AVIATICON UNIQUE 5W/40
Moderátor: Colommbo
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jiří Opel GM 10W-40 5l za cca 380Kc (1l oleja za necelých 80Kc)
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jestli v 5w50 Sunoco nebo Elf bych volil podle toho jestli chci pěti nebo čtyřlitrové balení - oba dva to jsou (a nemyslím to špatně, spiš naopak) "staré poctivé", kvalitní oleje
Ale GM oil či Aviaticon 10w40 to zvládnou taky.
Ale GM oil či Aviaticon 10w40 to zvládnou taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Dík za upozornění, to jsem nevěděl. No tak ještě uvidím, času dost, mám 4 litry 10W-40 na dolévání tak až to spapá tak vyzkouším nějaký 5W-50.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jiří: O Elfu Excellium vím z jiného e-shopu za velmi podobnou cenu, ale nezkoušel jsem jej. Ano, týká se to mého motoru (24v) - manuál k vozu uvádí spotřebu oleje 0,6/1000km, někde jsem kdysi četl dokonce 0,7/1000km a tak nějak to vychází i s padesátkou, používám ji už čtyři roky a asi 70tis.km a myslím, že s ohledem na stav ventilových gufer (na tacho 230tis.km, výměna už je v plánu) by čtyřicítka motoru chutnala náramně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
AVIATICON UNIQUE 5W/40
Trochu oživím téma AVIATICON svými zkušenostmi. Tyto oleje používáme s kamarádem do svých vozů 2-3 roky, měníme každých cca 10tkm. On 5w-30 C3 nalívaný za bezkonkurenční cenu, má Passata 2.0TDi, ročně najede 25-30tkm, loni v 250tkm nechal vyměnit v motoru nějaké kurvítko, servisák co to měl rozdělaný říkal, že tak čistý motor tady ještě neměl. Nějakej machr od Litoměřic, co se věnuje převážně těmto motorům, předchází závadám a šetří lidem desítky tisíc výměnou nějaké hřídelky, ale to nemá nic společného s olejem, prostě z výroby použitá špatná ocel.
Já používám Aviaticon 5w-40 - nalívaný, měním 2x ročně, motor od Mercedesu 1.5 s náplní 5,5 litru má na tacho 310tkm (skutečnost kdo ví), jen si chrochtá, nikdy jsem neřešil problém.
Teď jsem to začal sypat i do T4, která si po těch stovkám najetých km vezme mezi výměnami pár litrů, ale při té ceně vůbec neřeším.
Ségře to liju do Yarise, kamarádům... Pokud někdo netrvá na "své" značce, kterou mu se snažím vymluvit a říkám, že za ušetřené peníze může vyměnit olej 2x častěji.
Za nás maximální spokojenost.
P.S Nemáte někdo tabulku výměny olejů, která se řídí nejen najetými km, ale i počtem studených startů?
Já používám Aviaticon 5w-40 - nalívaný, měním 2x ročně, motor od Mercedesu 1.5 s náplní 5,5 litru má na tacho 310tkm (skutečnost kdo ví), jen si chrochtá, nikdy jsem neřešil problém.
Teď jsem to začal sypat i do T4, která si po těch stovkám najetých km vezme mezi výměnami pár litrů, ale při té ceně vůbec neřeším.
Ségře to liju do Yarise, kamarádům... Pokud někdo netrvá na "své" značce, kterou mu se snažím vymluvit a říkám, že za ušetřené peníze může vyměnit olej 2x častěji.
Za nás maximální spokojenost.
P.S Nemáte někdo tabulku výměny olejů, která se řídí nejen najetými km, ale i počtem studených startů?
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Téměř bych si dovolil tvrdit, že hlavní roli v těchto případech nehraje ani tak samotný olej jako spíš jeho výměnné intervaly, ve druhém případě ještě podpořené velkou náplní oleje v malém motoru (sám mám jen o čtvrt litru náplně víc.) Pokračujte tak dál, chlapi!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
O tabulce podle počtu studených startů nevím - ne že by neexistovala...
Zrovna teď se nějaký motorář z NASCAR vyjadřoval k výměnným lhůtám:
- krátké cuky, futr studený motor => 3 000km a ven
a tak to pokračovalo až k dlouhým dálničním jízdám s výměnou po 20 000 km.
Zrovna teď se nějaký motorář z NASCAR vyjadřoval k výměnným lhůtám:
- krátké cuky, futr studený motor => 3 000km a ven
a tak to pokračovalo až k dlouhým dálničním jízdám s výměnou po 20 000 km.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
A i kdyby byla, tak to budou jen obecné údaje, bo o stavu toho oleje rozhoduje stav onoho konkrétního motoru (třeba průnik paliva a vlhkosti do klikové skříně).
A něco k tomu z jiného vlákna....
A něco k tomu z jiného vlákna....
Shi píše:Hodně zajímavá diplomová práce na téma vývoj algoritmu odhadu stavu oleje:
https://etda.libraries.psu.edu/files/fi ... ssions/392
V závěru tam uvádí pro jednotlivé režimy provozu auta kdy je asi tak olej zralý na výměnu.
Pouze krátké jízdy v zimě - po ujetí 3000 mil (5000 km) má olej dost.
Pouze krátké jízdy, nebo pouze zimní provoz - po ujetí 5000 mil (8 000 km) má olej dost.
Dlouhé trasy - po ujetí 14 000 mil (23 000 km) má olej dost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
rousini: Zrovna jsem chtěl upřesnit, že se jednalo o míle, a admin byl rychlejší... Furt si prostě myslím, že dobrý olej ano, ale včasné výměny jsou důležitější.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Takže při kombinaci je 10tkm asi dobrý, ségra lítá jen po Brně, tak ji to měním ročně, což odpovídá v jejím případě 8tkm
Kamarádova žena pozná podle zvuku, že se ji zdá kolem 10tkm, že chce olej vyměnit, ač to nalítá za 5měs., asi tím, že je hudebnice
Kéž by více žen takto slyšelo motor.
Kamarádova žena pozná podle zvuku, že se ji zdá kolem 10tkm, že chce olej vyměnit, ač to nalítá za 5měs., asi tím, že je hudebnice
Kéž by více žen takto slyšelo motor.
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jo. Těch (do) 10 tkm "v kombinaci" je
A když paní umí poslouchat motor, je to taky gut.
A když paní umí poslouchat motor, je to taky gut.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
V pravotočivé zatáčce na Vídeň Aviaticon Unique SL 5W-40 SN/CF 99 peněz za litr a stáčený - 69 Kč/l.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
To kurvítko není "špatnou ocelí", ale konstrukční vadou (použita osička se šestihranným namísto čyřhranným osazením), která souvisí s oleje "jenom" tím, že kurví pohon olejového čerpadla způsobem, kdy řidič kvůli nafixlované kontrolce tlaku oleje nemá šanci včas poznat, že motor není dostatečně mazán. Druhou variantou je utržení kladky rozvodu nerespektováním základní technologické poučky o tom, že pokud už chci udělat namáhané šroubové spojení "přímo do hliníku", musím použít šroub o větším průměru a vyšším stoupání závitu, jinak se to časem uvolní a vytrhne.sadlo píše:...v 250tkm nechal vyměnit v motoru nějaké kurvítko...Nějakej machr od Litoměřic, co se věnuje převážně těmto motorům, předchází závadám a šetří lidem desítky tisíc výměnou nějaké hřídelky, ale to nemá nic společného s olejem, prostě z výroby použitá špatná ocel...
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jak jste chlapi po nějaké době s olejem od Aviaticonu spokojení?
Koupil jsem jetého Nissana X-trail, T30, r.v. 2008, motor mám 2.0dci 127kw s dpf. Olejovou vanu má na pořádných 7,4l vč. filtru. Ročně najedu cca 20-30 tis. km, 70 % mimo město. První výměnu oleje po koupi jsem udělal ještě Castrol edge jako původní majitel.
Chtěl bych tam lít něco jiného než za mě předražený Castrol a vzhledem k tomu, že bydlím v Brně, tak mi taky byl nabídnutý olej Aviaticon... jen mám k němu mírnou nejistotu
Je mi jasný, že skrz DPF musí mít olej normu aspoň Acea C3, spíš mi jde o viskozitu. Výrobce do toho motoru doporučuje 5w-30, uvažuji tam nalít 5w-40 pak hlavně skrz léto. Jezdím i dlouhý trasy po dálnici a ten 5w-40 je přeci jen na léto vhodnější a teplotně stabilnější. Nebo to řešit nemám a lít co doporučuje výrobce 5w-30? Výměnu oleje dělám s filtrem klasicky po 10-13 tis. km, záleží jak to vyjde. Díky
Koupil jsem jetého Nissana X-trail, T30, r.v. 2008, motor mám 2.0dci 127kw s dpf. Olejovou vanu má na pořádných 7,4l vč. filtru. Ročně najedu cca 20-30 tis. km, 70 % mimo město. První výměnu oleje po koupi jsem udělal ještě Castrol edge jako původní majitel.
Chtěl bych tam lít něco jiného než za mě předražený Castrol a vzhledem k tomu, že bydlím v Brně, tak mi taky byl nabídnutý olej Aviaticon... jen mám k němu mírnou nejistotu
Je mi jasný, že skrz DPF musí mít olej normu aspoň Acea C3, spíš mi jde o viskozitu. Výrobce do toho motoru doporučuje 5w-30, uvažuji tam nalít 5w-40 pak hlavně skrz léto. Jezdím i dlouhý trasy po dálnici a ten 5w-40 je přeci jen na léto vhodnější a teplotně stabilnější. Nebo to řešit nemám a lít co doporučuje výrobce 5w-30? Výměnu oleje dělám s filtrem klasicky po 10-13 tis. km, záleží jak to vyjde. Díky
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Ano. To C3 je podstatné. Spolu s Tebou uvedenými intervaly výměn. SAE je pak možno jak 5w30, tak i 5w40 (bo teplotně odolnější bude 40-ka první půlku intervalu a 30-ka tu druhou). Značka oleje (z těch běžných) až tak podstatná není, ale řekl bych že tady v Brně seženeš za podobný peníze i známější značku. Čímž netvrdím že Aviaticon je špatný - nevím, neznám....
Osobně bych dal 5w40 C3 na 10 tkm, bo mazat ten olej bude i po 15-ti tkm, ale s jeho dalšími důležitými vlastnostmi už to bude po 10-ti tkm horší, a horší, a horší....
Osobně bych dal 5w40 C3 na 10 tkm, bo mazat ten olej bude i po 15-ti tkm, ale s jeho dalšími důležitými vlastnostmi už to bude po 10-ti tkm horší, a horší, a horší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF