j.kiwi píše:Zdravím všechny,
napadla mne možná hloupost, ale třeba né - existuje olej plníci normu WSS - M2C913-C s nesníženou HTHS ? Ideálně v 5W 40 ? Je to reálné ???
Tak jsem tu opět
Blíží se čas výměny oleje , a opakování je matka moudrosti.
Celkem mám jasno v tom že se vrátím i skrz to mé ježdění na 5W-30 a tedy A3/B3
Jenže co tak čtu jsou tyto oleje spíše pro naftové motory(aspoň se to tak uvádí na etiketách) . Možná jsem špatně hledal , ale vyloženě pro benzín s časováním ventilů a katem jsem toho moc nenašel.
Raději se třikrát zeptám než něco pokazit .
Co mám dnes to lepší do benzínu Forda na výběr u 5W-30 A3/B3 ?
děkuji !
Nebo mám tam nalít ten Mobil ESP Formula a už to neřešit ?
Sice nemám Forda,ale pouhý Citroen,ale do svého benzínového motoru s proměnným časováním a nastavením ventilů jsem nalil již druhou náplň prostého 5W-40 a motor si jen vrní.
Jestli správně chápu a jezdíš spíše krátké trasy,tak klidně zůstaň u toho Mobilu ESP.
A jinak ta poslední náplň je Mogul Racing od Bédi za bratru 400,-Kč a zatím se jeví lépe než Mobil Super 3000 X1 z NDR za 1000,-Kč.
Nebo třeba http://www.millersoils.cz/trident-5w30 Jinak pokud má olej API Sx a ACEA Ax, je vhodný stejně tak pro zázěhový jak pro vznětový motor - bez ohledu na to, co je psáno na etiketě....
Tak mám auto po garančce ve 20 tis. km. Po domluvě se značkovým servisem jsem si přinesl vlastní olej. Kvůli záruce jsem v souladu s uživatelskou příručkou pořídil "první volbu", tj. olej splňující normu WSS-M2C948-B (5W-20). K mému překvapení jsem se při předávání vozidla dozvěděl, že jejich "počítač zná" pro můj motor pouze "nouzovou volbu" (dle manuálu k mému vozu) WSS-M2C913-C (5W-30). Jelikož v této normě měli jen přebalený Castrol Magnatec, nechal jsem tam nalít ten, který jsem si přinesl. V této souvislosti musím maximálně ocenit vstřícnost značkového servisu, s nímž jsem se domluvil na všem, na čem jsem se domluvit chtěl. Jo a opravili mi ten nefunkční systém parkovacích senzorů: jeden z 8 byl vadný.
K samotné jízdě s olejem 5W-20: zaznamenal jsem pouze to, že motor někdy zaváhá s reakcí na plyn, zřejmě kvůli řízenému časování sacích i výfukových ventilů, kde viskozita oleje hraje svou roli. Příště už tam přijde výhradně 5W-30 splňující WSS-M2C913-C, a to ještě jen po dobu záruky, návazně přejdu na 0W-40 (Mobil 1).
Co to je vůbec Fordí/VW,Renault , Alfa, Pažour.../ norma, jen kšeft mezi automobilkou a výrobcem oleje. Olej je nestlačitelná kapalina, která se liší svou hustotou, změnou hustoty závislé na teplotě, přilnavosti na mazaném povrchu - vliv na třecí odpor a pak životnost, která je daná přísadami na odolnost proti splodinám.......a již se perou o fordí vodu, Mobil, Castrol...... Já dával do všech fordů Valvoline 5w-40 nyní Q8 5W-40 a motor jede a má spotřebu jak za mlada.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jaký olej použít u Ford Focus, r. 2010, benzín 1,6 Duratec s 50.000 km? Nejčastější provoz je do práce po dálnici 10 km tam a 10 km zpět. Potom městské jízdy a sem tam delší trasa. Zatím byl dle servisky v motoru vždy Ford Formula 5W-30.
Mám zůstat u hustoty 5W-30 (dle nejčastějších krátkých jízd)?
Jakou značku použít a jakou specifikaci? Držet se Fordí specifikace?
Hernajs co tady bylo na těchto 20-ti stránkách v tomto vlákně....
Pokud má najeto 50tkm, dá se klidně - a hlavně na ty kratší jízdy - použít i olej Ford 5w30 A1....
Ale taky se dá dobře použít i olej 5w40 A3 - a třeba to Penrite HPR 5 (má dokonce i tu fordí normu).
Olej ACEA A3 má normální HTHS viskozitu, což je pro ochranu motoru lepší - při vyšším zatížení....
A důležitý je i interval výměny toho oleje: Při převažujících jízdách 10km tam a pak 10km zpět by se měl měnit po 10-12ti tkm. To Penrite je tak cenový střed; olej se dá i levněji (třeba Sunoco) nebo dráž (třeba Millers).
Penrite je australský výrobce a na trhu úspěšně působí několik desítek let.... a že ne na našem není jeho problém.
A proč by měla SAE 5w40 vadit ? Nebude, jen se zřejmě velmi nepatrně zvedne oproti 5w30 A1 spotřeba paliva - ale na "úkor" zlepšené ochrany motoru při zatížení Vždyť si to přečti.... Ale při najetých jenom 50-ti tkm lze i ten origo Ford.