Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jezevcik »

Itall píše:Kdysi jsem nemohl otočit hlavu...
A celej jsi se otočit moh'? Tak vidíš. Co tam máš dál?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pedro »

Bez bocnich zrc nemuzu jet ani vpred. Technicky samozrejme ano,ale...,furt do nich mzikove jukam.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Petře možná profideformace :mrgreen: já taky musím mít přehled i co se děje okolo auta. Dopředu se dívá jen pivovarskej kůň....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Tak koukat při jízdě za sebe by snad mělo být samozřejmostí. :idea: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Kromě okruhu v Mýtě... :D
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Tak jsem vypustil ze Splashe splashky (pokus o vtip :P ), tedy olej motorový, moc pěkně nevypadal :? , skoro splashky. Vypouštěcí šroub to má zezadu, ne jako škodověnky pěkně zpředu, to by bylo pro mě pohodlnější. Těsnění kovové, netknuté, pohoda. Horší bylo, že filtr je umístěn u vany v takovém výřezu, kde nejde vzít obouruč, vlastně pořádně ani jednoruč. Co s tím, spešl klíče nemaje? Takže po venkovsku posloužil hasák a byl jsem rád, že aspoň ten tam šel nasadit. Oilfiltr Clean se mi přestává líbit, má uvnitř (ale navrch, chápete) těsnění s z nějakého silikonu, taková žvejkačka. Nic moc do oleje, myslím. Ten origo filtr je fakt solidnější. 3 litříky oleje jsou na horní rysku měrky. 5W-40 motoru lépe sedí, než 10W-40, ovšem 5W-40 není mezi oleji pro tento motor dle příručky. Nějaké nedopatření, asi, toto nerespektuji. Pak airfilter. Tedy jestli jeho umístění a výměnu vymyslel Japonec, tak asi po litru Saké. Na netu jsem našel takové videjko se "skoro" stejným budníkem (Alto), ale spony měl na druhé straně. Takže jsem musel robit jaksi "obrátene", ale nakonec se povedlo. Komplet i s vykapáváním, uložením starého oleje, hledáním na netu, přemýšlením, hledáním a zkoušením nářadí, úklidem atd. vše trvalo 5 hodin. No, živit bych se tím nemohl, ale napoprvé...Příště už to bude mnohem lepčí, bo už mám know how(no) :P . No, tak to jen tak pro zasmání... :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Shodou okolností jedu na výměnu oleje zítra. Do Práglu ke kámošovi-mekánikovi, Omča na zdviž, výpustný šroub na dně vany pěkně v nejnižším místě, zato vložka filtru ve futrálu přístupném nanic a jedině takto zespodu, ale on si s tím poradí, nedělá to poprvé. Návrat k Sunoco 5W50, filtr Mann, včetně vykapání a prohlídky spodku to tipuju na hodinku u kafe a teplého lidského slova. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pedro »

Prohlidka spodku,vykapani a teple lidske slovo...,hm,zajimave
:-)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Hele, neser... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Máchal

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Máchal »

Colommbo píše:Návrat k Sunoco 5W50
Sunoco 10W60 se tedy neosvědčil?
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Colommbo píše:...Do Práglu ke kámošovi-mekánikovi, Omča na zdviž, výpustný šroub na dně vany pěkně v nejnižším místě, zato vložka filtru ve futrálu přístupném nanic a jedině takto zespodu...
Na výměnu oleje do Prahy...No, filtr mám přístupný také jen zespoda, u těchto japonských tříválců. Zatímco u Toyoty je filtr alespoň uchopitelný rukama a kolmo (pěkně nastojato) k zemi a nic z něj neteče, u Suzuki je trochu šikmo, po povolení vyteče hafo oleje, prostě hnus, velebnosti...Do holínek jsem si to tedy nevypustil, inšpektore, ale hadrůch jsem spotřeboval několik :? . Olej docela černý, stejně jako u motorky SV, tam už po 5000 km. Nějaká vlastnost motorů Suzuki, asi :roll: . Z Toyoty je olej hnědý, z Fabie MPi Czechmotor vypadal nejpřijatelněji, lépe než původní hnědý M2T, blahé paměti.
P.S.: Pedro, ani jsem nemazal hejblata (byl jsem stejně "jinde"), jak je mokro a nad nulou, přestalo to vrzat. Asi nějaké gumy.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Itall píše: Horší bylo, že filtr je umístěn u vany v takovém výřezu, kde nejde vzít obouruč, vlastně pořádně ani jednoruč. Co s tím, spešl klíče nemaje?
Párkrát jsem viděl demontovat vzdorovitý filtr tak,že se vzal do jedné ruky šroubovák odpovídající velikosti,do druhé ruky kladivo.Šroubovák se jednou ranou prohnal filtrem,pak se otočilo a filtr byl během chvíle venku. :mrgreen: Samozřejmě se jednalo o plecháč,na mém plastovém víčku bych s tím moc parády neudělal,ale ani nemusím.Otevřu kapotu a filtr se na mě směje,holt není na francouze. :lol:
Ovšem kabinový filtr,to je jiná píseň,hnedle se rozebere půl palubky. :twisted: Ještě,že to nemusím dělat,ale jenom fandím. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Strašný, to bych tedy nezkoušel. I mě, venkovskému amatérovi, by tohle přišlo přes čáru.
Můj filtr nebyl vzdorovitý, byl asi i správně utažený, jen nářadí určené k demontáži jsem neměl. A rukama to nešlo, jinak povoluji růčo normálně. Přesto jsem si poradil celkem neinvazivně.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Ještě jsem přemýšlel o tom Pandurově neúspěchu s Mogulem. Proč u Mogulů nemůžu najít viskozitu při 40°C, což se jinde běžně udává? Tento údaj by mohl být zajímavý (třeba). Viskozita při 100°C je u "čtyřicítek" plus minus autobus stejná. Ale málo zahřátý olej by mohl dělat rotyku v těch hydroštelech. Pamatuji si, že mě cvakaly s 5W-40 Tryskem (bude možná obdobný jak Mogul). Motor sice zahřátý byl (jízda 40 km), ale dost mrzlo a vana se prudce ochlazovala, jelo se spíš výletem, takže změna teploty oleje při průchodu mazacím okruhem zřejmě byla značná a olej prohřátý být nemusel, spíš nebyl.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Durex »

Itall píše:Na výměnu oleje do Prahy...No, filtr mám přístupný také jen zespoda, u těchto japonských tříválců. Zatímco u Toyoty je filtr alespoň uchopitelný rukama a kolmo (pěkně nastojato) k zemi a nic z něj neteče, u Suzuki je trochu šikmo, po povolení vyteče hafo oleje, prostě hnus, velebnosti...Do holínek jsem si to tedy nevypustil, inšpektore, ale hadrůch jsem spotřeboval několik :? . Olej docela černý, stejně jako u motorky SV, tam už po 5000 km. Nějaká vlastnost motorů Suzuki, asi :roll: . Z Toyoty je olej hnědý, z Fabie MPi Czechmotor vypadal nejpřijatelněji, lépe než původní hnědý M2T, blahé paměti.
Tak na jednu stranu nelze autu nebo motorce vyčítat špatné umístění filtru. Defacto běžnému uživateli by to mělo být jedno (jede do servisu) a pokud mám vybavení (zvedák,nástrčné klíče,záchytnou vanu na olej) tak se opět žádná trága nekoná a výměna je provedena za pár okamžiků …
lengy60 píše:Párkrát jsem viděl demontovat vzdorovitý filtr tak,že se vzal do jedné ruky šroubovák odpovídající velikosti,do druhé ruky kladivo.Šroubovák se jednou ranou prohnal filtrem,pak se otočilo a filtr byl během chvíle venku.
Onu metodu proražení filtru sem musel také už jednou udělat,neboť sem neměl příslušný klíč. Po montáži filtru s navařenou maticí už žádný problém ;) Jen je třeba při tom prorážení dávat pozor na závit. V nouzi použít to jde,ale je to opravdu značně neprofesionální a dost špinavá práce …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět