Rozdíly v cenách prémiových olejů

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
F7R

Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od F7R »

Zajímá mne proč jsou natolik rozdílné ceny prémiových olejů. Například dejme tomu Q8 Formula F1 10w50 a Motorex XPERIENCE FS-X 10w60
Q8 se dá pořídit za nějakých 900 Kč a Motorex za závratných 2240 Kč!(4l)
Zeptám se jako blbec ale v čem je Motorex lepší s více než dvojnásobnou cenou?
Nyní jezdím Mogul 5w50 Extreme Sport.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od jerome »

Neviem napada ma vyssia predajnost (Q8) = nizsie naklady na vyrobu = nizsia cena
Alebo kvalitnejsi vyrobok (Motorex) = vyssia cena
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od e1H »

Hlavný cenový rozdiel bude tvoriť asi samotný rozsah. 10W-50-ku je predalen lahšie vyrobiť ako 10W-60. A čím väčší rozsah, tým viac špecialita, čím viac špecialita, tým väčšia cena (viď radu Penrite Premium). Potom samozrejme môže byť rozdiel aj v kvalite, a často sa pripláca aj za samotnú značku (Motul, Millers Oils, a pod.). Jednoducho aj keby Mogul vyrábal najlepšie oleje na svete, nedokážu ho predávať za takú, ako celosvetovo známe značky. Jednoducho trh...
F7R

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od F7R »

Ještě mě zajímá jestli při cvakání hydroštelů (i za tepla) je lepší spíš olej řidší nebo hustší?
e-panolin.cz

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od e-panolin.cz »

Trochu mimo - ale proč stojí jedno auto 250 000,-Kč a druhé 2 500 000,-Kč ? Nebo pneumatika 235/45 R18 ve stejném indexu nosnosti a rychlosti rozdílem i několikanásobku?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od jerome »

Tak s cenami olejov je to na dlhu debatu. Napr Total 10W40 sa da kupit od 3.36€ po 8.89€ :o
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od Pitris »

V ceně oleje je zakomponováno hodně věcí které do té ceny "kecají". Značka, reklama, obchod, kvalita základového oleje, cena aditivačních balíčků, náklady na výzkum, testování pro různé automobilky atd.
A co jde o hydroštely - tak za 1) pokud už cvakají tak je olejem neopravíš a
a za 2) většinou to cvakání "na chvíli" trošku ztlumí za tepla viskóznější olej.
A pokud jsou slyšet za studena, já bych dal olej nízkoviskóznější, aby se ten hydroštel dříve natlakoval.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:V ceně oleje je zakomponováno hodně věcí které do té ceny "kecají". Značka, reklama, obchod, kvalita základového oleje, cena aditivačních balíčků, náklady na výzkum, testování pro různé automobilky atd.
A co jde o hydroštely - tak za 1) pokud už cvakají tak je olejem neopravíš a
a za 2) většinou to cvakání "na chvíli" trošku ztlumí za tepla viskóznější olej.
A pokud jsou slyšet za studena, já bych dal olej nízkoviskóznější, aby se ten hydroštel dříve natlakoval.
0) Pozapomněl jsi na "vatu", což je pozoruhodné, vzhledem k tomu, že ta může dělat klidně 50% i více z ceny oleje.
1) Cvakajícím hydroštělům může od cvakání pomoci olej vhodnější viskozity (já jsem dal viskozitu vyšší), a to natrvalo (v mém případě od "léčby" přes 110000 km OK, pak prodáno).
2) Byly slyšet občas u studeného motoru, občas u zahřátého motoru (tam nejvíce za mrazu), častěji v chladném počasí, pokud pamatuji.
Návštěvník

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od Návštěvník »

Koncová maloobchodní cena produktu, tj. kolik za něj zákazník skutečně vysolí, už mnoho desítek let jen málo odráží skutečné výrobní náklady, tím méně pak kvalitu, přesněji reálné vlastnosti. Pro bližší vysvětlení odkazuji na marketing.
Návštěvník

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od Návštěvník »

A ako je definovaný premiový olej? Že medzi BMW a Škodou v danej triede bude rozdiel je pochopiteľné a ščasti ho aj vidím, cítim... ale kto rozozná rozdiel v oleji by som rád vedel.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od Colommbo »

(Další) vlákno zcela o ničem, tož zatím dobrou, chlapi! :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od Itall »

Proč? Vlákno o ekonomické podstatě světa :idea: .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Rozdíly v cenách prémiových olejů

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:A ako je definovaný premiový olej? Že medzi BMW a Škodou v danej triede bude rozdiel je pochopiteľné a ščasti ho aj vidím, cítim... ale kto rozozná rozdiel v oleji by som rád vedel.
Mezi auty poznáš rozdíl hned a u oleje rozdíl mezi prémiovým a (ne běžným ale) "shit"olejem (nebo špatným - ale z hlediska ne-vhodnosti) pozná motor rozdíl taky. Někdy téměř hned - když se dá vyloženě špatný/jiný/žádný olej, jindy nevhodný olej (SAE, norma) motoru o dost zkrátí životnost....
A prémiovky "umí" ten motor při extrémních podmínkách (zima, vysoká teplota nebo výkon) ochránit lépe !
Neméně důležitý je ale i interval výměny.... A pokud to chceš poznat i Ty - a hned, musíš ochutnat :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět