jerome píše:Tak nejako to je. Olej je alfa a omega toho aby motor fungoval v poriadku. Zvolenim nespravneho oleja alebo nespravneho intervalu vymeny dostava motor poriadne na drzku. A toto sa tazko vysvetluje dementom co sem chodia mudrovat
Chalani mam nastaveny pevny interval aspon podla diagnostiky by to tak malo byt. z tovarne auto ale vyslo z longlife intervalom. da sa to znova prehodit na longlife ?
Ak máš VCDS, tak určite to budeš vedieť zmeniť. Oleje Agip/Eni sú dobré. Čo sa týka LL olejov, tam tiež nie je žiaden problém pri motoroch VAG, ak sa tie oleje menia v normálnom intervale, tj. najneskôr do 15 tisíc km a po roku. Totiž na rozdiel od ostatných výrobcov má VAG pre oleje pre premenlivý (LL) interval dosť prísne podmienky. Takže ak použiješ olej so schválením VW 504.00/507.00, bude to úplne v poriadku. Stačí ten olej meniť včas.
mam vcds. olej menim vzdy vcas takze tam problem nebude. vzdy som pouzival oleje shell a do tohto auta od vyroby liali agip tak zato sa pytam ci je dobry potom tam chvilu bol castrol a teraz je tam shell.
e1H píše:....Čo sa týka LL olejov, tam tiež nie je žiaden problém pri motoroch VAG, ak sa tie oleje menia v normálnom intervale, tj. najneskôr do 15 tisíc km a po roku....
To potom nemusí měnit pevný na longlife A když už olej 504/507 a delší trasy, tak ne víc jak 20tkm.
A oleje Shell i Agip/Eni dobrý, Castrol už méně.... a jestli echt gut olej, tak raději s ACEA C3-10nebo12.
Nemusí dávať, ale s LL olejom má rezervu. Dobre vieme, že bežné 502/505-ky (najčastejšie 5W-40) sú väčšinou na odpis už okolo 10 tisíc km. 504/507-ky (5W-30) sa oproti domu slušne držia.
Třeba proto, že nepotřebuje "LL" a bude jezdit kratší trasy. A taky že 5w30 je střihově stabilnější....
MOL Dynamic Essence 5w30 API SL/CF ACEA A3/B4, Valvoline SynPower 5w30 API SL/CF ACEA A3/B4,
Ravenol HPS 5w30 API SM,SL/CF ACEA A3/B3/B4 - jen tak namátkově oleje VW502.00 a bez ACEA C3.
To vieme, že 5W-30 je strihovo stabilnejš oproti 5W-40, ale teraz riešim čisto 5W-30-ky.
Konkrétne 5W-30, VW 502.00/505.00/VW505.01 vs. 5W-30 VW 504.00/507.00.
Z toho čo si napísal sú zaujímavé Valvoline a Ravenol, MOL má TBN iba 7, takže u mňa je out. A aj tak by som skôr zobral 504/507-ku. Keď sa budú jazdiť krátke trasy, tak pravdepodobne aj kilometre budú pribúdať pomaly, tj. možno by sa ten olej mohol nechať o niečo dlhšie ako rok.