Audi A3 125kw... Olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Itall

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od Itall »

e1H píše:Nepísal som, že preto má niekto platiť viac, lebo má viac peňazí, ale hodinová sadzba je u Octavie stále o dosť nižšia ako u áut iných značiek s podobným výkonom. A keď takýto človek začne v servise zjednávať cenu ako keby nemal čo žrať, tak si o takom človekovi každý niečo pomyslí. Ak totiž mám na to aby som vlastnil a tankoval RS-ko, tak asi mám aj na originálny filter za 12 € namiesto 6-8 eurového kompatibilného, a pod.
P.s.: Netvrdím, že sa to stalo v tomto prípade, ale prijímací technici by vedeli rozprávať zaujímavé historky.
Z toho plyne, že každý si má vybrat výkon motoru dle výše svého konta. Možná to tak je.
Značkové servisy začaly nabízet "alternativní" díly? Kdo je nutí? Nechť nabízejí jen ty "značkové". Zákazník těžko může nutit značkový servis, aby mu namontoval kompatibilní díl. Ale zákazník si může vybrat servis, o tom to asi je. Ohledně ceny (pravidelné prohlídky) ve značkovém servisu se mi osvědčuje zeptat se na ni předem ve dvou třech nejbližších servisech, třeba telefonicky. Vyberu nejlevnější a deklarovaná cena platí. Předejde se tak některým nedorozuměním.
e1H

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od e1H »

Vyťahujem toto vlákno, nakoľko kamoš čoskoro ide meniť olej v Škoda Octavia RS 2.0 TDI CR (CEGA), a povedal, že po tých rečiach vo Facebook skupine Škoda Fans Slovensko, kde sa sa každý druhý deň rieši otázka "aký olej?" a vždy je odpoveď Millers Oils, tak mu dá jednu šancu, aj keď ani ja, ani on tomu moc neveríme, že to bude mať nejaký prínos (napr. motor pôjde lepšie za plynom, alebo stíchne).
A teraz otázka. To, že tam musí ísť kvôli DPF olej so schválením VW 507.00 je mi samozrejme jasné, aj to, že to plní EE 5W-30, resp. XF 5W-30.
Háčiky sú ale dva. Motor je chipnutý a namiesto 170 koníkov má nejakých 216 a kamarát ich niekedy aj využíva (napr. na slalome). Okrem toho ale bežne jazdí, hlavne do práce vzdialenej nejakých 20 km + nejaké jazdy cez víkend.
Druhá vec je to, že mňa napadlo, že či by nebolo lepšie použiť nejaký olej rady CFS NT. Ale ako som pozeral, všetky sú A3/B4, ani náznak C3-ky. Mrkol som aj na olej od Motulu, konkrétne 300V Power Racing 5W-30, ale tam technický list neuvádza ani ACEA triedu. Ak nebudeme riešiť cenu, použili by ste olej rady CFS NT do naftového motora s DPF?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od jerome »

Do auta s DPF olej bez DPF schvalenia :?: Asi nie. Skor ak sa boji teda ze ta 5W30 neumaze dat EE/XF 5W40 s C3 ale bez VW507 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od e1H »

Kamoš sa nebojí že by to 30-ka neumazala, skôr ide o skúšku.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od jerome »

Skusit sa da vselico ale toto bude na vlastnu zodpovednost :mrgreen:
Nemam paru ci jedna vymena oleja bez schvalenia DPF mu nejako ublizi alebo nie ale asi by som to neriskoval
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od kornel »

Ak ten motor nespaľuje "viac oleja ako nafty".. tzn. ak je ten motor v zdravom stave, v poriadku, tak príspevok k zanášaniu DPF od použitého oleja je zanedbateľný. Už som to v inej téme písal, poznám osobne niekoľko TDI s DPF, ktoré aj vyše 100tkm fungujú na FullSaps a dokonca aj na race Motul 300V a nemajú žiaden problém.

Ale tým ja nikoho nenavádzam,len píšem svoju, resp. mne známu reálnu skúsenosť :D
e1H

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od e1H »

Pokiaľ viem, tak olej nepapá, DPF funguje ako má. Ale od úpravy motora ešte olej nebol menený.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od skodovkar »

e1H píše:... Ak nebudeme riešiť cenu, použili by ste olej rady CFS NT do naftového motora s DPF?
Ve světě, kde může chrochtávka mít označení RS se už fantazii meze nekladou :wink:
Máchal

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od Máchal »

Je pravda, že nafta a označení RS (v globále cokoliv "závodního") je spíše úsměvné. Čest vyjímkám.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od jerome »

Doba sa zmenila. Uz aj diesle vedia konkurovat benzinu v sutaziach ba co viac v niektorych kategoriach ich prestia :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od Návštěvník »

... a VW diesle preštia aj iné veci...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Audi A3 125kw... Olej

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Vyťahujem toto vlákno, nakoľko kamoš čoskoro ide meniť olej v Škoda Octavia RS 2.0 TDI CR (CEGA)....
Pokud Millers, tak bych zkusil http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220 VW507.00 nepotřebuje - stačí 505.01, ACEA C3 má a měnil bych do 10-ti tkm. Ty "race" oleje (MO CFS / CFS NT, Motul 300V) normy pro DPF neřeší - tam jde o jiné věci než o emise a filtry pevných částic. A jestli by DPF poškodily :?: :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět