Převodový olej
Moderátor: Colommbo
Re: Převodový olej
Ty extrémně krátké intervaly výměny mi rovněž připadají přitažené za vlasy, ovšem zrovna Tutelu Car Technyx bych se neobával nechat tam 60 tis. km. A to sám patřím spíše mezi "zkracovače".
Re: Převodový olej
Ono tu je asi ešte jeden faktor, že prečo sa predpisuje častejšia výmena.
Skúsme sa zamyslieť, že aká skupina užívateľov si kupuje tieto autá. Ja v nich vidím buď dôchodcov ktorí jazdia akurát tak k lekárovi, do obchodu, na cintorín, na záhradku, tj. motajú sa viacmenej okolo komína, a potom začínajúce vodičky idúce 20 km/h pod MPR s veľkým Z na zadnom skle. A teraz na rovinu, od diaľničných hltačov kilometrov majú naozaj ďaleko a tých 30 tisíc km najazdia často iba za dlhé roky. Pritom prevodovka u nich dostáva zabrať ešte viac, lebo už buď nemajú taký cit, alebo ho ešte nemajú.
P.s.: Viem, teraz som kádroval, ale naozaj si nespomínam kedy som videl niekoho iného za volantom takéhoto auta.
Skúsme sa zamyslieť, že aká skupina užívateľov si kupuje tieto autá. Ja v nich vidím buď dôchodcov ktorí jazdia akurát tak k lekárovi, do obchodu, na cintorín, na záhradku, tj. motajú sa viacmenej okolo komína, a potom začínajúce vodičky idúce 20 km/h pod MPR s veľkým Z na zadnom skle. A teraz na rovinu, od diaľničných hltačov kilometrov majú naozaj ďaleko a tých 30 tisíc km najazdia často iba za dlhé roky. Pritom prevodovka u nich dostáva zabrať ešte viac, lebo už buď nemajú taký cit, alebo ho ešte nemajú.
P.s.: Viem, teraz som kádroval, ale naozaj si nespomínam kedy som videl niekoho iného za volantom takéhoto auta.
Re: Převodový olej
takze Itall je tiez dochodca.? ma + - podobne vozidlo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Převodový olej
Ta Tutela Car Technyx 75w85 je GL4+, což v podstatě pokrývá GL4 i olej pro méně zatížené hypoidní převodovky, takže by to mělo býtFlai píše:ok. příště dám tu Tutelu. A kde najdu tu specifikaci normu oleje pro daný typ ? v manuálu je právě jen ta viskozita ...
A ten Castrol co si koupil, je taky GL4+ takže O.K. A tím 90 je přizpůsoben vyššímu teplotnímu zatížení (u Chevrolet aveo 1,2 16V 62Kw nebude); ta Tutela bude asi lepší při "studeném" řazení a 85 bude dostatečné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Převodový olej
Ono je To zvláštní protože motor 1,4 69 KW co jsme měli v druhém Aveo tak má "celoživotní náplň"převodovky ale zase se tam mění rozvody káždých 60 tis.Km Tady ten motor je ale těmi rozvody známý už v Opel.
Re: Převodový olej
i tak mi to rozum neberie, ale menit olej v prevodovke kazdy rok, zvlast tutelu to za 5 rokov bude pekna sumicka
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Převodový olej
Bude fungovat výše zmíněný převoďák Tutela Car Technyx 75w85 ve zcela zrepasované převodovce škoda 130 Rapid ?(5st.) Synchrony,ložiska nové..
Odpověďi jako že je to zbytečnost,stačí PP80 atd,zde nehledám .. Díky
Odpověďi jako že je to zbytečnost,stačí PP80 atd,zde nehledám .. Díky
Re: Převodový olej
Jsi sikovny,nasel sis vhodne vlakno a nezakladal nove,jako ,,novodoby skodovkari,,.
Tutela dobre poslouzi.
Nicmene dej tam na cca 2tkm klidne neco 75w-80,90,levneho. Tyhle prevodovky,ac jsou lepsi nez ty s manzetama,radi pri zabehu pousti ,,stribrenku,, od zabihani. Pak dej Tutelu.
Ps.,PP 80 zde opravdu nestaci.Zde musi byt vicerozsahovy.
Tutela dobre poslouzi.
Nicmene dej tam na cca 2tkm klidne neco 75w-80,90,levneho. Tyhle prevodovky,ac jsou lepsi nez ty s manzetama,radi pri zabehu pousti ,,stribrenku,, od zabihani. Pak dej Tutelu.
Ps.,PP 80 zde opravdu nestaci.Zde musi byt vicerozsahovy.
Re: Převodový olej
Řekl bych, že lepší radu nenajdeš
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Převodový olej
Díky. Když jste tady (Pitris) jako guru ,,, V čem je Tutela jiná a právě tady obecně doporučovaný olej. Kromě těchto diskuzí tady mi přijde jako "neznámý" olej a když tento název někde zmíním - většinou neznají. Ve kterých převodovkách se používá nejčastěji.? (značka aut)
Re: Převodový olej
NEJSEM....Martin V píše:Díky. Když jste tady (Pitris) jako guru ,,,
Dobrý teplotní rozsah "nahoru i dolů", výborné nízkoteplotní vlastnosti, API použitelné a předepisované ve většině převodovek. A možná proto že je "neznámá" tak se netřeba obávat neorigo balení.Martin V píše:V čem je Tutela jiná a právě tady obecně doporučovaný olej.
Jejich minus. A tady je známá hlavně díky modelářovi....Martin V píše:Kromě těchto diskuzí tady mi přijde jako "neznámý" olej a když tento název někde zmíním - většinou neznají.
Tam kde chce uživatel auta aby převodovka fungovala Ne - vážně: Tutela patří pod Selenii/Petronas, tak hlavně italské auta ale jako jeden z mála olejů (snad jako jediný mimo origo) funguje i v Mitsubishi.Martin V píše:Ve kterých převodovkách se používá nejčastěji.? (značka aut)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Převodový olej
Tutela tu není doporučována obecně, spíš jako z jistého pohledu poslední možnost záchrany/nápravy nebo určitá rána jistoty v případech, kdy majitelé z nějakých důvodů nechtějí použít originální olej a jiné náhražky nefungují dobře.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Převodový olej
Colommbo dobre napsal a objevitel Tutely snad potvrdi.
Ostatni nectete!
Neco ti poradim,cim jsem oba druhy prevodovek plnil i svejm zakaznikum. I do Favousu.
2/3 naplne 80w-90 a 1/3 OTHP3.
Univerzalni kombinace na dlouhe jizdy i couracky.
V te dobe 75w moc rozsirene nebylo.
Jednu prevodovku v Krkonosich dokonce 1:1.
Ostatni nectete!
Neco ti poradim,cim jsem oba druhy prevodovek plnil i svejm zakaznikum. I do Favousu.
2/3 naplne 80w-90 a 1/3 OTHP3.
Univerzalni kombinace na dlouhe jizdy i couracky.
V te dobe 75w moc rozsirene nebylo.
Jednu prevodovku v Krkonosich dokonce 1:1.
Re: Převodový olej
Favorit měl v příručce pro řidiče předepsán olej do převodovky PP80 (se kterým převodovka v mrazu moc nefugovala). Originální náplň z fabriky ale byl OTHP3.....