Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Pitris »

to Honza2111: Olej Sunoco 5w50 je taky určitě dobrá volba.... jen k němu vysvětlení. Nebyl tu možná zmíněn proto že jeho viskozita je trošku jiná než by byla pro Tebe ta nej, nicméně dobře použitelná je. Ta "padesátka" je totiž spíš pro delší nebo ostřejší jízdy nebo při event. již vyšší spotřebě oleje. A benzinovou normu VW má. Plní 500.00, což byla norma pro koncernový benziňák v době výroby Tvého motoru.... http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... O-5W-50-5L
A té SAE 0w40 - není pravda co si napsal.... Jeho "zimní" viskozita 0w je právě výhodnější pro mrazivé starty a extra krátké jízdy, ale stejně jeho tekutost za studena je daleko vyšší než při provozní teplotě. A při té provozní teplotě má olej 0w40 zhruba stejnou "řídkost" jako olej 5w40 nebo 10w40. Takže bez obav třeba o čerpadlo nebo o cokoliv jiného v motoru. 0w40 je v drtivé většině případů lepší olej než 5w40, jen je možná zbytečný když se nejezdí soustavně v mrazu....
A ještě tedy podrobnější odpověď na Tvoji původní otázku - proč ne ACEA C3.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... roby-oleju (hlavně poslední odstavec)....
A odkazy na prověřené e-shopy jsou v tomto vlákně vlatně taky :wink: znackoveoleje, bezo, oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od jerome »

;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Pitris »

Pánové omlouvám se všem kterým jsem to tu smazal protože je mi jasné že jste tomu věnovali několik hodně času, ale tohle vlákno opravdu "odjelo" úplně jinam než by to mělo být....
a ač chápu pohnutky a cíle obou znesvářených stran tak raději takto.... admin
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Honza2111

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Honza2111 »

Za mě OK a chápu to. Takto je to dobře :wink:
Návštěvník

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Návštěvník »

Tak já to pro změnu beru tak, že koncernak, který spěchal/neměl čas (jak tu sám napsal, ale opět to kvůli smazání adminem nelze citovat), si opět vynutil přednost, ač jel na červenou. Za jediné korektní řešení ze strany admina bych byl býval považoval připnutí tohoto zbytečného vlákna tam, kam logicky patří. Inu, nestalo se tak, škoda...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Pitris »

Ale stalo :!: Hned po "úpravě" to bylo přidáno do "koncernového" vlákna VW, Audi, Škoda a Seat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Jezevcik »

Tak a je po všem, vzduch je čistý, některým z nás Jarek stočil počítadlo příspěvků (trestný čin :P ) ale pořád tu visí jedna nezodpovězená otázka. Co tam ten Honza vlastně nalije? Mám pocit, že možnosti a rady se už vyčerpaly. Tak jak?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
e1H

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od e1H »

Ako to tu už bolo písané, tá 50-ka bude zbytočná.
Ak cena nie je nadôležitejší parameter pri výbere, tak ja by som tam určite dal 0W-40-ku.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od bjukemen »

uvedene motory jazdia na klasicke oleje 5w-40 bez problemu (samozrejme v ramci mozností) :wink: nieje nad cim dumat a spekulovat, davat tam 0w-40 su vyhodene peniaze
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
e1H

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od e1H »

Tie motory jazdia bez problémov od 0W-30 (nie A1/A5) až po 10W-50 na hocičo.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od bjukemen »

ja by som tam sice dal 10w-40 a menil ho v rozumnom km prebehu, ale 5w-40 mu bude chutit tiez
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od jerome »

Alebo v pripade kratkych jazd - 5W40 zima a 10W40 leto. My s Pitrisom to mame takto vykoumane :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Jezevcik »

A jelikož v Praze žádnou zimu nemáme, tak jsme vykoumali, že můžeme jezdit celý rok na 10W-40.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Honza2111

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Honza2111 »

Takže asi finální seznam. Vzhledem k proběhnuvší diskuzi, Vašim radám, jsem stanovil kritéria :D uvedená norma VW 502.00, ACEA A3, API SL nebo SN a SAE 5W-40. To bude hlavní seznam. Druhý seznam budou ostatní oleje - jiná SAE a API SM (kterému jste radili se vyhnout).
Snažil jsem se dohledat technické listy, ale bohužel na všech nejsou jednotné informace (TBN, HTHS).

Total Quartz 9000 cena 578 Kč s DPH/5l (www.automobiloveoleje.cz - dealer TOTAL)
• ACEA A3/B4 • API SL/CF (na e-shopech je i s API SM)
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 15°C: 0.849
Kinematická viskozita při 100°C: 14 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 85 cSt
Viskozitní index: 170
Bod skápnutí: -42°C
Bod vzplanutí: 226°C
Viskozita při studeném startu -30°C (CCS): neuvedeno
TBN: neuvedeno

Total Quartz 9000 Energy cena 499 Kč s DPH/5l (www.jaknaauto.cz - ofiko prodejce Sunoco Pardubický kraj). Zde na fóru jsem se dočetl, že Total ho údajně do ČR ofiko nedodává.
• ACEA A3/B4 • API SN/CF (na e-shopech je i s API SM)
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 15°C: neuvedeno
Kinematická viskozita při 100°C: 14,7 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 89,7 cSt
Viskozitní index: 172
Bod skápnutí: -45°C
Bod vzplanutí: 230°C
Viskozita při studeném startu -30°C (CCS): neuvedeno
TBN: 10 mg KOH/gm

Elf Evolution 900 NF cena 990 Kč s DPH/5l (www.znackoveoleje.cz)
• ACEA A3/B4 • API SL/CF (na e-shopu je s API SN - nevím jak tedy bude sedět nížeuvedené)
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 15°C: 854
Kinematická viskozita při 100°C: 14,3 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 87 cSt
Viskozitní index: neuvedeno
Bod skápnutí: -36°C
Bod vzplanutí: 220°C
Viskozita při studeném startu -30°C (CCS): neuvedeno
TBN: 10 mg KOH/gm

Millers Oils Trident 5w-40 cena 1 128.00 Kč s DPH/5l (http://www.millersoils.cz/trident-5w40)
• API SL, CF
• ACEA A3/B4-04, A3/B3-10
Splňuje požadavky norem:
• VW 502.00, • VW 505.00
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 5w40
Hustota při 15°C: 0.857
Kinematická viskozita při 100°C: 12.79cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 77.7cSt
Viskozitní index: 165
Bod skápnutí: -40°C
Bod vzplanutí: 220°C
Viskozita při studeném startu -30°C (CCS): 6, 600cP
TBN: 11.55 mg KOH/gm

Motul 8100 X-cess cena 1220 Kč s DPH/5l (www.znackoveoleje.cz)
• ACEA A3/B4 • API SN/CF
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 20°C: 850
Kinematická viskozita při 100°C: 14,2 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 86,2 cSt
Viskozitní index: 170
Bod skápnutí: -36°C
Bod vzplanutí: 230°C
TBN: 10,1 mg KOH/gm
HTHS při 150°C: 3,7 mPa.s

Yacco LUBE FR cena 970 Kč s DPH/5l (www.znackoveoleje.cz)
• ACEA A3/B4 • API SN/CF
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 20°C: 856
Kinematická viskozita při 100°C: 14,7 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 90 cSt
Viskozitní index: 171
Bod skápnutí: -42°C
Bod vzplanutí: 226°C
TBN: neuvedeno
HTHS při 150°C: neuvedeno

Sunoco Synturo Gold cena 625 Kč s DPH/5l (www.jaknaauto.cz)
• ACEA A3/B4 • API SN/CF (v e-shopu API SL)
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 20°C: 853
Kinematická viskozita při 100°C: 14,3 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 87 cSt
Viskozitní index: 171
Bod skápnutí: -36°C
Bod vzplanutí: 235°C
TBN: 9,1 mg KOH/gm
HTHS při 150°C: 3,8 mPa.s

OSTATNÍ
Yacco Galaxie GT 5W-50 cena 1340 Kč s DPH/5l (www.znackoveoleje.cz) PAO + ester
• ACEA A3/B4 • API SN/CF
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 20°C: 851
Kinematická viskozita při 100°C: 17,7 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 110 cSt
Viskozitní index: 172
Bod skápnutí: -45°C
Bod vzplanutí: 234°C
TBN: neuvedeno
HTHS při 150°C: neuvedeno

Valvoline SynPower cena 1080 Kč s DPH/5l (www.znackoveoleje.cz) -
• ACEA A3/B4 • API SM/CF (API SM, ale jinak zajímavé hodnoty)
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 20°C: 850
Kinematická viskozita při 100°C: 14,2 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 86,2 cSt
Viskozitní index: 170
Bod skápnutí: -36°C
Bod vzplanutí: 230°C
TBN: 10,1 mg KOH/gm
HTHS při 150°C: 3,7 mPa.s

Mobil 1 New Life 0W-40 cena 1250 Kč s DPH/5l (www.znackoveoleje.cz)
• ACEA A3/B4 • API SN/CF
• VW 502.00/505.00
CHARAKTERISTIKA:
Hustota při 20°C: 850
Kinematická viskozita při 100°C: 13,5 cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 75 cSt
Viskozitní index: 185
Bod skápnutí: -36°C
Bod vzplanutí: 230°C
TBN: 11,8 mg KOH/gm
HTHS při 150°C: 38 mPa.s

A teď babo raď :-) Uvažuji o tom, že bych tam teď nalil něco levnějšího. (tak na 3000 tis. km) a pak nějaký lepší. Total/ELF nevycházejí v porovnání s dražšími tak úplně špatně.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od jerome »

Nerob z toho vedu. Starej kokte je uplne jedno ktory zvolis. Skus trebars ktory ma krajsi obal :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět