zajetí motoru sekačky B&S

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od j.kiwi »

Dobré ráno,
nám fungl novou sekačku Stiga s motorem BS 550E - 4 takt, 4 HP - a chtěl bych se poradit ohledně zajetí motoru. Moje představa je, že koupím nějakou 10W-40 (máme tady total za 95Kč a paramo trysk za 78 Kč), provedu 1-2 sekání (cca 4 mth) a olej odsaju (už to nemá výpustný šroub, což nechápu) a naplním znova, pak po cca 10 mth, vyměním znova a nechám do konce sezóny.
pak standart výměna před sezónou - co vy na to ??
Prodejce mne nutí do 5w-30 A1/A5, což se mi na záběh moc nelíbí, ale sekačka se prodává suchá, takže to je na mně :wink:
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27473
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od Pitris »

Já bych (možná paradoxně) na ty první 4mth dal tu 5w30 ACEA A1 a pak na těch dalších 10mth tu 10w40-ku.... A potom jak říkáš. Na ten "prvotní" záběh by podle mě byla vhodnější ta 5w30 a pak až kvalitnější 10w40 A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od rousini »

Mě absence výpustného šroubu taky štvala, ale jen do první výměny, kdy jsem zjistil, že naklápěním sekačky není problém se strefit do vedle přistavené zavařovačky...
Olej bych nehrotil, něco co používáš ve vozovém parku...
Prvně po pár motohodinách a pak vždy na jaře nastartovat, posekat ze dva koše (ohřát olej) a vyměnit. Za 10 let sekačka spíš vyrezne než, že bys utahal motor.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od j.kiwi »

Tak jsem tam nalil Elf 10w-40 a provedl první žatvu :D , zatím vše funguje - po těch 4 mth ho vyměním za zbytek Elfu (lije se tam 045 l oleje).
To Rousini - to vylívání do zavařovačky vyzkouším, dokonce v návodu k motoru je, že se olej vylívá nahnutím stroje - tak uvidím, zdali se mi to povede (v nejhorším má soused odsávačku)
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od rousini »

Jasně vyzkoušej. Mě z Hondy kouká docela dlouhý nátrubek (nalévací hrdlo) a flaška od znojemských okurek je na to certifikovaná :wink:
Kdyžtak si to můžeš doladit nastavením výšky podvozku.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
J. Kiwi

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od J. Kiwi »

Tak zabehovy olej vypuštěn a měl divnou šedou barvu - takovou jsem ještě neviděl
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27473
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od Pitris »

Předpokládám že nový olej byl barvy standardní - no uvidíš až ho vyliješ příště. Ale šedá barva ? :? :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od rousini »

Já zajížděl asi před 4 roky. Nějak mě tam nic neupoutalo.
Šedá barva...asi nějaké zvýšené množsví otěru... Pro jistotu trochu oleje na vizuální kontrolu odlej po pár MTH. V případě šedé bych docela znervózněl :shock:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od j.kiwi »

olej byl standartní ELF 10w-40, barva po vypuštění našedlá až stříbrná, dal jsem nový a uvidím - taky mne to zarazilo, že není hnědý
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od Dan1 »

Přesně takovou barvu oleje mívám ve skůtru, se kterým jezdím krátké vzdálenosti. Nestačí se pořádně prohřát a je podle mě silně ředěn palivem, což je taky čuchometricky cítit. Je to stříkačka a sytič jaksi nejde vypnout růčo. Víc by napověděla kapková zkouška, což mi sice u sekačky přijde trochu úchylárna, ale jsme na olejářském fóru a sekačka je navíc nová. Před lety jsem měnil sousedovi na zahrádce olej v sekačce MTD z Mountfieldu a olej měl taky tebou popisovanou barvu. Obvykle se sekalo tak max. 30 minut s přestávkami na vysypání koše. A motor určitě nijak nezajížděl. Pokud máš manuální sytič, tak co nejdřív stáhnout. Pokud je automatický s voskovou patronou, tak pěkně pianinko sekat, ať to nějakou chvíli trvá a palivo se z oleje stačí odpařit, alespoň lehčí frakce.
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od j.kiwi »

Tak jsem provedl další výměnu po cca 30 mth a olej byl tentokrát tmavý s jemným stříbrným nádechem (ale opravdu jemným) a jak napsal Dan přede mnou, čuchometricky byl cítit benzín. Problém je v tom, že v rámci bezpečnosti motor jede vč. sekání, jen když člověk drží páčku na držadle - motor tedy jede v režimu start - stop, kdy vysypávám koš (což je v intervalu cca 3 min)
Nyní aplikován Valvoline 10w40 Allclimate, tak uvidím :D
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27473
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: zajetí motoru sekačky B&S

Příspěvek od Pitris »

Do křížovky: (Staro)nový způsob zkoumání kvality oleje - čuchometrie :)
Ovšem i tato metoda "umí" ohodnotit (ne)kvalitu oleje pokud je tam již hodně cítit benzin....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět