzínu. Ovšem, je to jenom pověst...
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No ještě si povedu deníček. A E85 bych do nádrže nenalil ani omylem.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Když můžu líh nalít tu a tam do sebe, proč ne do auta...Pokud bych měl problém s emisemi, tak je to ten nejjednodušší, nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak se ho pokusit vyřešit (pouze projít ME, problém pak dořešit dokonale). Pokud se budeš pohybovat někde max. ve 1/4 nádrže, dá se to úspěšně eliminovat dotankováním benzínu do plna. Není co ztratit. A deníček je náhodou moc príma . V případě zájmu mohu vzít na některý sraz.
Naposledy upravil(a) Dan1 dne pon kvě 30, 2016 17:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mne by spise zajimalo, jestli tzv. fullsaps oleje v tom hraji roli.
Spise bych vyzkousel olej ACEA C3.
Spise bych vyzkousel olej ACEA C3.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Asi ano, jako následující krok.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokud davam oleje ACEA A3, ktere splnuji normy vyrobce vozidla, tak katalizator snad musi vydrzet vice, nez 60 tkm, ne?
To by se pak rovnou mohl davat ACEA C3 i kdyz auto nema casticovy filtr.
To by se pak rovnou mohl davat ACEA C3 i kdyz auto nema casticovy filtr.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dan1: Na to,abych prošel emisemi nepotřebuji ethanol,ostatně TK mám hotovou. Jde mi jen o to,přijít na kde je problém.
Pandora: Ano,pokud bude problém přetrvávat i po výměně svíček, respektive po výmazu závady a přehrání softu,tak zkusím změnit olej.Ale tak nějak stále doufám,že problém bude ve svíčkách a nebo jsem natankoval nějaký hnus a vyhodilo to tu závadu.Ve středu se ozvu,teď už mlátíme prázdnou slámu.
P.S. Já žil v domnění,že deníček si píší pouze dívky v době dospívání.
Pandora: Ano,pokud bude problém přetrvávat i po výměně svíček, respektive po výmazu závady a přehrání softu,tak zkusím změnit olej.Ale tak nějak stále doufám,že problém bude ve svíčkách a nebo jsem natankoval nějaký hnus a vyhodilo to tu závadu.Ve středu se ozvu,teď už mlátíme prázdnou slámu.
P.S. Já žil v domnění,že deníček si píší pouze dívky v době dospívání.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Služební Fabča bude mít za chvíli 360 tkm,olej se mění po 30 tis a KAT je původní.Pandora píše:Pokud davam oleje ACEA A3, ktere splnuji normy vyrobce vozidla, tak katalizator snad musi vydrzet vice, nez 60 tkm, ne?
To by se pak rovnou mohl davat ACEA C3 i kdyz auto nema casticovy filtr.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak vyzkousej Vervu na Benzine Plus, spolu pak s tim olejem event.
Skoda, ze Mogul Extreme ani Millers v XF viskozitu 5w40 v te PSA norme nenabizi.
Skoda, ze Mogul Extreme ani Millers v XF viskozitu 5w40 v te PSA norme nenabizi.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Je to spíš takový občasníček, něco jako serviska. Někdy nebýt výměny oleje, nemám ten rok o čem psát. My tady na jihu máme různé úchylkyP.S. Já žil v domnění,že deníček si píší pouze dívky v době dospívání.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Teď jsem zase chvíli prolézal zahraniční fóra a tam popisuje maník problém přesně opačný.Tedy emisemi prošel bez problémů a neustále se mu rozsvěcí diagnostika motoru,to se mi tedy neděje a žárovka prasklá není. Vervu nevyzkouším,bo v našem městečku ji nemají,ale není problém natankovat MaxxMotion.
Norma PSA mě až tak netrápí a olejů C2,C3 je habakuk,klidně tam naliji tenhle.
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -0w40.aspx#
Norma PSA mě až tak netrápí a olejů C2,C3 je habakuk,klidně tam naliji tenhle.
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -0w40.aspx#
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW