Rover

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Trunda

Re: Rover

Příspěvek od Trunda »

Nezmínil jsem Rover 100 (XP), který byl dědictvím z dob British Layland, potažmo Austinu...
Po tu dobu, co si usnadnili svoji produkci tím, že modely z části vycházely z Hond, vyvíjeli několik svých koncepcí a z těch se stihlo uchytit už jen Rover 75 (MG ZT) a New MINI One. Bylo to už tedy za vlády BMW, takže spousta prvků v těchto autech je z běžných BMW.
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

Konečně stručný, ale přesný výtah, snad už přesvědčivý.
Jen doplním za sebe, co se týkalo převodovek.
Rover 200 (SD3) - 3r. automat Honda a 5r. manuál Honda (213), 216 s britským motorem - ZF 5r manuál (některé) nebo 5r Honda manuál.
Rover 200 (R8 a R3) - 5r manuál Peugeot - Rover R65 nebo 5r Rover PG1 (vycházející z Hondy HX 5MT), CVT automat (pouze R3 1,6i 16V)
Rover 25 - CVT automat, Peugeot/ Rover R65 (do 2003), Ford IB5 (od 2003)
Všechny zmíněné převodovky se používali v různých modelech Rover 400/45, Rover 600 i 800 a odvozených typů. V Roveru 75 / MG ZT a ZT-T byla použita 5r převodovka Getrag 283 nebo Jatco 5r automat. Dále byly u Rover 75/ MG ZT a ZT-T použity motory MG Rover 1,8, 1,8T (4 válec), 2,0 a 2,5 (V6), Ford Modular V8 4,6 l a BMW M47 ve dvou provedeních CDT a CDTi, oba 2,0 l diesel.
Tak to je asi vše :-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Rover

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:....co jde o Hondu Civic 6.generace - která byla opticky téměř totéž co Rover 200 / 400....
Trunda píše:Kucí, jste mimo....
No nevím, ale mě přijde Rover a Civic docela podobné - na rozdíl od Concerta :shock:
Rover 200 ObrázekObrázek
Civic 3dv. ObrázekObrázek

Rover 400 ObrázekObrázek
Civic 5dv. ObrázekObrázek
....tak nevím :shock: Ale co týkalo jiných modelů a roveřích motorů, to fakt přehled nemám :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Trunda

Re: Rover

Příspěvek od Trunda »

:lol: Nechtěl jsi k těm obrázkům přihodit i další fotky aut ostatních značek v provedení 3 dv. verze z té doby a prohlásit, že to všichni obšlehli určitě od Hondy? :lol:

Rover RF (novější 200 od roku 1996) fyzicky s Hondou nemá kromě přední nápravy nic společného.

Rover RT je karoserií Civic MB a to jsem tam taky psal, ale motory všechny vlastní.

Mimochodem, Honda na oplátku v 90. letech do Accordu a Civicu dávala Roveří diesel ;-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Rover

Příspěvek od Pitris »

Ne, nechci se přít bo fakt nevím jistě ale měl jsem za to že jak ten Rover tak i Civic byly ze Swindonu.
Že Honda používala 2.0TDI od Roveru už vím taky. O Hondách Civic té doby něco vím - o Roverech nic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Trunda

Re: Rover

Příspěvek od Trunda »

Ne...
Rover 200 (RF) se vyráběl ve fabrice v Longbridge, kde se před tím vyrábělo Concerto a XW.

Ve Swindonu se tuším vyráběly Accordy s R600 a Civicy s R400 https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_400 ... .931999.29
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Rover

Příspěvek od bjukemen »

nebol nahodou diesel v 200ke od perkinsu.? a ten predosly PSA.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Trunda

Re: Rover

Příspěvek od Trunda »

Ne, SDi bylo roveří L-Series (blok stejný s T-Series)... nahradilo to předchozí skutečně PSA 1.8, které se dávalo do hranatých XW.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Rover

Příspěvek od Pedro »

Jako mlaďas jsem občas zahlídl u nás blízko Chemapolu, za totáče, Rover Visette.
Stával tam červenej,šikmej zadek a tuším že vzadu nápis 3500 ( ? ) a na okně cedulka GB.
Moc pěknej vozík.
Trunda

Re: Rover

Příspěvek od Trunda »

Rover SD1 3500 V8 https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_SD1 .... motor je původem z Buicku, kteří licenci na něj prodali kdysi v 60. letech Roveru, protože v té době to byl na USA moc slabý motor :lol: ... ale v Evropě se hodně uchytil a v několika modifikacích se montoval až do konce tisíciletí mimo Rovery do MGB, MG RV8, RangeRover, replik Cobry, ...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Rover

Příspěvek od Pedro »

No asi se v tom vy dva vyznate.
Ja jel parkrat s R 75,pohodlny,lux vnitrek,takovej jakoby mensi Jaguar.
Trunda

Re: Rover

Příspěvek od Trunda »

Aby ne... kolem Roverků/MG se pohybuju už nějakých deset let a vlastním tři kousky... Rover 218 VVC Coupe (1997), Rover 416 Tourer (1998) a MG ZT-T 190 (2001) což je ona R75, ale v trošku sportovnějším provedení :lol: .... CZ/SK komunita žije na www.roverclub.cz a žije tak, že během roku pořádá cca 5 vlastních CZ/SK srazů, spolupracuje s Mini Fan Klubem na dalších akcích a aktuálně se rýsuje s kluby ostatních evropských zemí dohoda o organizaci středoevropského srazu v roce 2017..... takže nejsme žádní ťunťové a peciválové ... and absolutely Rover isn't dead ;-)
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Rover

Příspěvek od Pedro »

Hm,zrejme dobry oddil,STS....
Drzim palce,at se dari. Ocenuji to. Za mlada jsem ulitaval na starych skudkach. Ale zacly se tam do klubu cpat Fa a Oc ,tak jsem to po letech zabalil a kocar prodal.
Obdivuji kazdeho,kdo at jako hlavni auto ci jen hobby,opecovava zejmena starsi techniku a i netuctove kary,bez ohledu na znacku. Tak nejak na ,,dalku,, to mam stejne. :-)
Hodne stesti.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Rover

Příspěvek od NOVON »

Pedro:Jo a me jakozto pecovatele stare dobre Audi 80 neuznavas.. www.audiklub.cz
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Trunda

Re: Rover

Příspěvek od Trunda »

Díky díky ;-)
... víš jak - netuctovost auta je jeden z dost významných fun-factorů, které umocňují řidičský zážitek. A udržovat takové auto není nijak extra náročnější, jak udržovat jakékoli tuctové auto. Podmínkou je jen to, že k autu nepřistupuješ ledabyle a servis provozuješ u někoho, kdo o tom konkrétním autu něco opravdu ví, nebo se o to opravdu upřímně snaží. Jinak s tím technicky není žádný problém, protože při dnešní globalizaci díly není problém rychle kdekoli sehnat a šikovných lidí se skrz komunitu dá najít hromada ;-) .... bonusem nakonec je zjištění, že ta stará a léta opovrhovaná auta, mají tolik pozitiv, že bohatě převyšují ty negativní stránky. A že tento poměr je kolikrát lepší jako u jiných běžných aut, kde jejich "dobrá" pověst není tolik otázkou reality, ale spíš důsledkem vynikajícího agresivního marketingu a "davové psychózy".

Hezký víkend všem ;-)

Novon: Výše platí naprosto obecně, protože dnes už je to o tom, jestli máš auto jen jako dopravní prostředek s výborným poměrem cena/výkon, nebo kvůli něčemu víc, než je primární účel dopravního prostředku ;-) Pokud jsi v té druhé skupině, tak je úplně jedno jaké to auto je ;-)
Odpovědět