buřtyskřenem píše:Po nastartovaní studeného motoru je rucicka na 1100 otáčkách jako pribitá. Na Sunoco a Shell 5w-30 to byla nasledovne. Po nastartování rucicka byla na cca 1500 - 1600 ot. a nasledne asi během 15-20 sekund sla postupne dolu.
Nebál bych se tvrdit, že příčina jiných otáček po studeném startu je někde jinde, než pouze použitím tohoto (byť výborného) motorového oleje.
Ved výstup a následný pokles otáčok po studenom štarte je u elektronikou ovládaného motora správna reakcia. Ručička nemá držať jak pribitá.. a olej s tým nemá vôbec nič, to by mesela byť vazelína aby to malo mať takýto účinok.
zdravicko
mam otazku .. aky olej by ste odporucili do Octavie RS 3 TSi ?
uvazujem ze tam zachvilu pojde chip na 300 ps 400 NM .. vymena oleja aj doteraz cca 10 000 km .. aktualne tam v servise dali 0W-30 shell.
rad by som vsak bud 5W-40 alebo 5W-50 .. co odporucite ?
Ak sa bavíme o Millers Oils, tak najlepšie asi CFS NT 5W-40, ale tento nemá oficiálne schválenie VW 502.00 alebo 504.00. V prípade, že ti budú meniť olej v autorizovanom servise a chceš to mať v poriadku (pri chipnutom motore to je trochu divná požiadavka), tak by si mal zvoliť EE 5W-40 alebo EE 5W-30. Tieto majú potrebné schválenia VW.
A jen doplním že čím víc tomu budeš "šlapat na krk", tím dřív je potřeba ten olej měnit. Těch 10tkm by měl být "strop" - a raději dřív....
A předpokládám že "čipneš" i brzdy, spojku a podvozek a ani olej v převodovce není napořád.
Jinak je ale i varianta ta 5w50 - a při využívání těch 150-ti koní z litru vhodná - Yacco Galaxie GT, která krom toho že je jako "miler" PAO, tak obsahuje esterovou složku a má i tu VW502.00
diky za info
nemam problem ani s tym CFS 5W -40 .. otazka je ci je az tak potrebny .. auto pouzivam na letne dovolenky teda dlhe trate , sem tam nejake vyblaznenie na kopcoch.ziadny okruh nechystam nakolko nejdem do auta nasypat vela penazi.do autorizovaneho servisu sa uz nechystam .. cize mozem tam dat cokolvek .. akurat neviem ci je problem ze ten CFS nema typove schvalenia .. teda myslim motoru ci to nevadi.
To Yacco ma PAO a ester. Millers CFS a CFS NT maj PAO a 3estery - vicenasobny polyolestery. Normu nenormu motor nepozna, to spis aby se po tobe nevozili v autorizaku kdyz mas auto jeste v zaruce.
cituji Millers oils ČR: Motorové oleje Premium XF Longlife C3 5w30 a Premium NANODRIVE EE Longlife C3 5w30 nesou v rámci poslední re-formulace opět normy VW 502.00 / 505.01, tedy pro výměnný interval 15.000 km / 1 rok (co nastane dříve) pro naftové i benzínové motory VW Group (Volkswagen, Škoda, Seat a AUDI), kde je umožněno tyto normy aplikovat.