Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jen doplním, že schválení více výrobců a plnění více firemních norem znamená pouze to, že si ho oni výrobci nechali testovat pro sebe, ale nemusí to znamenat že je olej lepší. Krom toho je Ti u oleje do PSA v podstatě šumafuk že se dá i do VW a třeba do BMW, bo každý výrobce může mít svá specifika....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Já myslel,že tam máš předepsán výrobcem 5W-30, ale asi se se mnou tady dohadoval někdo jiný,takže jako bych nic neřekl.svara píše:No, chtěl jsem se ujistit jestli to tak je. Mazací plán VALVOLINE , mě doporučil olej SynPower 5w/40lengy60 píše: mém stroji již 1000km intenzivně pracuje.
a ten plní stejné normy automobilek jako Mogul Racing 5W-40 a technický parametry se liší minimálně.
Racing má ještě navíc BMW LL-98, Porsche A 40 a Renaulta RN 700 - 710. S toho tedy vyplývá, že můj
motor by ho měl také skousnout.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Já se nemohu ubránit dojmu,že to schválení spočívá pouze tom,že si výrobce auta nechá (a dobře )od výrobce zaplatit za to,že může u svého výrobku uvést,že je schválen pro tuto značku.Tím nemyslím třeba specifické vlastnosti olejů pro motory PD.Jak jinak si vysvětlit,že před x lety byl pro určitý motor doporučený olej s normou xxxxx a dnes je,do toho samého motoru,doporučený olej yyyyy.Pitris píše:Jen doplním, že schválení více výrobců a plnění více firemních norem znamená pouze to, že si ho oni výrobci nechali testovat pro sebe, ale nemusí to znamenat že je olej lepší. Krom toho je Ti u oleje do PSA v podstatě šumafuk že se dá i do VW a třeba do BMW, bo každý výrobce může mít svá specifika....
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To myslíš správně. Zatím u každého oleje mě mazací plán navedl na low-saps olej. Jako alternativnílengy60 píše:Já myslel,že tam máš předepsán výrobcem 5W-30,
pak A3/B3 5W-40. U Valvoline to bylo opačně. Nedávno jsem narazil na mazací plán v Němčině
a ten doporučoval oleje A3/B3 5W-40 jako prémiové. O A5/B5 C2, C3 nepadla ani zmíňka.
Zde se taky píše, že kde je A5/B5 se může použít A3/B3, jenom nebude tak úsporný. Právě
doporučení od Valvoline mně překvapilo. Dával jsem DuraBlend 10W/40 do diesl. Fiesty a byl to
jeden z nejlepších. Zrovna tak dobrý byl Mogul GX FE 10W/40. Tak jsem si řekl na léto
5W/40, Proč ne? Syn má taky doporučený do Megana 5W/30 a lejou mu tam 10W40 a taky jezdí.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak přeci jen na tom nejsem tak špatně. Tak ho zkus a uvidíš,jak jsem psal už několikrát,mně spotřeba po nahrazení pleťově vody olejem klesla.Ale bude to pochopitelně i stylem jízdy,který máme každý zjevně jiný.Mně prostě ta třicítka v motoru nestíhala,byť už to nebyla A5/B5,ale jen C2/3 Mobil 1.O zvuku motoru a výkonu ani nemluvím,to je nebe a dudy.
P.S. K Valvoline zřejmě ještě nedorazily poslední aktualizace od PSA.
P.S. K Valvoline zřejmě ještě nedorazily poslední aktualizace od PSA.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
"lengy60" Máš přede mnou trochu náskok, uznávám. Zatím jsem se při výběru oleje, řídil dle
s. knížky. Teď asi víc rozumem. Zkušení olejáři mě radí pro můj motor a nájezd km, lepší třeba
Mobil super 3000 X1 5W-40 a měnit do 10 000 km, než lehkoběžný A5/B5. Stejně se při mých
kratších jízdách zakyselý a nic lepšího pro motor nepřinese.
P.S.K těm zkušeným olejářům jsem si Tě dovolil zařadit taky.
s. knížky. Teď asi víc rozumem. Zkušení olejáři mě radí pro můj motor a nájezd km, lepší třeba
Mobil super 3000 X1 5W-40 a měnit do 10 000 km, než lehkoběžný A5/B5. Stejně se při mých
kratších jízdách zakyselý a nic lepšího pro motor nepřinese.
P.S.K těm zkušeným olejářům jsem si Tě dovolil zařadit taky.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tohle platí obecně, nejen v případě výběru motorového oleje.svara píše:... řídil dle s. knížky. Teď asi víc rozumem...
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nejsem žádný zkušený olejář jen jsem byl nepřijemně zaskočen,když mi 3.5 roku staré,lehce ojeté auto(44tis.km)bralo olej,jak vyskákaná kraksna s půl miliónem km. Jen jsem na to šel od lesa,takže jsem nejdříb po A5 dal C3 a teprve pak A3. A jinak musím říct,že současný Mogul mi přijde ještě lepší než tebou jmenovaný Mobil,který tam byl předtím a po 7 tis.jsem ho vypustil.svara píše:"lengy60" Máš přede mnou trochu náskok, uznávám. Zatím jsem se při výběru oleje, řídil dle
s. knížky. Teď asi víc rozumem. Zkušení olejáři mě radí pro můj motor a nájezd km, lepší třeba
Mobil super 3000 X1 5W-40 a měnit do 10 000 km, než lehkoběžný A5/B5. Stejně se při mých
kratších jízdách zakyselý a nic lepšího pro motor nepřinese.
P.S.K těm zkušeným olejářům jsem si Tě dovolil zařadit taky.
Pochopitelně mi v té orientaci velmi pomohli skuteční mistři svého řemesla,které jsem tu již několikráte zmiňoval.Bez nich by mi to trvalo mnohem déle a to na úkor kondice motoru a mé peněženky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
lengy60 píše:Pochopitelně mi v té orientaci velmi pomohli skuteční mistři svého řemesla,které jsem tu již několikráte zmiňoval.Bez nich by mi to trvalo mnohem déle a to na úkor kondice motoru a mé peněženky.
svara píše:... řídil dle s. knížky. Teď asi víc rozumem...
S tím souhlasím.Návštěvník píše:Tohle platí obecně, nejen v případě výběru motorového oleje.
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv zář 10, 2015 7:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Snad jsem to opravil dobře ?
Důvod: Snad jsem to opravil dobře ?
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak jsem dnes byl na výletě v Drážďanech a musím říci,že mě můj stroj stále překvapuje,myšleno v dobrém smyslu slova. Už jsem to psal v jiném vlákně,ale motor přede jak kotě,táhne jako sviň a spotřeba se ne a ne zvednout. Valil jsem to po dálnici 150km/h a prostě paráda.Zkoušel jsem i trošku "prasárničky",takže jsem při zařazené 5-ce a rychlosti 80 km/h na tempomatu navolil 150 a nestačil se divit,jak rychle se to začalo hýbat směrem nahoru.Rovněž tak vytáčení motoru do vyšších otáček na mé netopýří uši působí velmi blahodárně,takže maximální spokojenost. Jen netuším,zda je zatím pouze to nové aditivum ,olej Mogul Racing 5W-40 nebo se motor vyčistil a uvolnily se(možná částečně "přilepené")kroužky po předchozí 6.5 tisícové aplikaci Mobilu.Také je možné,že si jen motor po odjetých 70 tis.prostě sedl a je konečně zajetý. Abych nechválil dne před večerem,tak musím přiznat,že jsem po ujetí cca 3 tis.km z vlastní nedbalosti ještě nezkontroloval hladinu oleje ale zatím na mě žádné okno nevyskočilo,tak snad to bude OK,ale musím na to mrknout.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ten Citrón ti este dlho vydrzi neboj takze riesit nastavajuce auto nema pri momentalnom angazovani sa s olejmi zmysel
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak já se nebojím,spíš jen tak nahlas přemýšlím,co bude dál. Nejsem taky žádný mladík,takže třeba to se současným strojem doklepu do důchodu. Na druhou stranu,auto není jen o motoru,ale i o dalších dílech.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Diely sa menia vsade takze to je to posledne preco ho vymenit
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To vím taky a nemluvím o běžné údržbě,jako jsou destičky,kotouče,filtry atd.Ovšem výměna prosezelého sedáku řidiče za 15 nebo zmydleného čelního skla za 18 je už poněkud z jiného soudku.A hlavně mi tady nepiš,že čelní sklo na autě s 200 tis. km je ve stejné kondici jako u nového.
Nic kecá se tu dobře,ale mně stojí práce modelleisenbahnu.
Nic kecá se tu dobře,ale mně stojí práce modelleisenbahnu.
Naposledy upravil(a) lengy60 dne ned říj 11, 2015 8:35, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je mi novina! Omlouvá tě pouze to, že tvoje Honda je z UK, tak můžeš napsat, co jsi napsal.jerome píše:Diely sa menia vsade ...