Mobil 1 5W-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Colommbo »

ezop: Bajkař Ezop byl v Řecku v dobách před naším letopočtem považován za velmi moudrého muže. Netvrdím, že ty takový nejsi, je chvályhodné, že se zamýšlíš i nad záležitostmi, o nichž tu (nejen v tomto vlákně) píšeš, jen mě napadá, není-li to až moc. :) A taky nevím, jakého motoru se tvé úvahy konkrétně týkají - možná jsi to už někde zmiňoval, ale nechce se mi to zpětně hledat. Jsou motory, v nichž mají oleje 5W50 svoje nezastupitelné místo a svou práci odvádějí poctivě a motoru ku prospěchu. Ano, je pravdou, že o svoje výchozí vlastnosti přicházejí možná trochu rychleji než pleťové vody, na druhou stranu ale existuje velmi opodstatněná domněnka, že v průběhu výměnného intevalu či i k jeho závěru se z padesátek stávají opravdu velmi dobré čtyřicítky, ne-li pětačtyřicítky. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Pedro jo...zenske... zenske to je metla ludstva :mrgreen:

Colommbo len ho nechaj 8) lepsie je zamyslat sa nad tym, jak dristat voloviny, jak niektori rypalovci, jak su tieto oleje zle bez toho aby ich skusili :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
ezop

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od ezop »

Ja uvazujem, ze ho dam na jar do auta. Pisal som to , preto,lebo tu boli prispevky o tom ako olej pomali znici cerpadlo a podobne. Teraz tam mam Mobil 1 Formula 5w30. Praveze, som chcel poukzat na to, ze ten olej nakoniec dosiahne celkom dobru viskozitu pocas pouzivania.

Moja Toyota 1l 51 KW nema ziadnu spotrebu oleja. Olej drzi na hornej riske aj po 2000km zatial. Ale chcem vyskusat ako to zaposobi na motor ked tam dam 5w50
ezop

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od ezop »

Ale comu nerozumiem je to letne cislo. U nas v lete je uz dost dni kedy teplota dosahuje aj 36C a pritom je to teplota v tieni a vo vyske 2 m nad zemou. Auto na slnku je rozplne tak mi nepripada az taky zly napad dat tam 50. Podla tejto zimi a co sa predpoveda, skor usudzujem, ze 15W aj 20W budu casom realne aj u nas.
ezop

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od ezop »

To, čo sme tohto roku v lete považovali za extrémne sucho s deviatimi dňami po sebe s teplotou nad 37 stupňov Celzia, bude pre Česko o 50 rokov celkom bežnou normou. To urcite plati pre cely nas region strednej europi.
ezop

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od ezop »

Dalsia vec, ktoru som si vsimol, tak vyrobcovia upustaju od tychto olejov a ak su tak nemaju normu Sl a vysie. Udajne je to tym, ze olje PAO + ester maju lepsi mazacie vlasnosti. Vraj pri vysokych otackach viskozne olje mazu dobre, lebo odstredivou silou vznika medzera medzi suciatkami. Al ked klesnu otacky suciatky sa viac priblizia tam su vraj dobre PAO+ ester. Miller a Fuchs uz take oleje ani nema co som pozeral. Vsetko nizka vizkozita.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Colommbo »

Pracovní teplota motoru (a tedy i oleje s teplotními požadavky na něj) souvisí s okolním prostředím vpodstatě jen okrajově, ale i to závisí na motoru a systému jeho chlazení.*) Je možné, že u litrového motoru s poměrně nízkým výkonem takový olej lehce zvýší spotřebu paliva, čerpadlo nezničí zcela určitě. :)
*) Pojedu-li svým autem stejnou trasu tímtéž stylem při okolních letních 35°C, bude mi teploměr chladící kapaliny ukazovat kupř. cca 85°C, při zimních deseti pod nulou pak jen o pět stupňů méně. :)
P.S. Na nějaký vliv odstředivé síly klidně zapomeň a že výševiskózní oleje někteří výrobci stahují ze svého programu, může mít vysvětlení asi takové, že se prostě v naprosté většině motorů dnes používají pleťové vody z důvodů zřejmých (spotřeba, emise) a proto ty "opravdové" oleje už nejsou tak výnosná komodita... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Pitris »

to ezop: Olej 5w50 Ti motor ani olejové čerpadlo nezničí - jenom je pro Tvůj motor zcela zbytečný....
Píšeš neměřitelná spotřeba oleje 5w30. A litrový motor 51kW. Ano. Hodnota HTHS viskozity je důležitá ale ta se provozem nemění (nesnižuje) tolik jako kinematická viskozita. Zde úplně postačí a plně a dobře vyhoví správně měněný i olej 5w40 - kde se HTHS viskozita (v Evropě) pohybuje běžně mezi 3,5 - 4mPa.s. Jsou oleje s HTHS viskozitou 5, 6 i 7mPa.s ale to jsou "race" oleje pro úplně jiné podmínky a motory....
Ten Mobil1 5w50 samozřejmě vyzkoušet můžeš - ale je možné že Ti mírně stoupne spotřeba benzinu....
Ten motor má chlazení udělané dobře a pokud není problém tak v pohodě vydrží i olej xw/40 a i v létě.
Já osobně - pokud už Mobil1 - tak raději 0w40 NewLife. Ale klidně bych dal něco :wink: z 5w40 a měnil do 10-ti tkm nebo po1roce.... třeba Elf, Liqui Moly, Millers, Mogul, Motul, Penrite, Shell, Sunoco, Trident, Yacco, Valvoline.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět