Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jezevcik »

Když už jsme u těch alternativních pohonů, tak toto mi připadá plnohodnotné a smysluplné.

http://auto.idnes.cz/toyota-mirai-jizdn ... tomoto_vok
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

Vzhledem k tomu, že k výrobě vodíku se nejspíše použije elektřina, mi přijde, že je zde jen další nákladné zařízení navíc. K tomu vysoce výbušná látka - její skladování a manipulace s ní je riziková. Z vodíku byla obava i na profesionální úrovni, v americkém raketovém programu. Tam to zvládli bez průšvihů. Opravdu bych radši pracoval na akumulátorech pro uchování elektřiny.
Pak došlo k nedorozumění ohledně pohonů - napsal jsem, že pístové motory zřejmě nejsou budoucností a jako příklad stroje bez vratného pohybu pístů jsem uvedl elektromotor nebo elektrický pohon. Je možný i spalovací motor nepístový, ostatně např. u letadel větších než malých ani jiné motory nejsou. Elektřina je stále jakžtakž dobrá možnost a dá se vyrobit z energie bezplatně ne zem dodávané (sluneční) nebo využít různé odpadní energie - nevyužívá se např. proudění vzduchu kolem jedoucího vozidla k výrobě elektřiny - alespoň při decelaraci by to mohlo být efektivní. Možnosti jsou a na jejich využití se čeká.
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od otass »

Mě z hlediska fyziky nejde do hlavy, jak vyrobit vodík z vody může spotřebovat méně energie než je pak vydáno opětovnou proměnou na vodu...
EDIT: Aha, v článku se píše, že nejde o energii, ale o rychlost doplnění do plného stavu.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od BigBang »

Ať si říká a píše kdo chce co chce, tak stále je o parník vepředu pístovej spalovací motor využívající kapalná fosilní paliva ať se nám to líbí nebo ne. Vodík sice při hoření vydává nejvíce energie, ale ten malinkatej problém ohledně jeho výroby a jeho skladování tu stále je a stále ho nikdo rozumně nevyřešil...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od jerome »

Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Tak sedan je hezčí....Obrázek
Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Vzhledem k tomu, že k výrobě vodíku se nejspíše použije elektřina, mi přijde, že je zde jen další nákladné zařízení navíc.

- lenže taký vodík môžeš mať uložený skoro hocikde, natankuješ a elektrinu vyrába článok takže nemusíš niekde čakať hodiny na nabitie akumulátora.... nakoniec keby sa ľahko dalo vyrábať vodík z vody cestou elektriny z fotovoltaiky čo by bola na streche domu nebolo by to od veci. Doma vyrobíš, doma načapuješ a ideš...

- je aj myšlienka meniť priamo baterky na nabíjacej stanici - vyložíš vybitú, naložíš nabitú a ideš...
Itall

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Itall »

:D Jestli něco nemůže být uloženo skoro hocikde, tak dobrým příkladem je právě vodík :idea: 8) .
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od ka-spel »

Tak plničky by mohli být umístěné přimo u těch výrobců alternativních enegií. Aspoň by tím odlehčili přenosové soustavě, když už nás odlehčují na daních - svině jedny. :twisted:
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lefort »

Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Jaký blb to překládal? Asi překladatel se znalostí jazyka, bohužel s chabou znalostí techniky.
Návštěvník

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:Motor s proměnnou kompresí https://www.novinky.cz/auto/411912-infi ... presi.html
Odhaduji, že tato novinka bude mít jepičí (stejně krátký) život, jako svého času obdobné experimenty u původně skandinávských značek. Jenže tam to tehdy mělo alespoň nějaké rácio, neboť šlo o atmosférický motor. Naopak zde, v případě přeplňovaného motoru, existuje mnohem jednodušší a hlavně spolehlivější řešení pro dosažení stejného cíle, totiž dvě turbodmychadla různé velikosti v tandemovém uspořádání.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

Trojspojkový jedenáctikvalt. Jen se nabízí otázka PROČ - aby ostatní viděli, co umíme...? :?
https://www.novinky.cz/auto/412546-hond ... dovku.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět