Klimatizace

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Klimatizace

Příspěvek od lengy60 »

Prodával jsem XP starou 12 let a klima fungovala bez problémů. :lol: Když jsem ji kupoval(ojetou z Itálie)nechal jsem vyměnit náplň a pak se v podstatě 4 roky nezastavila. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Klimatizace

Příspěvek od Návštěvník »

Kolegovi s C4 jsem kladl na srdce, co a jak. Blbě se tomu tremil. Až musel těsně před dovolenou řešit nefunkční klimu. No a stálo ho to těch 8 tis. Kč.
Návštěvník

Re: Klimatizace

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:... tremil ...
Ach to psaní z mobilu: správně "tlemil".

Teď už se netlemí, naučil se vážit si dobře míněné rady.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Klimatizace

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše: Ach to psaní z mobilu: správně "tlemil".
Kdybys psal ze své dávné registrace, tak můžeš editovat. Ale je to marný, je to marný, je to marný.... :)
P.S. to je také dobře míněná rada.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pedro »

Taki hodne pysy z tlf.
Preklepi neresym,ac muzu edytovat. Any dyjakrytyku. Chuj s tem. Jenze Jarda je perefekcyonalysta,my,znaly,ten semtam preklep,pochvopyme,neny lyz pravda,Ytalle,Jyrko,Dureksy,Pytrysy,Jezwvcyku,Lubosy..... a spol...?

A Tome,Jachyma v Tve reakci vidim,resp. sefa autoservisu...,p Smoljaka.
skodna

Re: Klimatizace

Příspěvek od skodna »

Dobrý den všem. Pročetl jsem si zde všech 15 stran a musím uznat, že je zde vše polopatycky vysvětleno modelářem, za což mu moc děkuji. Mám ale jeden problém, který řeším už od loňského léta, a stále není vyřešen k mé spokojenosti. Vlastním fokuse r.v. 2000 před fl s manualní klimou. Celých šest let nebyl problém ve funkčnosti bez jakéhokoli zásahu do klimy. Loni před dovolenou jsem zjistil, že to nějak nechladí, tak jsem nechal v servise doplnit médium a provést servis.Co bylo součástí servisu nevím, auto bylo k vyzvednutí až druhý den. Na dovolené jsem zjistil, že už to zase nechladí a tak jsem po příjezdu nechal vše znovu prohlédnout, a byl v háji kompresor (netěsnost) tak jsem jej nechal vyměnit za nový (náhrada originálu) a vše se zdálo být v pořádku, do doby, kdy jsem zjistil, že se cca po 20-ti vteřinách chodu odpojí spojka kompresoru a za cca 10 vteřin se znovu připojí. Je to slyšet při volnoběhu a znát při jízdě jemným cuknutím auta. S kamarádem co pracuje v servise jsme auto napojili na budíky tlaku a zjistili jsme, že na nízkotlaké části jde tlak pod 1,3 atm a čidlo pak vypne spojku. na vysokotlaké části byl vše v normě. Nevím už co je špatně, ale nevyřešili to ani v Brně Tuřanech, kde jsou vyhlášení odborníci. Konečný verdikt byl ten, že je to normální v těchto hycech a nemám to řešit. Před tím jsem s tím neměl žádný problém a klima běžela od zapnutí do vypnutí stále. Je to dost nepříjemné, když auto každých dvacet vteřin s sebou cukne jako bych ubral plyn. Omlouvám se za román a děkuji za každou radu co s tím mám dělat.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9843
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Klimatizace

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodna

Re: Klimatizace

Příspěvek od skodna »

Děkuji za odkaz, mám ho přečtený z dřívějška. Při napojení na měřící přístroje tlaku bezprostředně po naplnění se věc měla tak, že ve vysokotlaké části bylo naměřeno max. 18 mpa což je v pořádku a na nízkém tlaku to šlo na 1,3 mpa. To už je ale málo. Byl měněn expanzní ventil, vysoušeč a nízkotlaké čidlo. Při měření úniku barvivem byl zjišttěn minimální únik u chladiče, ale to by se nechovalo hned po naplnění, jako by tam nebylo dostatečné množství média. Vypínání co cca deset vteřin není u manuální klimatizace, která je v pořádku normální. Jednak tam není kromě dvou čidel žádná elektronika, co by to dělala, a navíc hned po zapnutí a navíc při volnoběhu to je taky nějaké divné. Jak jsem psal, srovnával jsem to na jiném stejném fokusu a ten to nedělal. Nevím nevím, ale ještě jedno takový léto a auto jde z domu i s novým kompresorem.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Klimatizace

Příspěvek od Brembo »

a neskusili ste spojku kompresora napojit napriamo a sledovat tlak? Má spínacie relé trvalý prívod na ovládacej vetve? Nie je vadné spínacie relé? Má klimatizácia škrtiaci ventil?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: Klimatizace

Příspěvek od Návštěvník »

skodna píše:...Pročetl jsem si zde všech 15 stran a musím uznat, že je zde vše polopatycky vysvětleno modelářem, za což mu moc děkuji...
Toto poděkování mne těší. A nyní můžeš "poděkovat" ostatním zde za to, že ti neposkytnu radu ohledně řešení tvého problému, poněvadž moje ochota se o cokoli z mých často draze a složitě nabytých poznatků nezištně a veřejně dělit je na nule. Já se totiž už také nakazil tím, co stačilo pohltit velkou část společnosti.

P.S.: Celé toto vlákno už tu dnes nemělo vůbec být...
skodna

Re: Klimatizace

Příspěvek od skodna »

Relé klimy jsem vyměnil jako první. Škrtící ventil jsem také nechal vyměnit (jmenoval jsem ho jako expanzní) je to ten v trubce před výparníkem. Jinak jsem vypojil nízkotlaký spínač a propojil na tvrdo a bylo po problému, ale co na to celý systém, když při měření šel tlak na nízkotlaké větvi pod 1,3 Mpa. Měřilo se to v době, kdy byl nízkotlaký spínač zapojen, a odpojoval klima spojku. Kam až jde tlak teď nevím, memám ho už čím změřit. Jinak je škoda, že toto poučné téma už zde nemá být, protože by se zde mohlo poučit spousta laiků, jak klima vůbec funguje. Více takových témat všeho druhu a bylo by hned míň dotazů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pitris »

http://www.auto.cz/klimatizace-v-zime-p ... -internetu akorát nevím jestli takto :wink: takto :) nebo takto :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace

Příspěvek od Jerry3 »

Autor odkazovaného článku je nepochybně "odborník" a ... (viz závěr): :evil:

'"...při teplotách „pod nulou“ jsou po ránu skla auta přes námrazu neprůhledná. Sice ji před jízdou škrabkou odstraníte, ovšem v chladné kabině dochází na sklech ke kondenzaci páry. Zbavit se vlhkosti na čelním skle můžete právě zapnutím klimatizace."

- Jemu asi funguje klima/sepne kompresor i při teplotách pod nulou. :twisted:


"... Naopak prostřední průduchy v palubní desce, tedy ty nad ovládáním topení a autorádiem, vháněly do interiéru vozidla pouze studený, tedy netemperovaný vzduch. Takto to měl vyřešeno ještě Golf 3. generace. U vozů BMW je navíc kanál k prostředním výdechům vybavený přepínacím šoupátkem, takže z nich může proudit studený i temperovaný vzduch.
U moderních aut se již počítá s klimatizací, takže teplý vzduch proudí všemi výdechy."

- Zřejmě jen on sám tuší, jak tohle souvisí s tématem klimatizace. :twisted: :twisted:


"Kdo jej chce trochu zvlhčit, nezbývá mu než pustit klimatizaci. Nebo si otevřít okna a vyvětrat…"

- A dokáže si odporovat i v rámci kratičkého textu: napřed klimatizací zbavuje čelní sklo vlhkosti, aby pak s její pomocí zvlhčoval vzduch. :twisted: :twisted: :twisted:


"Alternativou k elektromagnetické spojce jsou kompresory s proměnným výkonem. Ty se točí stále, pouze se reguluje tlak chladicí náplně v systému klimatizace, a to takzvanou naklápěcí deskou uvnitř kompresoru. Poprvé se popsané řešení objevilo ve druhé polovině 90. let na Opelu Astra G. Dnes toto využívá kupříkladu koncern PSA."

- Navíc si nevšiml, že ona alternativa v mezidobí doznala největšího rozšíření, když ten původní systém se používá už jen výjimečně.


"...když máme pocit, že klimatizace málo chladí. K odstátí starého chladiva..."

- Ono snad chladivo v okruhu stárne? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


"V extrému může způsobit i selhání rozvodů motoru."

- A čím že to pak? Ještě jsem se nesetkal s pohonem rozvodů plochým řemenem ("odpojení od hnacího plochého řemen" - zkopíroval jsem to včetně chybějícího "e" na konci), kterým bývají poháněny kompresory klimatizací. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


"V zimě, pokud se vám zdá, že se skla automobilu odmlžují jen pozvolna, zkuste vyměnit kabinový čistič. Zřejmě bude plný vody. V takovém případě se po zapnutí klimatizace line z výdechů nejen vlhký, nýbrž i zapáchající vzduch."

- Ten kabinový čistič je nejspíše už unavený neustálým čištěním, poněvadž mu v zimě nedáváte dost volna (zřejmě na lyžování). A je chudák celý promočený, protože ho necháváte na dešti (místo na sněhu). :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


"Jeho dlouhý šlahoun osazený rozprašovací tryskou zasuneme do otvoru, kde je jinak kabinový čistič a to možná co nejdále do ventilačního systému."

- To je zřejmě něco jako extrémní kolonoskopie: šlahoun vám zastrčí co nejdále, až vám vyleze ústy, a to je určitě efektní, možná dokonce i efektivní (před "a to" se vždy píše čárka, což autor nejspíše vůbec netuší). :!: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


"Pak již osadíme nový kabinový čistič a měly byste mít od mlžení skel pokoj."

- Ženy pozor: tenhle článek byl určen jen a jen vám :!: :!: Nejspíše kvůli tomu šlahounu "v extrému"... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Pitrisi, co že mělo být účelem vložení sem předmětného odkazu? Aha, už jsem si všiml a pochopil:

"...její kompresor), vyřadí z činnosti prostým zmáčknutím tlačítka „econ“ nebo prostě nezmáčknou „AC“..."

- jeho autor je nade vší pochybnost koncerňák, poněvadž nezná nic jiného než právě citované řešení, resp. hloupé označení (ECON se totiž normálně vztahuje k omezení výkonu klimatizace, nikoli k úplnému vyřazení jejího kompresoru z činnosti). :!: :!: :!: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

P.S.: A na to není nikdy dost čertovských smajlíků.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:....co že mělo být účelem vložení sem předmětného odkazu?
....no původně že je vhodné klimu občas zapnout i v zimě :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Klimatizace

Příspěvek od lengy60 »

Á,každoroční debata o klimě je opět zde. :lol: Já ji nezapínám občas,ale mám ji zapnutou pořád a na rozdíl od jiných,co pořád špekulují,tak jsem nikdy žádný problém neměl.A to ani u první XP,která x krát objela zeměkouli,pouze jsem nechal doplnit po koupi náplň a 4 roky jsem o ní nevěděl.Druhá XP se u mě moc neohřála(1 a 1/4) a u C4P jsem nechal dle doporučení servisu vyměnit náplň a olej a další 2 nebo 3 roky také bez problémů.Teď u nového jsem nastavil jako obvykle teplotu,zapnul a nazdar bazar,měním jen toplotu(pokud je třeba) a ať se stará. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět