Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:To jsem tady psal já....
Já vím - proto jsem to napsal 8) Abys věděl že olejem to není :x To už spíš ty svíce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Ale tak to já vím nebo víceméně si to myslím taky,ale na druhou stranu vím prd,jaký vliv má vyšší(nižší)obsah popílku a těch dalších ingrediencí na katalyzátor nebo jaký je rozdíl v KATu z roku 2005 a 2010,takže člověk začne pochybovat,zda na tom přeci jen něco pravdy není.Svíčky ano,ale zase je divné,že loni s těmi svíčkami vše OK a letos špatně.A že by NGK byly po smrti po 20 tis. se mi moc nezdá,ale jeden nikdy neví.Je třeba ovšem říct,že mi nic v servisu nenutili.Žádné,tak hned vyměníme olej,filtr a provedeme dekarbonizaci se nekonalo. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Také nevím jaký vliv má obsah popílku na katalyzátor. Peugeot 207 1,4i, má do roku 2010
doporučený olej B 71 2296 5W/40, A3/B4.Ten samý motor rv. 2012, je doporučený B 71 2290,
5W/30, tedy C2 A5/B5. Přičemž C2 = lehkoběžný, popel max. 0,8. A5/B5 = lehkoběžný, popel
max. 1,6. A3/B4 popel = 1,0 - 1,6. Já mohu použít olej, dle serv. knížky A5/B5, který má
popel jako A3/B4. A5/B5 je se sníženou HTHS. Hustější olej, s normální HTHS vyskositou, nemůže
motoru ublížit. Akorát nebude tak úsporný. Takže jako možný kompromis mě vychází olej
např. Sunoco Synturo Xenon C3-10. 5W/30 nebo 5W/40. Oba mají HTHS 3,7. :wink:
Co se emisí týká, zkusil bych jiný benzin. Zkušenosti mého syna. Ale nemusí to fungovat vždy
a už vůbec ne u každého motoru. :?:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak vliv mít bude,jde o to,zda tak markantní,aby to dělalo s KATem po ujetí 30 t km s plnotučným olejem takový problém. :idea: Nedávno jeden kolega ze Slovenska řešil lapálii s FAP filtrem a protože už nevěděl kudy kam,tak na radu známého zajel do Maďarska.Tam mu technik říkal,co že pořád řeší nějaký FAP,že ten auto přežije.Závadu našli a odstranili během pár hodin,samozřejmě byl FAP v pořádku.Dle mého skromného soudu může mít ten olej na emise hodnoty leda tak při testu v tom bezvětrném tunelu a ne při běžných emisích.No uvidím ve středu po výměně svíček jak to bude.Chci to ještě také zkusit před jejich výměnou,zda to už nebude OK,protože po vymazání té závady a nahrání nového softu se auto bezprostředně po startu chová lépe a nemusím na něj jak na prvničku.Benzín mohu samozřejmě vyzkoušet jiný,ale nemyslím si,že by měl takový vliv.Účtenky jsem zrovna před pár dny vyhodil,takže nevím co v nádrži teď mám,ale jestli mě paměť neklame,tak je tam MOL+Wynns.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dan1 »

Účtenky jsem zrovna před pár dny vyhodil,takže nevím co v nádrži teď mám
To je tak, když si člověk nezapisuje tankování do notýsku...
Jinak k emisím: někde jsem četl, že údajně lepších emisí lze dosáhnout směsí N95 nepo lepší + E85 půl napůl, pokud motor snese, případně víc benzínu. Ovšem, je to jenom pověst...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No ještě si povedu deníček. :lol: A E85 bych do nádrže nenalil ani omylem. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dan1 »

Když můžu líh nalít tu a tam do sebe, proč ne do auta...Pokud bych měl problém s emisemi, tak je to ten nejjednodušší, nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak se ho pokusit vyřešit (pouze projít ME, problém pak dořešit dokonale). Pokud se budeš pohybovat někde max. ve 1/4 nádrže, dá se to úspěšně eliminovat dotankováním benzínu do plna. Není co ztratit. A deníček je náhodou moc príma :mrgreen:. V případě zájmu mohu vzít na některý sraz.
Naposledy upravil(a) Dan1 dne pon kvě 30, 2016 17:46, celkem upraveno 1 x.
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pandora »

Mne by spise zajimalo, jestli tzv. fullsaps oleje v tom hraji roli.
Spise bych vyzkousel olej ACEA C3.
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dan1 »

Asi ano, jako následující krok.
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pandora »

Pokud davam oleje ACEA A3, ktere splnuji normy vyrobce vozidla, tak katalizator snad musi vydrzet vice, nez 60 tkm, ne?
To by se pak rovnou mohl davat ACEA C3 i kdyz auto nema casticovy filtr.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Dan1: Na to,abych prošel emisemi nepotřebuji ethanol,ostatně TK mám hotovou. :D Jde mi jen o to,přijít na kde je problém. :idea:
Pandora: Ano,pokud bude problém přetrvávat i po výměně svíček, respektive po výmazu závady a přehrání softu,tak zkusím změnit olej.Ale tak nějak stále doufám,že problém bude ve svíčkách a nebo jsem natankoval nějaký hnus a vyhodilo to tu závadu.Ve středu se ozvu,teď už mlátíme prázdnou slámu.
P.S. Já žil v domnění,že deníček si píší pouze dívky v době dospívání. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pandora píše:Pokud davam oleje ACEA A3, ktere splnuji normy vyrobce vozidla, tak katalizator snad musi vydrzet vice, nez 60 tkm, ne?
To by se pak rovnou mohl davat ACEA C3 i kdyz auto nema casticovy filtr.
Služební Fabča bude mít za chvíli 360 tkm,olej se mění po 30 tis a KAT je původní. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pandora »

Tak vyzkousej Vervu na Benzine Plus, spolu pak s tim olejem event.

Skoda, ze Mogul Extreme ani Millers v XF viskozitu 5w40 v te PSA norme nenabizi.
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Dan1 »

P.S. Já žil v domnění,že deníček si píší pouze dívky v době dospívání. :mrgreen:
Je to spíš takový občasníček, něco jako serviska. Někdy nebýt výměny oleje, nemám ten rok o čem psát. My tady na jihu máme různé úchylky :D
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Teď jsem zase chvíli prolézal zahraniční fóra a tam popisuje maník problém přesně opačný.Tedy emisemi prošel bez problémů a neustále se mu rozsvěcí diagnostika motoru,to se mi tedy neděje a žárovka prasklá není. :D Vervu nevyzkouším,bo v našem městečku ji nemají,ale není problém natankovat MaxxMotion.
Norma PSA mě až tak netrápí a olejů C2,C3 je habakuk,klidně tam naliji tenhle.
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -0w40.aspx#
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět