A celej jsi se otočit moh'? Tak vidíš. Co tam máš dál?Itall píše:Kdysi jsem nemohl otočit hlavu...
Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Bez bocnich zrc nemuzu jet ani vpred. Technicky samozrejme ano,ale...,furt do nich mzikove jukam.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Petře možná profideformace já taky musím mít přehled i co se děje okolo auta. Dopředu se dívá jen pivovarskej kůň....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tak koukat při jízdě za sebe by snad mělo být samozřejmostí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tak jsem vypustil ze Splashe splashky (pokus o vtip ), tedy olej motorový, moc pěkně nevypadal , skoro splashky. Vypouštěcí šroub to má zezadu, ne jako škodověnky pěkně zpředu, to by bylo pro mě pohodlnější. Těsnění kovové, netknuté, pohoda. Horší bylo, že filtr je umístěn u vany v takovém výřezu, kde nejde vzít obouruč, vlastně pořádně ani jednoruč. Co s tím, spešl klíče nemaje? Takže po venkovsku posloužil hasák a byl jsem rád, že aspoň ten tam šel nasadit. Oilfiltr Clean se mi přestává líbit, má uvnitř (ale navrch, chápete) těsnění s z nějakého silikonu, taková žvejkačka. Nic moc do oleje, myslím. Ten origo filtr je fakt solidnější. 3 litříky oleje jsou na horní rysku měrky. 5W-40 motoru lépe sedí, než 10W-40, ovšem 5W-40 není mezi oleji pro tento motor dle příručky. Nějaké nedopatření, asi, toto nerespektuji. Pak airfilter. Tedy jestli jeho umístění a výměnu vymyslel Japonec, tak asi po litru Saké. Na netu jsem našel takové videjko se "skoro" stejným budníkem (Alto), ale spony měl na druhé straně. Takže jsem musel robit jaksi "obrátene", ale nakonec se povedlo. Komplet i s vykapáváním, uložením starého oleje, hledáním na netu, přemýšlením, hledáním a zkoušením nářadí, úklidem atd. vše trvalo 5 hodin. No, živit bych se tím nemohl, ale napoprvé...Příště už to bude mnohem lepčí, bo už mám know how(no) . No, tak to jen tak pro zasmání...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Shodou okolností jedu na výměnu oleje zítra. Do Práglu ke kámošovi-mekánikovi, Omča na zdviž, výpustný šroub na dně vany pěkně v nejnižším místě, zato vložka filtru ve futrálu přístupném nanic a jedině takto zespodu, ale on si s tím poradí, nedělá to poprvé. Návrat k Sunoco 5W50, filtr Mann, včetně vykapání a prohlídky spodku to tipuju na hodinku u kafe a teplého lidského slova.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Prohlidka spodku,vykapani a teple lidske slovo...,hm,zajimave
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Hele, neser...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Sunoco 10W60 se tedy neosvědčil?Colommbo píše:Návrat k Sunoco 5W50
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Na výměnu oleje do Prahy...No, filtr mám přístupný také jen zespoda, u těchto japonských tříválců. Zatímco u Toyoty je filtr alespoň uchopitelný rukama a kolmo (pěkně nastojato) k zemi a nic z něj neteče, u Suzuki je trochu šikmo, po povolení vyteče hafo oleje, prostě hnus, velebnosti...Do holínek jsem si to tedy nevypustil, inšpektore, ale hadrůch jsem spotřeboval několik . Olej docela černý, stejně jako u motorky SV, tam už po 5000 km. Nějaká vlastnost motorů Suzuki, asi . Z Toyoty je olej hnědý, z Fabie MPi Czechmotor vypadal nejpřijatelněji, lépe než původní hnědý M2T, blahé paměti.Colommbo píše:...Do Práglu ke kámošovi-mekánikovi, Omča na zdviž, výpustný šroub na dně vany pěkně v nejnižším místě, zato vložka filtru ve futrálu přístupném nanic a jedině takto zespodu...
P.S.: Pedro, ani jsem nemazal hejblata (byl jsem stejně "jinde"), jak je mokro a nad nulou, přestalo to vrzat. Asi nějaké gumy.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Párkrát jsem viděl demontovat vzdorovitý filtr tak,že se vzal do jedné ruky šroubovák odpovídající velikosti,do druhé ruky kladivo.Šroubovák se jednou ranou prohnal filtrem,pak se otočilo a filtr byl během chvíle venku. Samozřejmě se jednalo o plecháč,na mém plastovém víčku bych s tím moc parády neudělal,ale ani nemusím.Otevřu kapotu a filtr se na mě směje,holt není na francouze.Itall píše: Horší bylo, že filtr je umístěn u vany v takovém výřezu, kde nejde vzít obouruč, vlastně pořádně ani jednoruč. Co s tím, spešl klíče nemaje?
Ovšem kabinový filtr,to je jiná píseň,hnedle se rozebere půl palubky. Ještě,že to nemusím dělat,ale jenom fandím.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Strašný, to bych tedy nezkoušel. I mě, venkovskému amatérovi, by tohle přišlo přes čáru.
Můj filtr nebyl vzdorovitý, byl asi i správně utažený, jen nářadí určené k demontáži jsem neměl. A rukama to nešlo, jinak povoluji růčo normálně. Přesto jsem si poradil celkem neinvazivně.
Můj filtr nebyl vzdorovitý, byl asi i správně utažený, jen nářadí určené k demontáži jsem neměl. A rukama to nešlo, jinak povoluji růčo normálně. Přesto jsem si poradil celkem neinvazivně.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ještě jsem přemýšlel o tom Pandurově neúspěchu s Mogulem. Proč u Mogulů nemůžu najít viskozitu při 40°C, což se jinde běžně udává? Tento údaj by mohl být zajímavý (třeba). Viskozita při 100°C je u "čtyřicítek" plus minus autobus stejná. Ale málo zahřátý olej by mohl dělat rotyku v těch hydroštelech. Pamatuji si, že mě cvakaly s 5W-40 Tryskem (bude možná obdobný jak Mogul). Motor sice zahřátý byl (jízda 40 km), ale dost mrzlo a vana se prudce ochlazovala, jelo se spíš výletem, takže změna teploty oleje při průchodu mazacím okruhem zřejmě byla značná a olej prohřátý být nemusel, spíš nebyl.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tak na jednu stranu nelze autu nebo motorce vyčítat špatné umístění filtru. Defacto běžnému uživateli by to mělo být jedno (jede do servisu) a pokud mám vybavení (zvedák,nástrčné klíče,záchytnou vanu na olej) tak se opět žádná trága nekoná a výměna je provedena za pár okamžiků …Itall píše:Na výměnu oleje do Prahy...No, filtr mám přístupný také jen zespoda, u těchto japonských tříválců. Zatímco u Toyoty je filtr alespoň uchopitelný rukama a kolmo (pěkně nastojato) k zemi a nic z něj neteče, u Suzuki je trochu šikmo, po povolení vyteče hafo oleje, prostě hnus, velebnosti...Do holínek jsem si to tedy nevypustil, inšpektore, ale hadrůch jsem spotřeboval několik . Olej docela černý, stejně jako u motorky SV, tam už po 5000 km. Nějaká vlastnost motorů Suzuki, asi . Z Toyoty je olej hnědý, z Fabie MPi Czechmotor vypadal nejpřijatelněji, lépe než původní hnědý M2T, blahé paměti.
Onu metodu proražení filtru sem musel také už jednou udělat,neboť sem neměl příslušný klíč. Po montáži filtru s navařenou maticí už žádný problém Jen je třeba při tom prorážení dávat pozor na závit. V nouzi použít to jde,ale je to opravdu značně neprofesionální a dost špinavá práce …lengy60 píše:Párkrát jsem viděl demontovat vzdorovitý filtr tak,že se vzal do jedné ruky šroubovák odpovídající velikosti,do druhé ruky kladivo.Šroubovák se jednou ranou prohnal filtrem,pak se otočilo a filtr byl během chvíle venku.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis