Shell V-Power Nitro +
Moderátor: Colommbo
Re: Shell V-Power Nitro +
Jak říkal můj tatík,velkej mozek mám malej a malej nemám žádnej.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Shell V-Power Nitro +
se_ky: Jaký má ten motor oktanový požadavek...? Pokud N95, pak benzíny s vyšším OČ víceméně neumí zpracovat, v případě N98 ano, ale pak je kontraproduktivní jezdit (testovat) N95...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Shell V-Power Nitro +
Jenze 98ky a vice nemaji takove vytoce,neznam hodnoty vydrze dnesnich benzinu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Shell V-Power Nitro +
Jen pro upřesnění - je-li oktanový požadavek motoru N98, pak...atd.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Shell V-Power Nitro +
Jenže tohle neplatí plošně, neboť někteří výrobci uvádějí "minimální oktanový požadavek". Týká se to motorů s takovými ŘJ, které mají naprogamovaných několik datových map v závislosti mj. právě na OČ paliva, nebo si umějí vytvořit adaptované mapy, na které pak jedou.Colommbo píše:se_ky: Jaký má ten motor oktanový požadavek...? Pokud N95, pak benzíny s vyšším OČ víceméně neumí zpracovat,...
Re: Shell V-Power Nitro +
Tak tedy, rozdělím to do několika kategorií. Co se týká vyjádření Shell o podobnosti paliva s F1, samo o sobě je to dost divné, protože sami řekli ještě před pár lety, že pro F1 má palivo až 105 okt. což rozhodně neodpovídá rozdílu 1% oproti Nitro+. Já totiž netvrdil, že jim věřím, jen jsem citoval jejich vyjádření.
No a další věc, moje testování probíhalo za relativně podobných podmínek, možná nějaké minimální změny jako je tlak vzduchu, vlhkost a síla větru započítány nejsou, ale řekl bych, že krom síly větru, ostatní paramtery ovlivní spotřebu velmi nepatrně.
A teď tedy můj motor. Je těžké vysvětlit, jakým způsobem se můj motor chová, když zde asi nikdo nemá představu o tom, jak je vyroben a jak fungují motory Rover K series. Navíc, od obyčejných K series z Roveru 25 se motor v MG ZR, kde je použit v podstatě stejný, liší a to zejména ve verzi s VVC. Je to poměrně sofistikovaný systém, liší se jednak tím systémem VVC (variabilní otevírání ventilů - zcela jiné než u ostatních výrobců), jednak i mappingem v jednotce a konstrukcí (sendvičové uspořádání). Tudíž, můj motor má větší kompresi a "ožívá" teprve na vyšších otáčkách (4000+), jeho výkonová křivka je plochá v celém rozsahu otáček, to znamená že stále roste stejně bez ohledu na zatížení. V TP i v oficiální specifikaci je napsáno doslova "N95 or higher" a věřte mi nebo ne, 100 oktanů "jí chutná" opravdu mnohem více než obyčejný N95
No a další věc, moje testování probíhalo za relativně podobných podmínek, možná nějaké minimální změny jako je tlak vzduchu, vlhkost a síla větru započítány nejsou, ale řekl bych, že krom síly větru, ostatní paramtery ovlivní spotřebu velmi nepatrně.
A teď tedy můj motor. Je těžké vysvětlit, jakým způsobem se můj motor chová, když zde asi nikdo nemá představu o tom, jak je vyroben a jak fungují motory Rover K series. Navíc, od obyčejných K series z Roveru 25 se motor v MG ZR, kde je použit v podstatě stejný, liší a to zejména ve verzi s VVC. Je to poměrně sofistikovaný systém, liší se jednak tím systémem VVC (variabilní otevírání ventilů - zcela jiné než u ostatních výrobců), jednak i mappingem v jednotce a konstrukcí (sendvičové uspořádání). Tudíž, můj motor má větší kompresi a "ožívá" teprve na vyšších otáčkách (4000+), jeho výkonová křivka je plochá v celém rozsahu otáček, to znamená že stále roste stejně bez ohledu na zatížení. V TP i v oficiální specifikaci je napsáno doslova "N95 or higher" a věřte mi nebo ne, 100 oktanů "jí chutná" opravdu mnohem více než obyčejný N95
Re: Shell V-Power Nitro +
Pro nejlepší představu je tu tento graf http://s63.photobucket.com/user/shrooni ... 5.jpg.html
Re: Shell V-Power Nitro +
To potom o Rover / Honda je tady: http://www.oleje.cz/forum/rover-t6016.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Shell V-Power Nitro +
Tak sa zatial negatívna vlastnost 60 cetánovej nafty stále prejavuje-spotreba je stále o 0,6 l nižšia oproti bežnej,prebiehajuce regenerácie DPF sa predlžili zakaždým z 500 km na 1000 až 2500 km oproti bežnej. Vzladom k cenovej polike SHELL už netankujem,našiel som benzínku,kde je 60 cetán neporovnatelne lacnejšia-i oproti ostatným čerpačkám. SHELL sa skrátka rozhodol používat taktiku z čr-zvýšit ceny voči konkurencii,čo sa im na tržbách pozitívne vobec neprejavilo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Shell V-Power Nitro +
Zdravím chlapi,tet jsem z TP zjistil že muj motor Audi 1.8T 132kw má dostávat 98 a já tam dávám 95,mám to zatim krátce,tak jsem nic moc nenaje,muže být náký problém při tankování 95?
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Shell V-Power Nitro +
Ne, max. řídící jednotka změnou předstihu eliminuje případné snahy motoru o detonační spalování, což může vést k mírnému snížení výkonu. Může však být, že N95 nebude tvému motoru vadit vůbec. Raději bych ale tankoval, co má být.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Shell V-Power Nitro +
pokial je predpis na 98 a ty tankuješ 95 tak si možeš odrovnat motor nadobro. Riadiaca jednotka sa bude snažit neprestajne zvačšovat predstih zapalovania,čo sa jej može darit,problém to ale nevyrieši uplne.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Shell V-Power Nitro +
Není to opačně s tím předstihem a detonacema ? Při předepsané 98 použiji 95 tak když pominu aditiva, tak se nic neděje, jen motor nebude mít kultivovaný chod, výkon a při startu a volnoběhu budou kolísat otáčky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Shell V-Power Nitro +
Jestli se nepletu,tak je to 1.8 T 20V,který se dával svého času i do Octy RS.Pokud tomu tak je,tak znám dost lidí,kteří dlouhodobě jezdili na BA 95 a nic se motoru nestalo. Ale nic nezkazíš,když si zajedeš někam do koncernového servisu a zeptáš se. A jak píše Hombre,při tankování běžné BA 95,bych určitě aditivoval před každým tankováním,ale to děláme stejně všichni.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Shell V-Power Nitro +
Tak jo,dáme mu čuchnout 98,ale myslím,že jí nikdy neviděl .A kdybych mu chtěl udělat hodně dobře,co se do něj dá natankovat,aby to mělo smysl,myslím z výkonového hlediska?