Shell HELIX HX7 10W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od Návštěvník »

Neviem ake mate skusenosti konkretne s tymto olejom ale testy, technicky list ma velmi milo prekvapil na to ze je to 10W-40 :!: Tak napriklad bod tuhnutia je až pri -45 C°.A videa su tiez zaujimave :wink: Len dufam ze niekto nerobi shellke reklamu,ale su to domace videa tak neviem. :roll:
http://files.lubemax.webnode.sk/2000006 ... 10W-40.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=mC7RjWWDgZs tu je -26C°
https://www.youtube.com/watch?v=V22pJN6Apgk tu je -43C°
https://www.youtube.com/watch?v=lTbTbcacK6w tu je -35C°
Shell vo vsetkych videach boduje len ci je to ozaj pravda :roll:

Na to ze Shell je druhym najvacssim vyrobcom na svete tak si myslim ze sa jedna o dost kvalitny olej na jeho viskozitu 10W-40 v takych mrazoch v rusku.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od Pedro »

10w tady v ČSSR a foru,je nepřípustný,u "vyběhaných" hyder pochopim ale u poctivého motoru ne.
Kdo ma velmi časté jízdy,starty po pauze, v kose a mění 10-15000,odjede celou roční sezonu,lepší 0w40 než 5-40.
Ta 0-40 si drží své krajní hodnoty o dost déle. Jiný základ. Ale i cena asi někde jinde.
Jen bych se vyvaroval SM. SN dejme tomu,lze li i v SL,při těchto nájezdech bude líp. Ale nevim,zda je to sehnatelné,vyráběné.
Návštěvník

Re: Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od Návštěvník »

Preco myslis ze SM a SN skor nie?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od jerome »

Navstenik si robis prdel ? Tolko veci vies a toto nie ? Nechapem normalne... :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od Pedro »

Jerome,nepleteš si nNávštěvníky?
Návštěvník

Re: Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od Návštěvník »

Pedro píše:10w...
Pouzivam vsude, kde to jen jde, tedy pokud ho zrovna mam v zasobe. Tuhle jsem musel dat 5W-40, sice pred zimou, ale kdybych mel na vyber (zasoby poskytly pouze 5W-40), urcite bych tam znovu nalil 10W-40.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od jerome »

Pedro píše:Jerome,nepleteš si nNávštěvníky?
Nie Návštevník je len jeden nick :o
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Shell HELIX HX7 10W-40

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....Tak napriklad bod tuhnutia je až pri -45 C°....
....jenomže bod tuhnutí není totéž co bod čerpatelnosti :shock: a čistě hypoteticky, když budeš mít "jen" -35°C a v motoru 10w40 s bodem tuhnutí -45°C, tak ho čerpadlo stejně nenasaje.... :( a když bude -30°C, tak ho sice možná už "cucne", ale než se s ním natlakuje celý motor, tak vyroste kaktus....:oops:

Čímž ale nechci tvrdit že oleje 10w40 nejsou dobré. Jsou :!: A jsou hodně dobré - a možná i lepší (z hlediska degradace provozem) než 5w40, ale tomu kdo jezdí v zimě často krátké popojížďky a často startuje, vyhoví lépe ona 5w nebo 0w....(a přizpůsobit/zkrátit tomu i interval výměn bo to jsou ztížené podmínky)
Návštěvník píše:Preco myslis ze SM a SN skor nie?
Návštěvník na jiném vlákně píše:Takze SM a SN mam chapat ako?Ze niesu tak kvalitne ako SJ a SL?....
Pitris na jiném vlákně píše:Nějak tak - u SJ a SL bylo prioritou ještě mazání a ochrana motoru. U SM je hlavní snížení emisí....
U SN jde o emise taky, ale jsou už jinak aditivované než ty SM, takže to motoru už nevadí.... ALE !
Jde o to, že "jdeme" trošku do extrému - kdo je ochotný měnit olej o pár set kilometrů dřív než je předpis výrobce; nebo - ještě lépe - správně upraví dle jízdních podmínek, nemusí řešit SJ, SL, SM či SN.
Ono totiž ty aditiva (na nižší emise) použitá u olejů SM "šly" tak trochu proti kilometrové výdrži oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět