Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Zdravim vsetkych.
Chcem sa spytat, ci ma odstranenie olejoveho chladica (resp. jeho zaslepenie) u motora 3,2 V6 nejake nepriaznive ucinky na motor pri beznej prevadzke (jazda v meste, resp. po dialnici)? Ten olejovy chladic tam bol od vyroby, len zacal tiect a servisaci mi ho jednoducho odstranili a vyvody zaslepili, lebo suciastka sa uz vobec nevyraba... Ide o Alfa Romeo GTV 3,2 V6. Vdaka za rady.
Chcem sa spytat, ci ma odstranenie olejoveho chladica (resp. jeho zaslepenie) u motora 3,2 V6 nejake nepriaznive ucinky na motor pri beznej prevadzke (jazda v meste, resp. po dialnici)? Ten olejovy chladic tam bol od vyroby, len zacal tiect a servisaci mi ho jednoducho odstranili a vyvody zaslepili, lebo suciastka sa uz vobec nevyraba... Ide o Alfa Romeo GTV 3,2 V6. Vdaka za rady.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Oplí benzínové V6 motory 2.5 2.6 3.0 a 3.2 mají něco podobného v místě pod sáním mezi hlavami, jedná se vlastně o výměník voda/olej a taky se občas přihodí netěsnost. Myslím si, že ta věc na motoru není pro srandu králíkům, ale bude-li mít její odstranění negativní vliv na provoz (zahřívání, chlazení) motoru, by ses měl spíš otázat na AR fóru... A pokud k tomu žádné reference nezjistíš, určitě to v provozu poznáš sám...
P.S. Jaký je pro motor předepsaný/doporučený olej, resp. jaký do motoru liješ...? Pokud nějaký s vyšším letním viskozitním číslem (50,60), může mít odstranění výměníku skutečně negativní vliv...
P.S. Jaký je pro motor předepsaný/doporučený olej, resp. jaký do motoru liješ...? Pokud nějaký s vyšším letním viskozitním číslem (50,60), může mít odstranění výměníku skutečně negativní vliv...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ano, upřesňuji svoje předchozí P.S.:
Je-li olej 50 či 60 předepsán/doporučen, může být po odstranění chladiče oleje za některých provozních podmínek problém. Pokud motor běžně jezdí na 40, tož by se vidělo, nicméně případný přechod na vyšší letní viskozitu (50/60) by měl věc vyřešit.
Je-li olej 50 či 60 předepsán/doporučen, může být po odstranění chladiče oleje za některých provozních podmínek problém. Pokud motor běžně jezdí na 40, tož by se vidělo, nicméně případný přechod na vyšší letní viskozitu (50/60) by měl věc vyřešit.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ano, pokud se (z jakéhokoliv důvodu) vyřadí chladič oleje, může ho nějakým způsobem "zastoupit" olej, který snese vyšší teplotní zatížení - tzn. s vyšším letním číslem: xw/40 >> 50 >> 60
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Zdravím páni, ďakujem pekne za Vaše postrehy, rady, vdaka ktorým som sa dostal do obrazu.
Olej, ktorý je predpísaný i odporúčaný je 10w60 Selenia Racing, prave tento olej tam lejem od zaciatku, snad by mal nieco vydrzat. Riadne seriozne mi v autorizovanom servise servisny technik povedal, ze to zaslepenie bezne robia a ze nove modely olejovy chladic ani nemaju, chvilu som si myslel, ze to musi byt riadna chujovina, ale neskor som nad tym zacal premyslat a skoncil som tu na fore.
Olej, ktorý je predpísaný i odporúčaný je 10w60 Selenia Racing, prave tento olej tam lejem od zaciatku, snad by mal nieco vydrzat. Riadne seriozne mi v autorizovanom servise servisny technik povedal, ze to zaslepenie bezne robia a ze nove modely olejovy chladic ani nemaju, chvilu som si myslel, ze to musi byt riadna chujovina, ale neskor som nad tym zacal premyslat a skoncil som tu na fore.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Okruhové závody asi nejezdíš,když občas proženeš někde v provozu,tento oil by to měl ustát,stejně tak poskakovačky v koloně v horku.
Jen bych asi hlídal km proběh,radši ven o něco dříve.
Ten chladič,né vyměník,tam výrobce nedal pro srandu.
Nicméně,tady nejsou vedra tak časté a dlouhé,jako někde na jihu.
Jen bych asi hlídal km proběh,radši ven o něco dříve.
Ten chladič,né vyměník,tam výrobce nedal pro srandu.
Nicméně,tady nejsou vedra tak časté a dlouhé,jako někde na jihu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
S Pedrem jsme si to tak trošku mysleli, jen jsme si nebyli v tomto konkrétním případě jistí... Tedy jak už píše Pedro, za normálních okolností potíž být nemusí, ale při výjimečných podmínkách, kdy by ve větší míře vstupoval do hry chladič, být může, chce to prostě dávat bacha, hlídat budík teploty motoru a teď bez chladiče/výměníku měnit raději dřív...Markuss píše:...Olej, ktorý je predpísaný i odporúčaný je 10w60 Selenia Racing...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Jasan, okruhy jazdit nebudem nikdy, normalna jazda v meste i mimo mesto, sem-tam dialnica, sem-tam kratkodoba sviznejsia jazda, to je vsetko. Vymenny interval mavam max 1 rok alebo max. 10 000 km. Ale, samozrejme, nie je problem interval skratit v zavislosti od stylu jazdy resp. uplynulych prevádzkových podmienok.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Zrovna dnes jsem si (jako v posledních dnech poněkolikáté) na tohle vlákno vzpomněl. Ráno -15°C, před osmou už začlo svítit slunko a tož jen -12°C a potřeboval jsem jet na nákup. Tož jsem nastartoval, abych mohl zapnout vyhřívání zadního okna (bez nastartování to nejde), ventilátor přepnul na čelní okno a šel škrábat boční. Ty šly dobře, na zadním okně námraza odtála a jen jsem je setřel, ale čelní okno žádná sláva, taková ta jemná námraza, po níž škrabka jen klouže a to mám dobrou s mosazným břitem. Tekuté věci nepoužívám, ač dnes jsem asi měl, bo s oknem jsem si hrál skoro čtvrt hodiny...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Jirko, ta mosazna nema chybu. A vyrobek jako takovy taky. Asi mame stejnou. Letos nova.
Mam li prostor, kde neobtezuji, necham vrcet treba pet minut i vic. Napriklad v praci. Nerad lezu do promrzleho. Zitra po par dnech Almou z prace, toz bude blafat a blafat. Jestli teda, Buh vi jak stara Varta 56ka,dovoli...
Mam li prostor, kde neobtezuji, necham vrcet treba pet minut i vic. Napriklad v praci. Nerad lezu do promrzleho. Zitra po par dnech Almou z prace, toz bude blafat a blafat. Jestli teda, Buh vi jak stara Varta 56ka,dovoli...
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Asi jo, je to takový téčko, za jehož dutou nohu se drží. Na jedné straně má mosazný břit, na druhé gumovou lištu. Mám už druhou, celkem vydrží a je bezva.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Držím se pokynů výrobce auta ("motor není důvod před jízdou zahřívat stáním na volnoběh". Oni se opírají zřejmě o emise, já o bohatou směs, splachující film z válců) V zimě oškrábu okna, otevřu bránu, nastartuji, zapnu výhřev sedaček a oken, vycouvám, zavřu bránu a jedu. Vše cca 1 minutu. Tuším, že mj. i p. Vaculík psal o tom, že by studený motor neměl běžet déle, než cca 3 minuty bez vyjetí a pozvolného zahřívání klidnou jízdou. Ale třeba dělám něco špatně
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ale jo, máš pravdu, lenže niekedy niet inej cesty...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90