Jenže musíš započítat i házivost náboje kola. Těch 0,1 mm je hodnota při měření házivosti kotouče na náboji. Pokud se do ní nevejdeš ani s novým kotoučem, je třeba hledat takovou polohu kotouče vůči náboji, aby ses vešel. No a když se nevejdeš ani tak a kotouč je v pořádku, pak je třeba řešit ten náboj.Pitris píše:Táta když přebrušoval brzdové kotouče, tak to "srovnal" na 5 tisícin....milimetruNávštěvník píše:Ještě dodatek: za "v normě" se považuje hodnota 0,1 mm na vnějším okraji disku.
BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Vím, já jen že kotouč se dá vyrovnat
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tož, a nemažeš to moc často, jestliže máš takovou superspešl pastu?Návštěvník píše:Novone, pořiď si hliníkovoměděnou pastu a už nikdy nebudeš používat nic jiného, samozřejmě pokud jsi ochoten to zaplatit. Má totiž neuvěřitelnou přilnavost a výdrž.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Modelář: No mám po 0,5 kg jak měděné,tak i hliníkové pasty..Že bych to zkusil namixovat??
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Zkus to: jako když pejsek a kočička vařili dort.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já bych nemixoval,ale vrstvil. Podobně jaké se skládá třeba medovník,vrstvičku měděné,pak vrstvičku hliníkové atd.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Bude to namazané a ještě pěkně vypadat!
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Návštěvník píše:Ta lithiová "vazelína" (plastické mazivo) má pod skápnutí okolo 200°C, "vazelína" na bázi Li - komplex dokonce okolo 250°C, to by na běžné brzdění mohlo stačit.
teplota 250°C sa hravo presiahne, treba si nastudovat akych teplôt mozu brzdove casti dosiahnut
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Potíž je v tom, že někdo vůbec uvažuje v intencích, "budu brzdit jenom běžně".
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
To jsem já
Nevím jakým způsobem bych brzdy vůbec ohřál,pokud nepůjde o nutné ostré,krátkodobé zpomalení vinou provozu. A při mých rychlostech přesunu a stylu jízdy...
Někdy NĚKDY brzdy jen tak různou intezitou rozhýbu,očistím,při jízdě s delšího kopce,i ručkou brzdím NĚKDY přerušovaně,aby se lanovody a celý mechanizmus samostavů hýbal.
Z kopců nebo při odhadovaném dojezdu k zastavení,dle rozhledových podmínek,často plachtím a tak čas od času...
Nevím jakým způsobem bych brzdy vůbec ohřál,pokud nepůjde o nutné ostré,krátkodobé zpomalení vinou provozu. A při mých rychlostech přesunu a stylu jízdy...
Někdy NĚKDY brzdy jen tak různou intezitou rozhýbu,očistím,při jízdě s delšího kopce,i ručkou brzdím NĚKDY přerušovaně,aby se lanovody a celý mechanizmus samostavů hýbal.
Z kopců nebo při odhadovaném dojezdu k zastavení,dle rozhledových podmínek,často plachtím a tak čas od času...
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tak jsem při "přezouvání" (jen jsem prohodil kola ) prohodil i brzdové destičky, by se sjížděly tak stejnavě. Namazáno molykou, to neznáš, Návštěvníku. Taky jsem zjistl, že desky vlastně neumím nandat (se mi povedlo víceméně náhodně, že jsem šikovný, i když blbý ) a až starý otec na to šel správně, ovšem také se mu nepodařilo, už má horší zrak i prsty. Až když jsem použil jeho chytrost a svou šikovnost, šlo to dobře .
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já přezouvat nemusím a brzdy kontoluji každé jaro,stejně tak vše na spodku,co se má hejbat,táhla,lanovody,panty,zámky......,fouknu WD nebo Weidecem. Nikdy díky tomu nic nezarůstá,netřeba nikam srát vazelínu,zejména na věci okolo brz.třmenů,tyček,dosedacích ploch destiček. A těmi sprey,ofouknu lehce i pístek z plovoucího třmenu,když si ho na 3/4 vyšlápnu ven.
Každý máme jiné letité zkušenosti,nejen na svých plechovkách.
Každý máme jiné letité zkušenosti,nejen na svých plechovkách.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ony moderní lanovody (tedy bowdeny) mají takové pěkné koncovky, že se tam asi nic nefoukne .
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tak zase otevřu téma.
Na oktě,kde mi vždy do 3000 km začaly kopat přední brzdy jsem udělal GO přední nápravy,či-li nové silenty ramen (zadní "puky" jsem dal plné z Audi TT),nové spodní čepy,nové ložiska kol+náboje,nové pružiny (tlumiče mají 30 tis.km,ty jsem neměnil),proběhla výměna kotoučů (desky jsem nechal původní,měly prd najeto),nové všechny klouby poloos..No a ted se uvidí,jestli to začne kopat znovu,jak jo,tak mě jebne, bo jsem do toho vevalil skorem 10 tis peněz (bez práce,tu sám sobě neúčtuju )
Dám každopádně vedět..
Na oktě,kde mi vždy do 3000 km začaly kopat přední brzdy jsem udělal GO přední nápravy,či-li nové silenty ramen (zadní "puky" jsem dal plné z Audi TT),nové spodní čepy,nové ložiska kol+náboje,nové pružiny (tlumiče mají 30 tis.km,ty jsem neměnil),proběhla výměna kotoučů (desky jsem nechal původní,měly prd najeto),nové všechny klouby poloos..No a ted se uvidí,jestli to začne kopat znovu,jak jo,tak mě jebne, bo jsem do toho vevalil skorem 10 tis peněz (bez práce,tu sám sobě neúčtuju )
Dám každopádně vedět..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tak snad se zadaří aby Tě nejeblo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF