chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
1) Pronikání oleje do chladiva a naopak, jak jsem již jinde podotkl, je sériovým problémem motorů škoda tohoto typu. Až do konce jejich výroby. Některé motory "se povedly" a tento problém nemají. Statistiku, kolik je kterých, nevlastním. Do náběhu Fabie, která má čidlo v nádobce chladicí kapaliny a po zamaštění zlobí, to nebyl příliš nápadný problém a provozovatelé aut s těmito motory často jezdili (a jezdí) tak, bo pronikání kapalin do sebe jim nečiní potíže. Stačí občas otřít béžový šlem zevnitř z víčka na plnění oleje a nádobka chladiva je zamaštěná. V chladicím systému mastnota problém nedělá, bo chladivo je horké a mastnotu vymyje, ta se pak srazí v místě nejvyšším a nejchladnějším (stěny nádobky). Nějaká vlhkost v oleji neohrozí ani motor, který najíždí i statisíce km.
2) I kdybychom připustili, že těsnění zničila 6 let neměněná kapalina (i když vím, že průnik kapalin se projevoval téměř od počátku provozu auta, velmi pozvolna), pak doplňuji, že další těsnění se dělalo za další necelé 4 roky, přičemž příznaky a tempo průniku bylo stále stejné, rovnoměrné (jako od počátku provozu auta), pouze 2. těsnění se dělalo dříve. Důvod byl ten, že poprvé nádržka byla zcela zahnojená, čidlo nefungovalo a řešilo se výplachem rozpouštědlem, kdežto podruhé čidlo zlobilo už dříve a řešilo se výměnou nádobky. Přitom se vždy dělalo těsnění pod hlavou, tedy 2x. Dnes vím, že zbytečně. Ničemu to nepomohlo a těsnění bylo OK, jak potvrdil i mechanik.
3) Mrdky to jsou, na druhé straně s touhle mrdkou můžeš trvale jezdit. Jiné mrdky se rozsypou po méně kilometrech a jsou nepojízdné .
2) I kdybychom připustili, že těsnění zničila 6 let neměněná kapalina (i když vím, že průnik kapalin se projevoval téměř od počátku provozu auta, velmi pozvolna), pak doplňuji, že další těsnění se dělalo za další necelé 4 roky, přičemž příznaky a tempo průniku bylo stále stejné, rovnoměrné (jako od počátku provozu auta), pouze 2. těsnění se dělalo dříve. Důvod byl ten, že poprvé nádržka byla zcela zahnojená, čidlo nefungovalo a řešilo se výplachem rozpouštědlem, kdežto podruhé čidlo zlobilo už dříve a řešilo se výměnou nádobky. Přitom se vždy dělalo těsnění pod hlavou, tedy 2x. Dnes vím, že zbytečně. Ničemu to nepomohlo a těsnění bylo OK, jak potvrdil i mechanik.
3) Mrdky to jsou, na druhé straně s touhle mrdkou můžeš trvale jezdit. Jiné mrdky se rozsypou po méně kilometrech a jsou nepojízdné .
Re: chladicí nemrznoucí směs
Děkuji za fundovanou odpověď. Ano; průnik oleje do chladicí kapaliny je menší průser než GLYKOL (TEN VADÍ - ne voda) z ní DO OLEJE - ale problém to je. A pokud je to konstrukční chyba nebo výrobní vada, je to dosti smutné....
A ještě smutnější je že ona značka je u nás nejoblíbenější. Napadá mě něco o stádu skopového bo jsou běžná auta kde nemusíš na motor mimo standardní údržby sáhnout přes čtvrt mega kilometrů a 15 let !
A ještě smutnější je že ona značka je u nás nejoblíbenější. Napadá mě něco o stádu skopového bo jsou běžná auta kde nemusíš na motor mimo standardní údržby sáhnout přes čtvrt mega kilometrů a 15 let !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Jó, v české kotlině nebude lépe, dokud bude český zákazník kupovat předražena nejoblíbenější auta.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Jj..zbytečná námaha vůbec něco psát.Návštěvník píše:Jenže tohle někomu nevysvětlis.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: chladicí nemrznoucí směs
Další věc, která mi nesedí (článek o pronikání chladiva do oleje - oleje.cz) je, že by olej měl při průniku chladiva (glykolu) zčernat. Pokud mohu soudit ze škodovek s původním českým motorem, kde k tomuto průniku (možná malému) docházelo, pak olej byl černý u Š110L, u Favorita černý zdaleka tolik nebyl a u Fabie už vůbec nebyl černý. Naopak, vypadal pozoruhodně "velmi dobře" a neznečištěn, což vynikne v porovnání s motory japonských značek, kde měním oleje nyní (olej je tmavohnědý nebo černý). Béžový šlem na víčku oleje byl u škodovek všude podobný.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Při průniku chladicí kapaliny do oleje nejde o barvu ale o to, že glykol zničí ten olej po chemické stránce - a není jednoduché potom ten olejový systém vyčistit....
A znovu napíšu že olej ke konci výměnného intervalu (resp. po ujetí určitého počtu kilometrů - který samozřejmě záleží na typu a stavu motoru a bývá tak někde mezi 6 - 10ti tkm) by měl být tmavý / černý. Znamená to že olej dělá co má a udržuje motor zevnitř čistý....
A znovu napíšu že olej ke konci výměnného intervalu (resp. po ujetí určitého počtu kilometrů - který samozřejmě záleží na typu a stavu motoru a bývá tak někde mezi 6 - 10ti tkm) by měl být tmavý / černý. Znamená to že olej dělá co má a udržuje motor zevnitř čistý....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Přesně takhle vypadal ten Mogul,co jsme dnes z motoru vypustili,černý jak holiny.Pitris píše:A znovu napíšu že olej ke konci výměnného intervalu (resp. po ujetí určitého počtu kilometrů - který samozřejmě záleží na typu a stavu motoru a bývá tak někde mezi 6 - 10ti tkm) by měl být tmavý / černý. Znamená to že olej dělá co má a udržuje motor zevnitř čistý....
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: chladicí nemrznoucí směs
V krámu jsem našel, kromě nějaké kapaliny "negé", tyto kapaliny G: G48, G11, G11R, G12, G12+, G12++, G13. Tak mě to teda vyložte...
Re: chladicí nemrznoucí směs
Motor Fabie 1,4 OHV není špatný! V autorizáku na těsnění pod hlavou byla od počátku svolávací akce. Protože nějaká chytrá hlava ve výrobě použila těsnění NEodolné kapalině G12. Sám jsem takto hlavy dělal několika autům v záruce. Pokud se udělají správně přesahy,použije se těsnění značky Elring,je nepřehřátá a rovná hlava a je správně dotažená (zkrátka dodrženej prac.postup) tak ten motor najede půl mega. A nemluvím o tom že pár motorů 1,4 mi prošlo rukama s kompresním poměrem 13:1 a výkonem 140Ps na klice... Takže když se říká A je potřeba říct i B. Chtěl bych vidět současný motůrky jak u nich dvojnásobně zvýšený výkon zatočí se životností ..
Re: chladicí nemrznoucí směs
Vždyť sis to měl z toho regálu vyskládat sámItall píše:.... G48, G11, G11R, G12, G12+, G12++, G13. Tak mě to teda vyložte...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
MartinV: Naprosty souhlas,jen tam nemeli davat hydrostely.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: chladicí nemrznoucí směs
No, Martine, čte se to hezky a rád bych tomu věřil. Jenže - u Fáčka byly tytéž problémy a kapalina G12 se u něj nepoužívala. Dokonce i to těsnění Elring tam bylo - alespoň tak psáno v knize o vzniku Favorita, že minimálně zpočátku se používalo, pak možná licenční výroba. A i kdyby všechno co píšeš bylo tak, co s tím zákazník? Nebude běžně zkoumat, co všechno je na autě zfušované a jak to má být správně. To je otázka jakosti výrobku a zfušovaný výrobek je špatný výrobek.NOVON píše:MartinV: Naprosty souhlas,jen tam nemeli davat hydrostely.
P.S.: Jak řekl profesor Hrbolek: Ale mě nezajímá kde je. To ať si vyřídí se soudruhem třídním. Já mu píši nepřítomen.
Tak to prostě je.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Koukám, že je tu ještě zajímavé staré vlákno "chladicí kapalina". Tam soudruh čeká, až mu kámoš v servisu "vyšetří" zelenou kapalinu, aby nemusel dávat červenou (té je "vyšetřené" dost) . Protože to napsal, považuje to zřejmě za zcela normální (asi je to normální, já nekradu, tak nevím). Zajímalo by mě, zda a jak takový člověk (nebo ten mechanik) využívá jako zákazník nějakých služeb, kde ho mohou podobným způsobem okrást. Nejlépe přece ví, že všude může být (a kolikrát je) takový člověk jako on. Nevyužívá tedy nic? Nějak si to hlídá? Nebo to nechává být (já ti ukradnu, ty mi ukradneš, zkrátka taková forma společenského styku). To by mě zajímalo.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Facko chtelo, na rozdil od 742/135,6 ac se to nesmelo, po par tisících nepatrně skubnout sroubama na hlave plus čtyřmi u svicek. Jenže to nikdo tenkrát nevedel. Co udělá tesneni, hlava a fridex. Bilej stabil i prvni alumodry.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pokud se ztrácí chladící kapalina a nikde neteče, zkontrolujte expanzní nádobu. Včera jsem jí měnil, prosakovala ve spoji a dlouho to nebylo vidět, jen cítit. Myslel jsem, že to dělá víčko. Ztrácela se hned jak bylo auto nové skoro 30 tis. km. Pak to přestalo, spíš začalo být normální. Po výměně kapaliny vloni na podzim zase začala mizet, dolil jsem skoro půl litru za 5 tis. km. A pak jsem přišel na tu nádobu.